Sanat yönetimi konusunda eğitim alan öğrencileri, mezun olduktan sonra içinde faaliyet gösterecekleri işletmeler ve kurumların işletme ve yönetim boyutları yanında, temel fonksiyonları ve yönetimin liderlik, motivasyon gibi davranışsal boyutları hakkında bilinçlendirmek, yöneticilik vizyonlarını geliştirmektir.
Derste İşletme ve Fonksiyonları, Pazarlama Yönetimi, Üretim Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimi, Halkla İlişkiler, Muhasebe ve Finans. Yönetimin davranışsal boyutu: Liderlik ve liderlik teorileri, İletişim, Kurum İçi İletişim, Motivasyon ve motivasyon teorileri, Takım Çalışması. Güncel yönetim uygulamaları: Sponsorluk Yönetimi, Etkinlik Yönetimi konuları işlenecektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Beste Gökçe Parsehyan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders Anlatımı, Örnek Olay Çözümlemeleri, Makale Okuma, Araştırma, Ödev
Temel Kaynaklar
Yard. Doç. Dr. Kadri Mirze, İşletme, 2010.
Prof. Dr. Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, 2010.
Prof. Dr. Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, 2006.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Genel Giriş: Dersin Tanıtımı, Dersin Amacı ve İşlenişi, Kaynaklar, Genel Giriş, Ana Kavramların Tanıtımı, İşletme ve fonksiyonları
Ders anlatımı
2. Hafta
Pazarlama: İşletmelerde Pazarlama fonksiyonu, Pazarlama Tanımı ve Önemi, Pazarlama Stratejisi geliştirme, Hedef Pazar seçimi / Pazar bölümlendirme, Pazarlama karması
Ders anlatımı ve örnek olay
3. Hafta
Üretim Yönetimi: İşletmelerde Üretim Yönetimi fonksiyonu, Üretim Sistemleri, Hizmet üretimi, Ürün dizaynı, Üretim yeri seçimi / dizaynı, Lojistik yönetimi
Ders anlatımı ve örnek olay
4. Hafta
İnsan Kaynakları Yönetimi: İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonu, İKY Önemi / Amaçları / Fonksiyonları, Personel planlama / seçim / mülakat teknikleri, Kariyer planlama, Ücret yönetimi, Performans değerlendirme
Ders anlatımı ve örnek olay
5. Hafta
Halkla İlişkiler: Halkla İlişkiler fonksiyonu / önemi, Halkla İlişkiler politikaları / planlama, Reaktif ve proaktif iletişim, Halkla ilişkiler ve çeşitli hedef kitlelerle iletişim yöntemleri
Ders anlatımı ve örnek olay
6. Hafta
Muhasebe ve Finans: Finans ve finansman fonksiyonu, Yatırım kararları / finanslama kararları, Muhasebe fonksiyonu, Finansal muhasebe / Yönetim muhasebesi
Ders anlatımı ve örnek olay
7. Hafta
Liderlik: Lider ve liderlik. Tanımı ve yöneticiden farkları, Liderlik teorileri, Özellikler Teorisi, Davranışsal Liderlik Teorileri, Otoriter / Demokratik Liderlik, İki Boyutlu Liderlik Biçimleri
Ders anlatımı ve örnek olay
8. Hafta
İletişim: İletişim tanımı ve önemi, İletişim türleri: Kişilerarası iletişim / kurumsal iletişim / kitle iletişimi, İletişim biçimleri: yazılı iletişim / yazılı olmayan iletişim / beden dili / görsel iletişim, İletişimin önündeki engeller, İletişimin geliştirilmesi
Ders anlatımı ve örnek olay
9. Hafta
Kurum İçi İletişim: Kurum içi iletişimin tanımı / amaçları / önemi, İletişim yönüne göre. Yatay iletişim / dikey iletişim / çapraz iletişim, İletişim biçimine göre: formel iletişim / enformel iletişim, Açık iletişim, Doğal iletişim
Ders anlatımı ve örnek olay
10. Hafta
Motivasyon: Motivasyonun tanımı ve önemi, Yöneticinin yürütme fonksiyonu açısından motivasyon, Motivasyon, iş tatmini, çalışan mutluluğu, Motivasyon teorileri, Kapsam teorileri: Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Teorisi / Herzberg'in Çift Faktör Motivasyon Teorisi, Süreç teorileri: Victor Vroom'un Beklenti Teorisi / Adams'ın Eşitlik Teorisi
Ders anlatımı ve örnek olay
11. Hafta
Takım Çalışması: Takım / Takım çalışması kavramları, Takım oluşturma yöntemleri, Takımda roller, Takım yönetimi ilkeleri, Takım oyuncusu olmak
Ders anlatımı ve örnek olay
12. Hafta
Sponsorluk Yönetimi: Sponsorluk kavramı / tanımı / işletmeler için yararları, Sponsorluğun gelişimi, Sponsorluk türleri: spor / sanat / eğitim-sağlık-çevre / macera, Sponsorluk sözleşmesi, Sponsorluk ilişkilerinin yönetimi
Ders anlatımı ve örnek olay
13. Hafta
Etkinlik Yönetimi: Etkinlik kavramı / tanımı / işletmeler için önemi, Rutin çalışma biçiminden farkları
Ders anlatımı ve proje çalışması
14. Hafta
Etkinlik türleri, Hizmet satın alma, Etkinlik planlama ve projelendirme
Ders anlatımı ve proje çalışması
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
İşletme ile ilgili temel bilgileri tanımak
ÖÇ-2
Sanatsal konulara ilişkin yönetim literatürünü tanımak
ÖÇ-3
Sanat kavramları ile işletme ve yönetim kavramlarını ilişkilendirmek
ÖÇ-4
Sanat kavramları ile işletme kavramları arasındaki arakesitleri ve karşıtlıkları tespit etmek
ÖÇ-5
Etkinlik yönetimi ile ilgili temel bilgileri tanımak
Program Çıktıları
PÇ-1
Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2
Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3
Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4
Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5
Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6
Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7
Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8
İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9
Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10
Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13
Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14
Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.