Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Sanat Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KÜRATÖRLÜK II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SYİ 0603 KÜRATÖRLÜK II 1/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı

Küratörlük: Tasarım ve Uygulama dersinin amaçları şu şekilde özetlenebilir;

 

Öğrencilere kurumsal ve bağımsız küratörlüğün altyapısını ve uygulamalarını tanıtmak;

 

British Museum’un kurulmasından günümüze küratörlük mesleğinin ve uygulamalarının geçirdiği dönüşümü örneklerle ortaya koyarak bu bilgi birikimi ile dünya ve Türkiye’deki çeşitli küratörlük uygulamalarını incelemek;

 

Öğrencilerin günümüz uygulamalarına analitik ve eleştirel bakışlarını güçlendirmek;

 

Ve onları yaratıcı küratöryel uygulamalar için gerekli teorik ve pratik bilgi ile donatarak teşvik etmek.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Alper Aydın
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri -
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Dersler, küratöryel uygulamaların yerinde ve kendi içeriğinde incelenebilmesi için her hafta bir sanat kurumunda yapılacaktır. Bunlar Türkiye’nin başlıca;

            - Devlet müzeleri

            - Özel müzeleri

            - Ticari olmayan galeriler

            - Ticari galeriler

            - Bağımsız sergi mekanları

olacaktır.

Temel Kaynaklar  

ADA, Serhan; İnce, Ayça; Türkiye’de Kültür Politikalarına Giriş, 2009

ARTUN, Ali; Müze ve Moderlik, 2006

ARTUN, Ali; Müze ve Eleştirel Düşünce, 2006

KIZILYAPRAK, Zeynel Abidin (Yayına Hazırlayan); Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar; Küreselleşme ve Yerelleşme, 2000

MADRA, Beral (Yayına Hazırlayan); Küresel Etkinliklere Bakış ve Küratöryal Deneylimler; Her Şeyden Sonra, 2007

Diğer Kaynaklar  

O’Doherty, Brian; Beyaz Küpün İçinde; Galeri Mekanının İdeolojisi, 2010

SCHUBERT, Karsten; Küratörün Yumurtası; Müze Kavramının Fransız İhtilalinden Günümüze Kadar Olan Evrimi, 2004

SHAW, Wendy Meryem Kural; Osmanlı Müzeciliği; Müzeler, Arkeoloji ve Tarihin Görselleştirilmesi, 2004

WU, Chin-tao; Kültürün Özelleştirilmesi, 2005

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Nereden Başlamalı? Küratöryel süreçte planlama / tasarlama esasları, adımları ve yaklaşımları Sözlü Anlatım, Uygulama
2. Hafta Konsept belirlenmesi ve obje / eser / koleksiyon ile etkileşimi - Araştırma süreci Sözlü Anlatım, Uygulama
3. Hafta Kim için sergiliyoruz? Sergilerde ziyaretçi faktör Sözlü Anlatım, Uygulama
4. Hafta Bütçe ve zaman planlaması Sözlü Anlatım, Uygulama
5. Hafta Nasıl sergiliyoruz? Küratörün sergileme elemanlarının seçiminde ve sergi rotasının belirlenmesindeki rolü Sözlü Anlatım, Uygulama
6. Hafta Nasıl sergiliyoruz? Sergilerde küratöryel tasarım dilinin yaratılması, tasarımcı ve mimar katılım Sözlü Anlatım, Uygulama
7. Hafta Yazılı ve grafik tasarım malzemelerinin küratöryel dile uyumu ve interaktif yöntemlerin kullanımı Sözlü Anlatım, Uygulama
8. Hafta Ara Sınav Sözlü Anlatım, Uygulama
9. Hafta Monolog yerine dialog; Sergilerde etkin bir iletişim ortamı yaratabilmenin küratöryel yolları Sözlü Anlatım, Uygulama
10. Hafta Küratörün merkezi rolü ve diğer dallarla ilişkisi Sözlü Anlatım, Uygulama
11. Hafta Sanat müzeleri dışındaki müzelerde küratöryel uygulamalar Sözlü Anlatım, Uygulama
12. Hafta Ticari olmayan sanat galerilerinde küratöryel uygulamalar/ Ticari sanat galerilerinde küratöryel uygulamalar Sözlü Anlatım, Uygulama
13. Hafta Bir kuruma bağlı olmayan bağımsız küratöryel uygulamalar Sözlü Anlatım, Uygulama
14. Hafta Dönemin değerlendirmesi, ara sınav ödevlerinin değerlendirilmesi, küratöryel uygulamaların karşılaştırılması Türkiye’de küratör olarak çalışmak Sözlü Anlatım, Uygulama
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 0
Derse Devam / Katılım 1 0
Final 1 60


ÖÇ-1Küratöryel çalışmaların uygulama esaslarını adım adım çözümlemek
ÖÇ-2Küratörün uygulamadaki rolünü ve görevlerini tanımlamak
ÖÇ-3Sergiyi oluşturan farklı kalemlerin/birimlerin birbirleri ve küratörle aralarındaki ilişkileri tespit etmek
ÖÇ-4Farklı alan ve içeriklerde ortaya konan küratöryel uygulamaları karşılaştırmak ve değerlendirmek
ÖÇ-5Türkiye’deki başlıca sanat kurumlarını ve sergilerini yakından tanımak
Program Çıktıları
PÇ-1Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5