Bir işletmenin kurumsal itibarını ve bilinirliğini artırmak için sportif, sanatsal, kültürel ve sosyal olaylara, kişilere, etkinliklere nakdi veya ayni destekte bulunması olan sponsorluk faaliyetinin başarılı olması için stratejik olarak planlanması ve yönetilmesi gerekmektedir. Bu derste, hem kurumların hangi şartlarda sponsor olacağı, hem de nasıl etkinlikler için sponsor bulunacağı konusu tartışılacaktır. Ayrıca sanat kurumları için kaynak yaratmada önemli faktörlerden birisi olan sponsorluk konusunda da çalışmalara yer verilecek, sponsorluk dosyası nasıl hazırlanır, neleri kapsar gibi konularda öğrenciler bilinçlendirilecektir.
Ön Koşullar
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eş Koşullar
Eş koşulları bulunmamaktadır.
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için özel koşullar bulunmamaktadır.
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Beste Gökçe Parsehyan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 13:00-14:45 1-B-03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 11:00-13:00 1-A-09 Ataköy Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrenme/Öğretme Yöntemleri:
Görsel ve yazılı sunum olanaklarını kullanılarak her konu belli ana başlıklar altında incelenmektedir.
Konu BaşlığıKonu ile İlgili TerimlerKonu ile İlgili Örnek MetinlerKonuyla İlgili Seçilmiş Kaynakça
ders kapsamında öğrencilere verilecektir.
Ders için kullanılan araç ve Gereçler :
Powerpoint sunum olanağı sağlayan bir dizüstü bilgisayar ve projeksiyon cihazı (ara kablolarıyla birlikte).
PELTEKOĞLU Filiz; Halkla İlişkiler Nedir?, Beta, 2007
OKAY Aydemir; Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sponsorluk, Epsilon,1998
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sponsorluk Kavramı
Sözlü anlatım
2. Hafta
Tarihsel Gelişim Süreci
Sözlü anlatım
3. Hafta
Sponsorluk Amaçları ve Katkısı
Sözlü anlatım
4. Hafta
Sponsorluk Alanları
Sözlü anlatım
5. Hafta
Sponsorluk Planlaması
Sözlü anlatım
6. Hafta
Sponsorluk Stratejisinin Geliştirilmesi
Sözlü anlatım
7. Hafta
Sponsor Ajansları
Sözlü anlatım
8. Hafta
Sponsorluk Dosyası Hazırlama
Sözlü anlatım,Vaka analizi
9. Hafta
Sponsorluk Dosyası Hazırlama
Sözlü anlatım,Vaka analizi
10. Hafta
Sponsorluk Sözleşmesi
Sözlü anlatım
11. Hafta
Sponsorluğun Yasal Boyutu
Sözlü anlatım,Vaka analizi
12. Hafta
Sponsorluk Etkinliğinin Değerlendirilmesi
Sözlü anlatım
13. Hafta
Sanat Yöneticisinin Sponsorluk Çalışmaları
Sözlü anlatım
14. Hafta
Sanat Sponsorluğu Hakkkında Bilgilendirme
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Sanat sponsorluğunu açıklama
ÖÇ-2
Sponsorluğu tanımlama,
ÖÇ-3
Sponsorluğun sanat kurumları için önemini belirtmek
ÖÇ-4
Sponsorluk dosyası hazırlama
ÖÇ-5
Sponsorluk projelerini değerlendirme
Program Çıktıları
PÇ-1
Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2
Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3
Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4
Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5
Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6
Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7
Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8
İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9
Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10
Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13
Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14
Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.