Lisans
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Topluma Hizmet Uygulamaları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EGK 0008 8 Topluma Hizmet Uygulamaları 1/2/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin toplumsal sorunlara yönelik farkındalığını artırmak ve toplumsal katkı sağlama çalışmalarında aktif olarak görev almalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eş Koşullar Bu dersin eş koşulu bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğretim Üyesi Sima Mart
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Yüz yüze anlatım, beyin fırtınası, tartışma, bireysel ve grup çalışması
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, ders içeriğinin tanıtımı Yüz yüze anlatım, beyin fırtınası, tartışma
2. Hafta Yapılacak projenin belirlenmesi Yüz yüze anlatım, beyin fırtınası, tartışma
3. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
4. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
5. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
6. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
7. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
8. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
9. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
10. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
11. Hafta Saha çalışması Bireysel ve grup çalışması
12. Hafta Saha çalışması ve raporlama Bireysel ve grup çalışması, yüz yüze anlatım, beyin fırtınası, tartışma
13. Hafta Çalışmaların değerlendirilmesi Yüz yüze anlatım, beyin fırtınası, tartışma
14. Hafta Çalışmaların değerlendirilmesi Yüz yüze anlatım, beyin fırtınası, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Topluma hizmet kavramını tartışır.
ÖÇ-2Topluma hizmet projeleri tasarlar.
ÖÇ-3Topluma hizmet projeleri geliştirir.
ÖÇ-4Topluma hizmet projelerini gerçekleştirir.
ÖÇ-5Topluma hizmet projelerini değerlendirir.
ÖÇ-6Deneyimlerini raporlar ve sunar.
Program Çıktıları
PÇ-11. Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
PÇ-22. Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
PÇ-33. Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
PÇ-44. Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
PÇ-55. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-66. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
PÇ-77. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
PÇ-88. Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
PÇ-99. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
PÇ-1010. Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisini kullanır
PÇ-1111. Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
PÇ-1212. Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlarla çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-1313. Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
PÇ-1414. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamında uygun düzenlemeler yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5              
ÖÇ 6