Lisans
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Öğretmenlik Uygulaması 1

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ÖZB 7001 7 Öğretmenlik Uygulaması 1 2/6/0 Z Türkçe 10
Dersin Amacı
Ön Koşullar Bu dersin ön koşulu iki ders bulunmaktadır. ÖZB 3003 Uygulamalı Davranış Analizi ÖZB 4003 Bireyselleştirilmiş Eğitim Ve Geçiş Planlarının Hazırlanması
Eş Koşullar Bu dersin eş koşulu bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Arzu Özen
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba- 11.00-12.50-Nefus Nakipoğlu Özel Eğitim Uygulama Okulu Cuma. 10.00-15.50-Nefus Nakipoğlu Özel Eğitim Uygulama Okulu
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe-14.00-15.50
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Uygulama 
Temel Kaynaklar -Uygulama Kiti ve Not Bremleri 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders gözlemleri, uygulama dosyası hazırlama Uygulama
2. Hafta Ders gözlemleri, uygulama dosyası hazırlama Uygulama
3. Hafta Ders gözlemleri, uygulama dosyası hazırlama Uygulama
4. Hafta Ders gözlemleri, uygulama dosyası hazırlama Uygulama
5. Hafta Bir derse ilişkin plan hazırlama ve uygulama Uygulama
6. Hafta Bir derse ilişkin plan hazırlama ve uygulama Uygulama
7. Hafta Bir derse ilişkin plan hazırlama ve uygulama. Uygulamalı davranış analizine dayalı bir davranış desteği planı hazırlama. Uygulama
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Bir derse ilişkin plan hazırlama ve uygulama. Uygulamalı davranış analizine dayalı bir davranış desteği planı hazırlama. Uygulama
10. Hafta Bir derse ilişkin plan hazırlama ve uygulama. Davranış desteği planını uygulama Uygulama
11. Hafta Bir derse ilişkin plan hazırlama ve uygulama. Davranış desteği planını uygulama. Beceri öğretimi programı hazırlama Uygulama
12. Hafta Bir derse ilişkin plan hazırlama ve uygulama. Davranış desteği planını uygulama. Beceri öğretimi programı uygulama Uygulama
13. Hafta Bir derse ilişkin plan hazırlama ve uygulama. Davranış desteği planını uygulama. Beceri öğretimi programı uygulama Uygulama
14. Hafta Program sonuç raporlarının hazırlanması ve öz değerlendirme yapma. Uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Özel eğitim sınıf ve okullarının işleyişi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
ÖÇ-2Özel gerksinimli öğrencilerin özeliklerine yönelik bilgi sahibi olacaktır.
ÖÇ-3Günlük ders planı hazırlayabilecektir.
ÖÇ-4Hazırladığı günlük planın uygulamasını yapabilecektir.
ÖÇ-5Uygulamalı davranış analizine dayalı bir davranış değiştirme planı hazırlayabilecektir.
ÖÇ-6Hazırladığı davranış planını uygulaya bilecektir.
ÖÇ-7Beceri öğretim programı hazırlaybilecektir.
ÖÇ-8Hazırladığı ve uyguladığı tüm planlara yönelik ayrıntılı değerlendirme raporu hazırlaya bilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-11. Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
PÇ-22. Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
PÇ-33. Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
PÇ-44. Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
PÇ-55. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-66. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
PÇ-77. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
PÇ-88. Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
PÇ-99. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
PÇ-1010. Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisini kullanır
PÇ-1111. Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
PÇ-1212. Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlarla çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-1313. Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
PÇ-1414. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamında uygun düzenlemeler yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14