Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Sanat Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SPONSORLUK

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SYİ 4006 4 SPONSORLUK 2/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Bir işletmenin kurumsal itibarını ve bilinirliğini artırmak için sportif, sanatsal, kültürel ve sosyal olaylara, kişilere, etkinliklere nakdi veya ayni destekte bulunması olan sponsorluk faaliyetinin başarılı olması için stratejik olarak planlanması ve yönetilmesi gerekmektedir. Bu derste, hem kurumların hangi şartlarda sponsor olacağı, hem de nasıl etkinlikler için sponsor bulunacağı konusu tartışılacaktır. Ayrıca sanat kurumları için kaynak yaratmada önemli faktörlerden birisi olan sponsorluk konusunda da çalışmalara yer verilecek, sponsorluk dosyası nasıl hazırlanır, neleri kapsar gibi konularda öğrenciler bilinçlendirilecektir.
Ön Koşullar Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eş Koşullar Eş koşulları bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için özel koşullar bulunmamaktadır.
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Beste Gökçe Parsehyan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 13:00-14:45 1-B-03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 11:00-13:00 1-A-09 Ataköy Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Öğrenme/Öğretme Yöntemleri:

Görsel ve yazılı sunum olanaklarını kullanılarak her konu belli ana başlıklar altında incelenmektedir.
Konu Başlığı Konu ile İlgili Terimler Konu ile İlgili Örnek Metinler Konuyla İlgili Seçilmiş Kaynakça

ders kapsamında öğrencilere verilecektir.

 

Ders için kullanılan araç ve Gereçler : 

Powerpoint sunum olanağı sağlayan bir dizüstü bilgisayar ve projeksiyon cihazı                    (ara kablolarıyla birlikte).

Koyu perdeli bir derslik.

Beyaz tahta

 

Temel Kaynaklar  
OKAY Aydemir; Sponsorluğun Temelleri, Der Yayınları, 2005 ARGAN Metin; Spor Sponsorluğu Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2004 GRASSINGER, Gülçin; Sponsorluk Sözleşmesi, Seçkin Yayıncılık, 2003
Diğer Kaynaklar  
PELTEKOĞLU Filiz; Halkla İlişkiler Nedir?, Beta, 2007 OKAY Aydemir; Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sponsorluk, Epsilon,1998
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sponsorluk Kavramı Sözlü anlatım
2. Hafta Tarihsel Gelişim Süreci Sözlü anlatım
3. Hafta Sponsorluk Amaçları ve Katkısı Sözlü anlatım
4. Hafta Sponsorluk Alanları Sözlü anlatım
5. Hafta Sponsorluk Planlaması Sözlü anlatım
6. Hafta Sponsorluk Stratejisinin Geliştirilmesi Sözlü anlatım
7. Hafta Sponsor Ajansları Sözlü anlatım
8. Hafta Sponsorluk Dosyası Hazırlama Sözlü anlatım,Vaka analizi
9. Hafta Sponsorluk Dosyası Hazırlama Sözlü anlatım,Vaka analizi
10. Hafta Sponsorluk Sözleşmesi Sözlü anlatım
11. Hafta Sponsorluğun Yasal Boyutu Sözlü anlatım,Vaka analizi
12. Hafta Sponsorluk Etkinliğinin Değerlendirilmesi Sözlü anlatım
13. Hafta Sanat Yöneticisinin Sponsorluk Çalışmaları Sözlü anlatım
14. Hafta Sanat Sponsorluğu Hakkkında Bilgilendirme Sözlü anlatım
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1Sanat sponsorluğunu açıklama
ÖÇ-2 Sponsorluğu tanımlama,
ÖÇ-3 Sponsorluğun sanat kurumları için önemini belirtmek
ÖÇ-4Sponsorluk dosyası hazırlama
ÖÇ-5Sponsorluk projelerini değerlendirme
Program Çıktıları
PÇ-1Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5