Sanat yöneticisinin sanat kültürünün sağlam temellere oturması derin bir sanat kültürü edinmesiyle bağlantılıdır. Öncelikle de yaşadığı kültür çevresini yakından tanıması gereklidir. Bu doğrultuda dersin amacı; temel odak noktası sanat olan bölümde Türk sanatı tarihini Cumhuriyet’in ilk yıllarından bugüne kadar olan süreç içerisinde ayrıntılı bir biçimde tanıtmaktır. Toplumsal, ekonomik ve siyasi koşullarla bağlantılı olarak bu süreçteki gelişmeler incelenecektir. Derste mimari, resim, seramik vd. alanlardaki örnekler üzerinde durulacak, farklı malzeme ve teknikler, sanatçılar, sanat koruyucuları, sanat kurumları ve sanat eserleri gibi konular değerlendirilecektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Mehmet ÜSTÜNİPEK
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 11.00-12.45 STF 1
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe 13.00-15.00 1D-01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Görsel ve yazılı sunum olanaklarını kullanılarak her konu belli ana başlıklar altında incelenmektedir.
Konu BaşlığıKonu ile İlgili TerimlerCoğrafi TanımDönemlendirme ve Tarihsel SüreçDönemin Sanatını Biçimlendiren UnsurlarDönemin SanatıKonuyla İlgili Seçilmiş Kaynakça
Ayrıca belgesel gösterimleri ve konuyla ilgili okumalar ve sınıf dışı etkinlik olarak müze/ anıt veya sergi ziyaretleriyle yerinde inceleme yapılmaktadır.
Temel Kaynaklar
CEZAR, M.; Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi Bey, 1995
RENDA, G. Ve EROL, T.; Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi (4 cilt), 1982
TANSUĞ, S.; Çağdaş Türk Sanatı, 1986
ÜSTÜNİPEK M.; Çağdaş Türk Sanatında Sergiler, 2007
GEZER, H.; Cumhuriyet Dönemi Türk Heykeli, 1984
Diğer Kaynaklar
GİRAY, K.; Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği, 1997
GİRAY, K.; Türkiye İş Bankası Resim Koleksiyonu
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Cumhuriyet Dönemi Türk Sanatı: İlk Onyıl Mimarlıkta gelişmeler/ Resim ve Heykelde Devletle ilişkiler
Çağdaş Türk sanatı tarihinden örnekleri yorumlamak
ÖÇ-2
Sanat tarihi bilgisinden yararlanarak bir sanat üretiminin niteliğini değerlendirmek
ÖÇ-3
Bir sanat eseri gördüğünde bunu sanat tarihinden örneklerle ilişkilendirerek çözümlemek
ÖÇ-4
Çağdaş Türk sanatı tarihinin ele alınan dönemlerine dair bilgileri hatırlamak
ÖÇ-5
Çağdaş Türk sanatı tarihinin dönemlerini, akımlarını, sanatçıları, bir sanat eserinin konu, üslup, malzeme ve teknik özelliklerini tanımak
ÖÇ-6
Çağdaş Türk sanatının güncel sorunlarını bilmek ve yorumlamak
Program Çıktıları
PÇ-1
Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2
Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3
Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4
Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5
Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6
Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7
Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8
İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9
Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10
Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13
Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14
Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.