Ailelerin özellikleri, özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerin uyum süreçleri, ailelerin çocuklarının eğitimlerine katılımlarının gereği ve yararları ile aile katılımı önündeki engeller, baba katılımının önemi ve Türkiye’de özel gereksinimli çocukların aile eğitimi için geliştirilmiş programlara örneklerden oluşmaktadır.
Ön Koşullar
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eş Koşullar
Bu dersin eş koşulu bulunmamaktadır.
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Fidan Güneş Gürgör Kılıç
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı Günü14:00-17:50-Ataköy Yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım,Soru-Cevap,Video Gösterimi
Temel Kaynaklar
Cavkaytar, A. (Ed.) (2018). Özel eğitimde aile eğitimi. Ankara: Vize Akademi.
McWilliam, R. A. (Ed.). (2010). Working with families of young children with special needs. Guilford Press.
Diğer Kaynaklar
Yavuzer, H. (2011). Ana-baba okulu. İstanbul: Remzi Kitapevi
Temel, F. (Ed.). (2013). Aile eğitimi ve erken çocukluk eğitiminde aile katılım çalışmaları. (2. Baskı). Ankara: Anı.
Cüceloğlu, D. (2011). Başarıya götüren aile. İstanbul: Remzi Kitapevi
Dunst, C. J. (2016). Family systems early childhood intervention. In Early Childhood Intervention (pp. 52-74). Routledge.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders İçeriğinin ve Amacının Aktarılması ve Tartışılması
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
2. Hafta
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
3. Hafta
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
4. Hafta
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
5. Hafta
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
6. Hafta
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
7. Hafta
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
8. Hafta
9. Hafta
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
10. Hafta
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
11. Hafta
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
12. Hafta
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
13. Hafta
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
14. Hafta
Sözlü Anlatım, Soru-Cevap
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
40
Uygulama
1
10
Final
1
50
Program Çıktıları
PÇ-1
1. Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
PÇ-2
2. Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
PÇ-3
3. Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
PÇ-4
4. Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
PÇ-5
5. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-6
6. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
PÇ-7
7. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
PÇ-8
8. Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
PÇ-9
9. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
PÇ-10
10. Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisini kullanır
PÇ-11
11. Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
PÇ-12
12. Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlarla çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-13
13. Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
PÇ-14
14. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamında uygun düzenlemeler yapar.