Öğretmen adayları,özel gereksinimli bireylerde yetişkinliğe geçiş,yetişkinlik dönemi,bağımsız yaşam gereksinimleri,mesleki eğitim,istihdam,cinsel sağlık/cinsel eğitim ve yaşlılık dönemine ilişkin bilgi ve beceri elde edeceklerdir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Derse devam zorunluluğu vardır ve 13.07.2023 tarih ve 2022-2023/04-01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı gereğince teorik derslerin %70'ine devam zorunludur. Derse devam ile ilgili bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonunda akademik takvimde belirlenen son ders günü ilan edilir ve F (Başarısız) notu verilir.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Fidan Güneş Gürgör Kılıç
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba Günü 09:00 - 11:00 / Basın Ekspres A Blok 2.Kat Derslik 202
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr.Öğretim Üyesi Fidan Güneş Gürgör Kılıç;Pazartesi Günü 13.00-15.00;Basın Ekspres B Blok 10.Kat
Cavkaytar, A. (2013). Geleceğe hazırlanma. (Ed. Atilla Cavkaytar), Özel Eğitim. Ankara: Vize yayıncılık.
Baker, L.B., & Brightman, A. J. (2004). Steps to independence: Teaching everyday skills to children with special needs. (4. baskı). Baltimore: Paul Brookes Publishing.
Clark, G. M. (2007). Assessment for transitions planning. Austin Texas: Pro-Ed.
Steere, D. E., Rose, E., Cavaiuolo, D. Growind Up: Transition to Adult Life for Students with Disabilities. Boston, MA: Pearson Education Inc.
Engaging and empowering families in secondary transition: A practitioner’s guide. Arlington: The Council for Exceptional Children.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin Tanıtımı ve Derse ilişkin Sorumlulukların Belirlenmesi
Anlatım,soru-cevap,tartışma
2. Hafta
Tipik Gelişim Gösteren Bireylerde Yetişkinlik Dönemi ve Yetişkinlik Dönemine İlişkin Kavramlar
Anlatım,soru-cevap,tartışma
3. Hafta
Özel Gereksinimli Bireylerin Yetişkinliğe Geçiş Süreçleri/Yetişkinliğe Hazırlık Dönemi -Makale Sunumları
Özel gereksinimli bireylerin yetişkinliğe geçiş sürecini açıklar.
ÖÇ-2
Bağımsız yaşam gereksinimlerini açıklar.
ÖÇ-3
İstihdam ve bireyi işte izleme sürecini betimleyebilecektir.
ÖÇ-4
İşe yerleştirmeden önce bireyi iş yaşamına hazırlamayla ilgili becerileri betimleyebilecektir.
ÖÇ-5
Özel gereksinimli bireylere yönelik mesleki eğitim süreçlerini açıklar.
ÖÇ-6
Özel gereksinimli yetişkinlerde cinsel sağlığa yönelik uygulamaları açıklar.
ÖÇ-7
Özel gereksinimli yaşlılara yönelik uygulamaları açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
1. Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
PÇ-2
2. Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
PÇ-3
3. Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
PÇ-4
4. Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
PÇ-5
5. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-6
6. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
PÇ-7
7. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
PÇ-8
8. Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
PÇ-9
9. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
PÇ-10
10. Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisini kullanır
PÇ-11
11. Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
PÇ-12
12. Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlarla çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-13
13. Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
PÇ-14
14. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamında uygun düzenlemeler yapar.