Lisans
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Öğretmenlik Uygulaması 2

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ÖZB 8001 8 Öğretmenlik Uygulaması 2 2/6/0 Z Türkçe 10
Dersin Amacı
Öğretmen adayları, eğitim ortamlarında özel eğitim alanında edindiği bilgi ve becerileri, bireysel ve grup eğitim planlarının hazırlanması, uygulanması,özel gereksinimli öğrencilerin değerlendirilmesi gibi süreçlerde kullanır.
Ön Koşullar Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Eş Koşullar Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Devam zorunluluğu bulunmaktadır.Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Fidan Güneş Gürgör Kılıç
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma 10:00 - 15:50, Uygulama Okulu
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğr. Üyesi Fidan Güneş Gürgör Kılıç,Pazartesi 13.00-14.00, Basın Ekspres Yerleşkesi Basın Ekspres B Blok 10.Kat Ofis
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatma,soru-cevap, tartışma, grup çalışması, gözlem yapma 
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma haftası Soru-cevap, tartışma,anlatım
2. Hafta Ertesi günün ders planını bir gün önceden sınıf öğretmeniyle konuşarak etkinlikler hakkında bilgilenir, öğretmen denetiminde etkinliklere katılır. Ders anlatma,soru-cevap, tartışma, grup çalışması, gözlem yapma
3. Hafta Sınıfın haftalık ders programını edinerek uygulama dosyasına koyar. Sınıfın öğrenci listesini edinerek uygulama dosyasına koyar. Sınıfın planlarını (BEP) alarak inceler ve uygulama dosyasına koyar. Sınıf öğretmeninden ve/veya okul yönetiminden öğrenci kişisel dosyalarını alarak inceler ve uygulama dosyasına koyar. O haftanın iki günü yapılan ders planlarından bir dersin planını inceler ve uygulama dosyasına koyar. Bir önceki dönem öğrencilere yönelik doldurulan kaba değerlendirme formlarını aynı sınıfa giren arkadaşlarından alarak dosyasına koyar. Sınıftaki her bir öğrenci için pekiştireç belirleme listesi doldurur ve etkili pekiştireçleri belirler. Doldurduğu formları dosyasına koyar. Ertesi günün ders planını bir gün önceden sınıf öğretmeniyle konuşarak etkinlikler hakkında bilgilenir, öğretmen denetiminde etkinliklere katılır. Ders anlatma,soru-cevap, tartışma, grup çalışması, gözlem yapma
4. Hafta Kaba Değerlendirme Formu sonuçlarına, öğrencinin gereksinimlerine ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak öğretimini yapacağı bir sosyal beceri seçer. Seçtiği beceri için uygulama öğretim elemanından onay alır ve program hazırlama yönergesindeki basamakları takip ederek beceri öğretim programını hazırlar. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular (Aktif katılım başlangıcı). Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini uygulama dosyasına koyar. Ders anlatma,soru-cevap, tartışma, grup çalışması, gözlem yapma
5. Hafta Hazırladığı beceri öğretim programının son düzeltmelerini yaparak uygulama öğretim elemanından uygulamaya başlama onayını alır. Kaba Değerlendirme Formu sonuçlarına, öğrencinin gereksinimlerine ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak öğretimini yapacağı bir kavram seçer. Seçtiği kavram için uygulama öğretim elemanından onay alır ve program hazırlama yönergesindeki basamakları takip ederek kavram öğretim programını hazırlar. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini uygulama dosyasına koyar. Ders anlatma,soru-cevap, tartışma, grup çalışması, gözlem yapma
6. Hafta Belirlediği beceriye ilişkin öğrencinin başlama düzeyi verilerini toplamak için ard arda üç oturum kayıt tutar ve grafiğini çizer. Hazırladığı kavram öğretim programının son düzeltmelerini yaparak uygulama öğretim elemanından uygulamaya başlama onayını alır. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini uygulama dosyasına koyar. Ders anlatma,soru-cevap, tartışma, grup çalışması, gözlem yapma
7. Hafta Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. Belirlediği kavramda öğrencinin öğretim öncesi performans düzeyini belirlemek için ard arda üç oturum kayıt tutar ve grafiğini çizer. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini uygulama dosyasına koyar. Ders anlatma,soru-cevap, tartışma, grup çalışması, gözlem yapma
8. Hafta Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini uygulama dosyasına koyar. Ders anlatma,soru-cevap, tartışma, grup çalışması, gözlem yapma
9. Hafta Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini uygulama dosyasına koyar. Ders anlatma,soru-cevap, tartışma, grup çalışması, gözlem yapma
10. Hafta Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini uygulama dosyasına koyar. Ders anlatma,soru-cevap, tartışma, grup çalışması, gözlem yapma
11. Hafta Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini uygulama dosyasına koyar. Ders anlatma,soru-cevap, tartışma, grup çalışması, gözlem yapma
12. Hafta Beceri ve kavram uygulama/öğretim programlarının dönem sonu raporlarını yazar. Hazırlanan raporlara; a. Öğretim programının grafiklerini (başlama düzeyi, uygulama ve izleme) koyar. b. Öğretim programında hangi amaçlara ulaşıldığını yazar. c. Öğretim programında uzun dönemli amaca ulaşılamadıysa gerekçelerini yazar. d. Uygulanan programa ilişkin önerilerini (sınıf öğretmenine, sonraki dönem gelecek olan uygulama öğrencisine ve aileye yönelik) yazar. Ders anlatma,soru-cevap, tartışma, grup çalışması, gözlem yapma
13. Hafta
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Staj 1 100


ÖÇ-1Ders gözlemleri yapar.
ÖÇ-2Uygulama dosyası hazırlar.
ÖÇ-3Bir derse ilişkin plan hazırlar ve uygular.
ÖÇ-4Öğrencilerinin ihtiyaçlarına yönelik materyal hazırlar.
ÖÇ-5Beceri öğretim programı hazırlar.
ÖÇ-6Kavram öğretimi programı hazırlar.
Program Çıktıları
PÇ-11. Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
PÇ-22. Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
PÇ-33. Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
PÇ-44. Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
PÇ-55. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-66. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
PÇ-77. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
PÇ-88. Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
PÇ-99. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
PÇ-1010. Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisini kullanır
PÇ-1111. Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
PÇ-1212. Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlarla çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-1313. Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
PÇ-1414. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamında uygun düzenlemeler yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5              
ÖÇ 6