Dünya ve Türkiye’den çeşitli müze örnekleri, karşılaştırılmalı olarak değerlendirilip, İstanbul’daki önemli müzelere geziler düzenlenecek müzelerin hayatın içine daha fazla entegre edilme yolları tartışılacaktır.
Ön Koşullar
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eş Koşullar
Eş koşulları bulunmamaktadır.
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için özel koşullar bulunmamaktadır.
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrenme/Öğretme Yöntemleri:
Görsel ve yazılı sunum olanaklarını kullanılarak her konu belli ana başlıklar altında incelenmektedir.
Konu BaşlığıKonu ile İlgili TerimlerKonu ile İlgili Örnek MetinlerKonuyla İlgili Seçilmiş Kaynakça
ders kapsamında öğrencilere verilecektir.
Ders için kullanılan araç ve Gereçler :
Powerpoint sunum olanağı sağlayan bir dizüstü bilgisayar ve projeksiyon cihazı (ara kablolarıyla birlikte).
Koyu perdeli bir derslik.
Beyaz tahta
Temel Kaynaklar
ARTUN, Ali; Müze ve Modernlik/Sanat Müzeleri I, İletişim Yayınları, 2006
ARTUN, Ali; Müze ve Eleştirel Düşünce/Sanat Müzeleri II, İletişim Yayınları, 2006
ÖNDER Mehmet; Türkiye Müzeleri, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 1999
ADIGÜZEL Hatice, KAYA Şennur; Türkiye’de Müzecilik:100 Müze, 1000 Eser, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları,2007
SIMON, Nina; The Participatory Museum, Museum20, 2010
FALK, John; Identitiy and the Museum Visitor Experience, 2009
ARTUN, Ali; Müze ve Modernlik/Sanat Müzeleri I, İletişim Yayınları, 2006
ARTUN, Ali; Müze ve Eleştirel Düşünce/Sanat Müzeleri II, İletişim Yayınları, 2006
ÖNDER Mehmet; Türkiye Müzeleri, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 1999
ADIGÜZEL Hatice, KAYA Şennur; Türkiye’de Müzecilik:100 Müze, 1000 Eser, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları,2007
SIMON, Nina; The Participatory Museum, Museum20, 2010
FALK, John; Identitiy and the Museum Visitor Experience, 2009
Diğer Kaynaklar
GERÇEK, Ferruh; Türk Müzeciliği, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 1999
KIZILYAPRAK Zeynel; Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar Küreselleşme ve Yerelleşme, Tarih Vakfı Yayınları, 2000
KARAMAN, Abdullah, SEZGİN Mete; Müze Yönetimi ve Pazarlaması, Çizgi Kitapevi, 2009
Kent, Toplum, Müze, Tarih Vakfı Yayınları, 2001
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Müze Kurum Kimliği
Sözlü anlatım,
2. Hafta
Müzede İmaj Yönetimi
Sözlü anlatım
3. Hafta
Müze İtibarının Yönetimi
Sözlü anlatım
4. Hafta
Müzede Medya İletişimi
Sözlü anlatım
5. Hafta
Müzelerde Yeni Medya ve Teknolojileri
Sözlü anlatım
6. Hafta
Müze Sponsorluğu
Sözlü anlatım
7. Hafta
Müzeler ve Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri
Sözlü anlatım
8. Hafta
Müzede Etkinlik Yönetimi
Sözlü anlatım
9. Hafta
Müzenin Pazarlanması
Sözlü anlatım
10. Hafta
Müze Markalaması
Sözlü anlatım
11. Hafta
Müzelerde Reklam
Sözlü anlatım
12. Hafta
Müze İçin Lobicilik, Hükümetle İlişki
Sözlü anlatım
13. Hafta
Müzelerde Kriz İletişimi
Sözlü anlatım
14. Hafta
Müzelerde Departmanlar Arası İlişki Yönetimi
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Projeler
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Sanat müzelerini listelemek.
ÖÇ-2
Müzeciliğin çeşitlerini tanımlamak
ÖÇ-3
Müzecilikte sanatın önemini hatırlatmak
ÖÇ-4
Dünyadaki çeşitli müzelerle Türkiye'deki müze örneklerini ayırt etme.
ÖÇ-5
Müze ve iletişim konusunda ilgili bilgileri açıklamak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2
Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3
Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4
Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5
Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6
Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7
Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8
İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9
Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10
Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13
Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14
Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.