Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Sanat Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


FUAR VE KONGRE ORGANİZASYONU

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SYİ 6004 6 FUAR VE KONGRE ORGANİZASYONU 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin fuar ve festival organizasyonlarında yönetici olabilmelerini veya fuar-festival organizasyonu alanında iş kurarak başarılı olmalarını sağlamaya yönelik olarak, fuar ve festival alanında kurumsal yapılaşma, sergileme teknikleri, organizasyon, yönetim, pazarlama, yasal konular,  tanıtım ve iletişim alanlarında temel bilgileri edinmelerini ve dönem içindeki fuar ve  festivallerde yapılacak gözlem ve araştırmalarla bilgileri pekiştirmelerini amaçlamaktadır. 
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Anıl Ural
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Projeksiyonla yansıtılan görüntüler eşliğinde sözlü anlatım.

- Başarılı yerli ve yabancı fuar ve festivalleri düzenleyen şirketlerin, organizasyon yapıları, tanıtım ve iletişim yöntemleri, sergileme ve gösteri yöntemleri ve teknolojik uygulamalar açılarından incelenmesi ve karşılaştırmalı analizi.

- Öğrencilerin 4-5 kişilik gruplara ayrılarak, ders döneminde kentte açılan fuar ve festivalleri incelemeleri. Yöneticilerle, fuar ve festivallerde sergileme/gösteri yapan alan şirketler, sanatçılar  ve ziyaretçilerle konuşarak, başarıları ve eksiklikleri saptamaları.(Grup ödevi). 

- Grupların sınıfa sunum yapmaları; eleştiri ve soruları ekip olarak yanıtlamaları.

- Orijinal festival fikirlerinin sınıfa getirilmesi, sınıfta tartışılması ve geliştirilmesi.
Temel Kaynaklar - Profit from Exhibitions and Trade Fairs: A Complete Guide, Alan Taylor, ISBN: 9781852522001

- http://www.expo-guide.com, http://www.fairguide.com, turyap.com ve benzer web sitelerinin, uluslararası ölçekte popüler, başarılı fuar/festival şirketlerinin web sitelerinin incelenmesi
 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dünyada ve Türkiye’de fuarcılık: Fuarcılığın tarihçesi. Fuarcılık sektörünün gelişmesi. Sözlü anlatım. Okuma parçaları.
2. Hafta ünyada ve Türkiye’de sanat ve kültür fuarları: Konu-tema, organizasyon, pazarlama. Sanata, kültüre ve sanatçıya katkıları.Sanat konulu fuar ve festivallerin özellikleri. Önemli sanat fuarlarından örnekler. Sözlü anlatım. Örnek fuar ve festivallerden görüntüler.
3. Hafta Fuar çeşitleri. Uluslararası büyük fuarlar: Alan, tesis, ciro, organizasyon özellikleri. Türkiye’de fuar işletmeleri. Sözlü anlatım. Görüntülü öğretim: Örnek Web Sitelerinin incelenmesi.
4. Hafta Fuarcılık şirketlerinde organizasyon yapısı ve insan kaynakları. Yatırım, finansman, fon yaratma, teşvikler Sözlü anlatım.
5. Hafta Fuarlarda satış, pazarlama ve pazarlama iletişimi stratejileri. İnternet yöntemleri. Tanıtım, Medya iletişimi. Halkla İlişkiler. Sözlü anlatım. Yerli ve yabancı basın haberleri ve reklamların incelenmesi.
6. Hafta Fuarlarda alt yapı,teknik araç-gereç. Güvenlik. Ses, ışık düzenleri. Fuarcılıkta teknoloji kullanımı, yeni teknikler. Sözlü anlatım. Örneklerle görüntülü öğretim: .
7. Hafta Festivaller: Festivallerin tarihi ve gelişimi. Dünyada ilgi ve turist çeken festivaller Sözlü anlatım. Örnek fuar ve festivallerden görüntüler.
8. Hafta Festival organizasyonu: Konu, tema, yer, tarih, boyut, içerik belirlemek.Tema, konu ve içerikte farklılaşma. Yerel unsurların kullanılması. Turizm sektörüyle işbirliği. Sözlü anlatım. Görüntülü öğretim: Örnek fuar ve festivallerden görüntüler.
9. Hafta Zaman ve hareket planları;bütçeleme. Sözlü anlatım.
10. Hafta estivallerde gösteri grupları seçimi. Satış ve sergileme alanlarının düzenlenmesi. Fiyatlandırma. Sözleşmeler. Tanıtım ve reklam. Web sitesi. Halkla ilişkiler çalışmaları. Sözlü anlatım. Görüntülü öğretim: Örnek fuar ve festivaller.
11. Hafta Fuar ve festivallede alt yapı,ulaşım, otopark, aydınlatma, ses düzenleri, güvenlik. Teknik ve yasal gereklilikler. İzinler. Sözlü anlatım. Örnek fuar ve festivallerden görüntüler.
12. Hafta Fon yaratma. Sponsor temini. Sponsor dosyası hazırlamak. Sözlü anlatım. Sponsorluk örneklerinin görslleri.
13. Hafta Sanat ve kültür festivalleri. Dünyadan ve Türkiye’den örnekler. Sanata ve topluma katkısı. Sözlü anlatım. Örnek fuar ve festivallerden görüntüler. Örnek Web Sitelerinin incelenmesi.
14. Hafta Grup ödevinin sunumu ve tartışılması (1) PPT sunumları,
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Derse Devam / Katılım 1 15
Sınıfta davranış, dikkat 1 15
Final 1 40


ÖÇ-1Rekabet yoğun bir iş kolu olan Fuar ve festival organizasyonlarının, hangi teknik, sosyal, finansal, yasal bilgileri ve ne gibi organizasyon ve pazarlama becerileri gerektirdiğini anlamak.
ÖÇ-2Ülkemizde ve dünyada düzenlenen belli başlı fuar ve festivalleri, teknik araç ve olanaklar, sergileme,pazarlama ve iletişim yöntemleri açısından irdelemek ve karşılaştırmak.
ÖÇ-3Türkiye’de kalıcı,popüler ve turistik değeri yüksek festivaller düzenlenmesine imkan verecek doğa,kültür,gelenek,sanat ve insan alt yapısını ele almak ve tanımak.
ÖÇ-4Edinilen bilgileri ve yeni bakış açılarını ülkemizde yapılmakta olan fuar ve festivaller açısından yorumlamak ve bir fuar veya festivali ele alarak örneklemek.
ÖÇ-5Fuar ve festival organizasyonlarının,teşviklerden, proje fonlarından yararlanma ve sponsor temini olanaklarını ve yöntemlerini değerlendirmek.
Program Çıktıları
PÇ-1Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5