Öğretmen adaylarına,özel gereksinimli bireylere yönelik matematik öğretimi planlama,uygulama ve değerlendirme süreçlerine yönelik bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Derste sınıf ortamında yoklama alınacak olup derslerin %70’ine katılmanız gerekmektedir. (Derse devam zorunluluğu vardır ve 13.07.2023 tarih ve 2022-2023/04-01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı
gereğince teorik derslerin %70'ine devam zorunludur. Derse devam ile ilgili bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonunda akademik takvimde belirlenen son ders günü ilan edilir ve F (Başarısız) notu verilir.)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Fidan Güneş Gürgör Kılıç
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 14:00 - 15:50, Basın Ekspres Yerleşkesi Basın Ekspres A Blok 4.Kat Derslik 403
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi Fidan Güneş Gürgör Kılıç, Pazartesi 13.00-14.00,Basın Ekspres Yerleşkesi Basın Ekspres B Blok 10.Kat Ofis
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım,soru-cevap,tartışma,uygulama,gösterim
Temel Kaynaklar
Baykul, Yaşar. (2001). İlköğretimde Matematik Öğretim. İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı. Modül 6., MEB. Ankara
Gürsel, Oğuz. (2010) Matematik Öğretimi. (Editör, İbrahim H. Diken) İlköğretimde Kaynaştırma. Pegem Akademi, Ankara
Gürsel, Oğuz. (2017) Özel Gereksinimli Öğrencilere Matematik Beceri ve Kavramlarının Öğretimini Planlama ve Uygulama. (Editör, Oğuz Gürsel) İlköğretimde Kaynaştırma. Vize Yayıncılık, Ankara.
Oklun, S. ve Z. Toluk. İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Anı Yayıncılık, Ankara, 2003.
Özel Gereksinimli Öğrencilere Matematik Beceri ve Kavramlarının Öğretimini Planlama ve Uygulama, Ed. Gürsel, O., 3. Baskı. Ankara: Vize Akademi.
Stein, M., Silbert, J., & Carnine, D. (2006). Designing effective mathematics instruction: A Direct Instruction approach. 4th Ed. Upper Saddle River, NJ: Merrill.
Tuncer, T. & Altunay, B. (2004). Doğrudan Öğretim Modeli’nde kavram öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık.
(2017).
Yıkmış, Ahmet. (2005). Etkileşime Dayalı Matematik Öğretimi. Kök Yayıncılık, Ankara.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin Tanıtımı ve Derse ilişkin Sorumlulukların Belirlenmesi
Anlatım,soru-cevap,tartışma
2. Hafta
Matematik, Matematiğin Önemi, Matematik Öğretim Programı
Anlatım,soru-cevap,tartışma,uygulama,gösterim
3. Hafta
Kavram Öğretimi
Anlatım,soru-cevap,tartışma,uygulama,gösterim
4. Hafta
Etkili Matematik Öğretimini Planlama
Anlatım,soru-cevap,tartışma,uygulama,gösterim
5. Hafta
Matematikte Değerlendirme
Anlatım,soru-cevap,tartışma,uygulama,gösterim
6. Hafta
Matematik Öğretiminde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri
Anlatım,soru-cevap,tartışma,uygulama,gösterim
7. Hafta
Matematikte Bilgi Türleri
Anlatım,soru-cevap,tartışma,uygulama,gösterim
8. Hafta
Matematik Öğretiminde Doğrudan Öğretim Yöntemi
Anlatım,soru-cevap,tartışma,uygulama,gösterim
9. Hafta
Ara Sınav
10. Hafta
Matematik Öğretiminde Nokta Belirleme Tekniği / Dokunmatik Matematik
Anlatım,soru-cevap,tartışma,uygulama,gösterim
11. Hafta
Matematik Öğretiminde Basamaklandırılmış Öğretim
Anlatım,soru-cevap,tartışma,uygulama,gösterim
12. Hafta
Matematik Öğretiminde Kullanılan Diğer Yöntem ve Teknikler
Anlatım,soru-cevap,tartışma,uygulama,gösterim
13. Hafta
Etkinliklerle Matematik Öğretimi
Anlatım,soru-cevap,tartışma,uygulama,gösterim
14. Hafta
Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Kavram öğretimi yapar.
ÖÇ-2
Etkili matematik öğretim sürecini planlar.
ÖÇ-3
Öğrenciyi matematik dersine yönelik değerlendirir.
ÖÇ-4
Matematik öğretiminde yanlışsız öğretim yöntemlerini uygular.
ÖÇ-5
Matematik öğretiminde doğrudan öğretim yöntemini uygular.
ÖÇ-6
Matematik öğretiminde nokta belirleme tekniğini uygular.
ÖÇ-7
Matematik öğretiminde basamaklandırılmış öğretim yöntemini uygular.
ÖÇ-8
Matematik öğretimine ilişkin etkinlik planlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
1. Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
PÇ-2
2. Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
PÇ-3
3. Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
PÇ-4
4. Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
PÇ-5
5. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-6
6. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
PÇ-7
7. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
PÇ-8
8. Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
PÇ-9
9. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
PÇ-10
10. Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisini kullanır
PÇ-11
11. Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
PÇ-12
12. Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlarla çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-13
13. Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
PÇ-14
14. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamında uygun düzenlemeler yapar.