Lisans
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Özel Eğitim Bölümü Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Özel Eğitim Politikaları Ve Yasal Düzenlemeler

Özel Eğitim Politikaları Ve Yasal Düzenlemeler

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ÖZB 8002 8 Özel Eğitim Politikaları Ve Yasal Düzenlemeler 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
Ülkemizde özel gereksinimli bireylere ve özel eğitim uygulamalarına yönelik uygulanan politikaların ve yasal düzenlemelerin tarihsel gelişimini, özel gereksinimli bireylere ve özel eğitim uygulamalarına yönelik ulusal  ve uluslarası politika ve yasal düzenlemelerin ders kapsamında irdelenmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Doc. Dr. Özcan Karaaslan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Özel eğitim ve özel gereksinimli bireylere yönelik politikaların ve yasal düzenlemelerin geçmişi Sözlü anlatım, Tartışma
2. Hafta Özel eğitim ve özel gereksinimli bireylere yönelik ulusal politikalar ve yasal düzenlemeler Sözlü anlatım, Tartışma
3. Hafta Özel eğitim ve özel gereksinimli bireylere yönelik ulusal politikalar ve yasal düzenlemeler Sözlü anlatım, Tartışma
4. Hafta Özel eğitim ve özel gereksinimli bireylere yönelik uluslararası politikalar ve yasal düzenlemeler Sözlü anlatım, Tartışma
5. Hafta Özel eğitim ve özel gereksinimli bireylere yönelik uluslararası politikalar ve yasal düzenlemeler Sözlü anlatım, Tartışma
6. Hafta Özel eğitim ve özel gereksinimli bireylere yönelik uluslararası politikalar ve yasal düzenlemeler Sözlü anlatım, Tartışma
7. Hafta Özel eğitim ve özel gereksinimli bireylere yönelik Türkiye'nin taraf olduğu uluslararası sözleşmeler ve yasal düzenlemeler Sözlü anlatım, Tartışma
8. Hafta Özel eğitim ve özel gereksinimli bireylere yönelik dünya çapında uygulanan yasal düzenlemeler ve politikaların Türikiye'de yasal düzenleme ve politikaların gelişimine katkıları Sözlü anlatım, Tartışma
9. Hafta Özel eğitim ve özel gereksinimli bireylere yönelik dünya çapında uygulanan yasal düzenlemeler ve politikaların Türikiye'de yasal düzenleme ve politikaların gelişimine katkıları Sözlü anlatım, Tartışma
10. Hafta Özel gereksinimli bireylere yönelik genel paradigma değişimi Sözlü anlatım, Tartışma
11. Hafta Özel eğitim ve özel gereksinimli bireylere yönelik uygulanan politikalar, yasal düzenlemeler ve uygulamalar arasındaki boşluk Sözlü anlatım, Tartışma
12. Hafta
13. Hafta
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Türkiye’de özel eğitim uygulamaları ve özel gereksinimli bireylere yönelik yasal düzenlemeler ve politikaların tarihsel gelişimini açıklar.
ÖÇ-2Özel eğitim uygulamaları ve özel gereksinimli bireylere yönelik ulusal yasal düzenlemeler ve politikaları ifade eder.
ÖÇ-3Özel eğitim uygulamaları ve özel gereksinimli bireylere yönelik uluslarası yasal düzenlemeler ve politikaları ifade eder.
ÖÇ-4Özel gereksinimli bireylere yönelik genel paradigma değişimini ifade eder
ÖÇ-5Özel eğitim uygulamaları ve özel gereksinimli bireylere yönelik yasal düzenlemeler ve uygulamalar arasındaki boşlukları açıklar
Program Çıktıları
PÇ-11. Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
PÇ-22. Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
PÇ-33. Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
PÇ-44. Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
PÇ-55. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-66. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
PÇ-77. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
PÇ-88. Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
PÇ-99. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
PÇ-1010. Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisini kullanır
PÇ-1111. Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
PÇ-1212. Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlarla çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-1313. Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
PÇ-1414. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamında uygun düzenlemeler yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14