Dekor ve kostüm sanatçısı; oynanacak eseri inceler, eserde olayın geçtiği döneme özgü giysi, saç ve eşya modellerini belirler, Eserin niteliğine göre kullanılacak kostüm ve saç modellerini tasarlar. Bunu yaparken eserde rol alan sanatçıların rollerini ve tiplerini dikkate alır, Tasarladığı modeller için gerekli malzemeyi sağlar, Sahne dekorları, kostümleri, makyaj, peruk yapılan atölyelere, hazır- ladığı çizimleri iletir ve yapılışını izler, Sahne teknik provalarını, ışık provalarını ve genel provaları izler, kendi branşına giren konuları bu provalarda denetler, Sahne teknik provalarını, ışık provaları- nı ve genel provaları izler ve denetler. Dersin amacı öğrencileri bu niteliklerin mümkün olan kadarına hakim
kılmaya çalışmaktır.
Eğitim süresince öğrencilerin günümüz koşullarına cevap verebilecek nitelikte tiyatro, opera, bale, televizyon, reklam, gösteri ve festival gibi alanlarda dekor ve kostüm yönetiminde bilgili ve deneyimli sanat yönetmenleri olmaları amaçlanır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
2018-2019 Eğitim Öğretim yılında ders açılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1.Öğrenciler işlenecek konulara ödevler ve araştırmalar vasıtası ile hazırlık gelir.
2.Derslerde hem anlatım hem tartışma ortamında fikir alışverişi sağlanır.
3. Uygulama amacı ile geziler ve sanat kurumlarına ziyaretler yapılır.
Temel Kaynaklar
Şengezer, O. (2010) Dekor ve Kostümlü Anılar. Artshop Yayıncılık. İstanbul
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dekor Nedir ?
Sözlü Anlatım, Tartışma
2. Hafta
Kostüm Nedir?
Sözlü Anlatım, Tartışma
3. Hafta
Öğrenci Sunum
Sözlü Anlatım, Tartışma
4. Hafta
Dekor ve Sahne Sanatları
Sözlü Anlatım, Tartışma
5. Hafta
Kostüm ve Sahne Sanatları
Sözlü Anlatım, Tartışma
6. Hafta
Öğrenci Sunum
Sözlü Anlatım, Tartışma
7. Hafta
Dekor ve Kostüm Tarih
Sözlü Anlatım, Tartışma
8. Hafta
Günümüzde Dekor ve Kostüm
Sözlü Anlatım, Tartışma
9. Hafta
Bireysel Bakış, Yorum ve Dekor
Sözlü Anlatım, Tartışma
10. Hafta
Bireysel Bakış, Yorum ve Kostüm
Sözlü Anlatım, Tartışma
11. Hafta
Öğrenci Sunum
Sözlü Anlatım, Tartışma
12. Hafta
Sahne Dekoru
Sözlü Anlatım, Tartışma
13. Hafta
Sahne Kostümü
Sözlü Anlatım, Tartışma
14. Hafta
Öğrenci Sunum
Sözlü Anlatım, Tartışma
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Projeler
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenci Dekor ve Kostüm'ün sanat içinde yerini kavrayacak
ÖÇ-2
Öğrenci Dekor ve Kostüm alanında hem teorik hem pratik destek ile deneyim sahibi olacak
ÖÇ-3
Öğrenci kazandığı deneyimi Sanat Yönetimi çerçevesinde kullanıp yararlı hale getirebilecek.
ÖÇ-4
Dekor ve Kostüm'ün tarihi sürecini kavrayarak günümüze uygun uygulamalarda bulunabilecek
ÖÇ-5
Öğrenci Dekor ve Kostüm çalışmalarında bireysel görüşünü ve becerisini yansıtabilecek bilgi birikimine sahip olacak
Program Çıktıları
PÇ-1
Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2
Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3
Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4
Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5
Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6
Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7
Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8
İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9
Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10
Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13
Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14
Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.