Lisans
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Özel Eğitimde Okul Ve Kurum Deneyim

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ÖZB 6004 6 Özel Eğitimde Okul Ve Kurum Deneyim 1/4/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, özel eğitim kurumlarının yapısı, işleyişi ve uygulanan öğretim programlarını tanıtmak, çeşitli yöntemlerle gözlem yapma ve kayıt tutma ve veriye dayalı karar alma konularında temel bilgi, beceri ve yeterlikleri kazandırmaktır.
Ön Koşullar Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eş Koşullar Bu dersin eş koşulu bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğretim Üyesi Sima Mart
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım

Tartışma

Soru-Yanıt

Gözlem

Uygulama-Alıştırma

Örnek Olay İncelemesi

Sorun/Problem Çözme

 
Temel Kaynaklar
Erbaş, D., & Özkan, Ş. Y. (2017). Uygulamalı davranış analizi. Pegem Akademi.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş Anlatım, soru cevap, tartışma, beyin fırtınası
2. Hafta Özel eğitim okulu ve kurumu hakkında bilgi sahibi olma Gözlem, uygulama-alıştırma, anlatım, soru cevap
3. Hafta Sınıftaki öğrenci/öğrenciler hakkında bilgi sahibi olma Gözlem, uygulama-alıştırma, tartışma, anlatım, soru cevap
4. Hafta Anektod kaydı tutma Gözlem, uygulama-alıştırma, tartışma, anlatım, soru cevap
5. Hafta Anektod kaydı tutma Gözlem, uygulama-alıştırma, tartışma, anlatım, soru cevap
6. Hafta Gözlemsel kayıt tekniklerini kullanma Gözlem, uygulama-alıştırma, tartışma, anlatım, soru cevap, sorun/problem çözme
7. Hafta Gözlemsel kayıt tekniklerini kullanma Gözlem, uygulama-alıştırma, tartışma, anlatım, soru cevap, sorun/problem çözme
8. Hafta Gözlemsel kayıt tekniklerini kullanma Gözlem, uygulama-alıştırma, tartışma, anlatım, soru cevap, sorun/problem çözme
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta Öğretimsel kayıt tekniklerini kullanma Gözlem, uygulama-alıştırma, tartışma, anlatım, soru cevap
11. Hafta Öğretimsel kayıt tekniklerini kullanma Gözlem, uygulama-alıştırma, tartışma, anlatım, soru cevap
12. Hafta Veriye dayalı karar alma Gözlem, uygulama-alıştırma, tartışma, anlatım, soru cevap, sorun/problem çözme
13. Hafta Veriye dayalı karar alma Gözlem, uygulama-alıştırma, tartışma, anlatım, soru cevap, sorun/problem çözme
14. Hafta Veriye dayalı karar alma Gözlem, uygulama-alıştırma, tartışma, anlatım, soru cevap
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Okulun yapısını, işleyişini ve öğretim programlarını değerlendirebilecektir.
ÖÇ-2Anektod kaydı tutabilecektir
ÖÇ-3Gözlemsel kayıt tekniklerini kullanabilecektir.
ÖÇ-4Öğretimsel kayıt tekniklerini kullanabilecektir.
ÖÇ-5Topladığı verileri grafik üzerinde gösterebilecektir.
ÖÇ-6Veriye dayalı karar alabilecektir.
ÖÇ-7Gözlem yaptığı özel gereksinimli öğrenciye yönelik rapor hazırlayabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-11. Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
PÇ-22. Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
PÇ-33. Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
PÇ-44. Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
PÇ-55. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-66. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
PÇ-77. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
PÇ-88. Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
PÇ-99. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
PÇ-1010. Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisini kullanır
PÇ-1111. Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
PÇ-1212. Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlarla çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-1313. Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
PÇ-1414. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamında uygun düzenlemeler yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5              
ÖÇ 6              
ÖÇ 7