Bu ders, öğrencilerin fuar ve festival organizasyonlarında yönetici olabilmelerini veya fuar-festival organizasyonu alanında iş kurarak başarılı olmalarını sağlamaya yönelik olarak, fuar ve festival alanında kurumsal yapılaşma, sergileme teknikleri, organizasyon, yönetim, pazarlama, yasal konular, tanıtım ve iletişim alanlarında temel bilgileri edinmelerini ve dönem içindeki fuar ve festivallerde yapılacak gözlem ve araştırmalarla bilgileri pekiştirmelerini amaçlamaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Anıl Ural
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Projeksiyonla yansıtılan görüntüler eşliğinde sözlü anlatım.
- Başarılı yerli ve yabancı fuar ve festivalleri düzenleyen şirketlerin, organizasyon yapıları, tanıtım ve iletişim yöntemleri, sergileme ve gösteri yöntemleri ve teknolojik uygulamalar açılarından incelenmesi ve karşılaştırmalı analizi.
- Öğrencilerin 4-5 kişilik gruplara ayrılarak, ders döneminde kentte açılan fuar ve festivalleri incelemeleri. Yöneticilerle, fuar ve festivallerde sergileme/gösteri yapan alan şirketler, sanatçılar ve ziyaretçilerle konuşarak, başarıları ve eksiklikleri saptamaları.(Grup ödevi).
- Grupların sınıfa sunum yapmaları; eleştiri ve soruları ekip olarak yanıtlamaları.
- Orijinal festival fikirlerinin sınıfa getirilmesi, sınıfta tartışılması ve geliştirilmesi.
Temel Kaynaklar
- Profit from Exhibitions and Trade Fairs: A Complete Guide, Alan Taylor, ISBN: 9781852522001
- http://www.expo-guide.com, http://www.fairguide.com, turyap.com ve benzer web sitelerinin, uluslararası ölçekte popüler, başarılı fuar/festival şirketlerinin web sitelerinin incelenmesi
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dünyada ve Türkiye’de fuarcılık: Fuarcılığın tarihçesi. Fuarcılık sektörünün gelişmesi.
Sözlü anlatım. Okuma parçaları.
2. Hafta
ünyada ve Türkiye’de sanat ve kültür fuarları: Konu-tema, organizasyon, pazarlama. Sanata, kültüre ve sanatçıya katkıları.Sanat konulu fuar ve festivallerin özellikleri.
Önemli sanat fuarlarından örnekler.
Sözlü anlatım. Örnek fuar ve festivallerden görüntüler.
3. Hafta
Fuar çeşitleri. Uluslararası büyük fuarlar: Alan, tesis, ciro, organizasyon özellikleri. Türkiye’de fuar işletmeleri.
Sözlü anlatım. Görüntülü öğretim: Örnek Web Sitelerinin incelenmesi.
4. Hafta
Fuarcılık şirketlerinde organizasyon yapısı ve insan kaynakları. Yatırım, finansman, fon yaratma, teşvikler
Sözlü anlatım.
5. Hafta
Fuarlarda satış, pazarlama ve pazarlama iletişimi stratejileri. İnternet yöntemleri.
Tanıtım, Medya iletişimi. Halkla İlişkiler.
Sözlü anlatım. Yerli ve yabancı basın haberleri ve reklamların incelenmesi.
6. Hafta
Fuarlarda alt yapı,teknik araç-gereç. Güvenlik. Ses, ışık düzenleri. Fuarcılıkta teknoloji kullanımı, yeni teknikler.
Sözlü anlatım. Örneklerle görüntülü öğretim: .
7. Hafta
Festivaller: Festivallerin tarihi ve gelişimi. Dünyada ilgi ve turist çeken festivaller
Sözlü anlatım. Örnek fuar ve festivallerden görüntüler.
8. Hafta
Festival organizasyonu: Konu, tema, yer, tarih, boyut, içerik belirlemek.Tema, konu ve
içerikte farklılaşma. Yerel unsurların kullanılması. Turizm sektörüyle işbirliği.
Sözlü anlatım. Görüntülü öğretim: Örnek fuar ve festivallerden görüntüler.
9. Hafta
Zaman ve hareket planları;bütçeleme.
Sözlü anlatım.
10. Hafta
estivallerde gösteri grupları seçimi. Satış ve sergileme alanlarının düzenlenmesi. Fiyatlandırma.
Sözleşmeler. Tanıtım ve reklam. Web sitesi. Halkla ilişkiler çalışmaları.
Sözlü anlatım. Görüntülü öğretim: Örnek fuar ve festivaller.
11. Hafta
Fuar ve festivallede alt yapı,ulaşım, otopark, aydınlatma, ses düzenleri, güvenlik. Teknik ve yasal gereklilikler. İzinler.
Sözlü anlatım. Örnek fuar ve festivallerden görüntüler.
12. Hafta
Fon yaratma. Sponsor temini. Sponsor dosyası hazırlamak.
Sözlü anlatım. Sponsorluk örneklerinin görslleri.
13. Hafta
Sanat ve kültür festivalleri. Dünyadan ve Türkiye’den örnekler. Sanata ve topluma katkısı.
Sözlü anlatım. Örnek fuar ve festivallerden görüntüler. Örnek Web Sitelerinin incelenmesi.
14. Hafta
Grup ödevinin sunumu ve tartışılması (1)
PPT sunumları,
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Derse Devam / Katılım
1
15
Sınıfta davranış, dikkat
1
15
Final
1
40
ÖÇ-1
Rekabet yoğun bir iş kolu olan Fuar ve festival organizasyonlarının, hangi teknik,
sosyal, finansal, yasal bilgileri ve ne gibi organizasyon ve pazarlama becerileri
gerektirdiğini anlamak.
ÖÇ-2
Ülkemizde ve dünyada düzenlenen belli başlı fuar ve festivalleri, teknik araç ve olanaklar, sergileme,pazarlama ve iletişim yöntemleri açısından irdelemek ve karşılaştırmak.
ÖÇ-3
Türkiye’de kalıcı,popüler ve turistik değeri yüksek festivaller düzenlenmesine imkan verecek doğa,kültür,gelenek,sanat ve insan alt yapısını ele almak ve tanımak.
ÖÇ-4
Edinilen bilgileri ve yeni bakış açılarını ülkemizde yapılmakta olan fuar ve festivaller
açısından yorumlamak ve bir fuar veya festivali ele alarak örneklemek.
ÖÇ-5
Fuar ve festival organizasyonlarının,teşviklerden, proje fonlarından yararlanma ve
sponsor temini olanaklarını ve yöntemlerini değerlendirmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2
Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3
Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4
Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5
Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6
Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7
Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8
İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9
Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10
Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13
Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14
Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.