Lisans
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Özel Eğitim Bölümü Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Orta ve İleri Düzeyde Otizm Spektrum Bozukluğu

Orta ve İleri Düzeyde Otizm Spektrum Bozukluğu

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ÖZB0016 Orta ve İleri Düzeyde Otizm Spektrum Bozukluğu 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı, orta ve ileri düzeyde Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan öğrencilerin özellikleri, tanılama kriterleri ve eğitim uygulamları konusunda   OSB olan öğrencilerle çalışacak öğretmen adaylarına temel bilgi, beceri ve yeterlikleri kazandırmaktır.


Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Arzu Özen
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe- 10.00-11.50 B504
Görüşme Saatleri ve Yeri Prof. Dr. Arzu OZEN Cuma-11.00-12.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım, soru -cevap,tartışma, uygulama
Temel Kaynaklar -Ülke-Kürkçüoğlu, B. (2023). Otizm spektrum bozukluğuna yönelik kapsmalı uygulamlar, Ankara: Anı Yayıncılık. 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Tanım ve Özelikleri
2. Hafta Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Tanılama Kriterleri
3. Hafta Otizm Spektrum Olan Bireylere Yönelik Eğitim Uygulamlarına Genel Bakış
4. Hafta Otizm Spektrum Olan Bireylerin Eğitiminde Kanıt Temelli Uygulamalar
5. Hafta Otizm Spektrum Olan Bireylerin Eğitiminde Odaklanmış Uygualamalar
6. Hafta Kanıt Temelli Odaklanmış Örnek Uygulamlar (Pekiştirme)
7. Hafta Ara Sınav Öncesi Genel Değerlendirme
8. Hafta Ara Sınav Haftası
9. Hafta Kanıt Temelli Odaklanmış Örnek Uygulamlar (Video Model)
10. Hafta Kanıt Temelli Odaklanmış Örnek Uygulamalar (Görsel Destekler-Etkinlik Çizelgesi)
11. Hafta Kapsamlı Uygulamalar
12. Hafta Evde Ya da Klinikte Uygulamalı davranış analizine Dayalı Kapsamlı Uygulama Örnekleri (Lovaas Enstitüsü: Erken Yoğun Davranışsal Eğitim)
13. Hafta Evde Ya da Klinikte Uygulamalı davranış analizine Dayalı Kapsamlı Uygulama Örnekleri (Lovaas Enstitüsü: Erken Yoğun Davranışsal Eğitim)
14. Hafta Okulda Uygulamalı Davranış Analizine Dayalı Kapsamlı Uygulama Örnekleri (PCDI-PrincetonChild Development Institute): Princeton Çocuk Gelişimi Enstitüsü
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin tanımını ve özelliklerini betimler.
ÖÇ-2Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin DSM-5 tanı ölçütlerine ilişki ana yetersizlik kategorilerini betimler.
ÖÇ-3Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere yönelik sunulan eğitim uygulamalarının kapsamını betimler.
ÖÇ-4Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin eğitiminde kanıt temelli uygulamları betimler.
ÖÇ-5Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin eğitiminde odaklanmış uygulamları uygulamları betimler.
ÖÇ-6Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin eğitiminde kapsamlı ygulamları betimler.
Program Çıktıları
PÇ-11. Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
PÇ-22. Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
PÇ-33. Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
PÇ-44. Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
PÇ-55. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-66. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
PÇ-77. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
PÇ-88. Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
PÇ-99. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
PÇ-1010. Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisini kullanır
PÇ-1111. Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
PÇ-1212. Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlarla çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-1313. Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
PÇ-1414. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamında uygun düzenlemeler yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14