Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Sanat Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SANAT YAYINCILIĞI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SYİ 7001 7 SANAT YAYINCILIĞI 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
İnsanca  yaşamak ..barış içinde yaşamak..özgür ve bağımsız yaşamak..suyu, ekmeği, havayı kardeşce bölüşmek..ulusal ve evrensel kültürle kucaklaşmak ve bütünleşmek için yeryüzündeki tek umut sanattır. Bu sanatın çağdaş yayın yolları ile tüketiciye ulaştırılması ise insani bir görevdir. Bu görevi yayıncılık üstlenir. Kitle iletişim araçlarının tümü böyle bir görev için en önde gelendir. Kitaplar, gazeteler, dergiler, radyolar, televizyonlar, internet bu görevi üstlenir. Bunun içinde sanatı öğrenmiş benimsemiş elemanların bilinçli ve kültürlü yetişmeleri gerekmektedir. Bu dersin amacı bir yandan  gençliğe sanatı sevdirmek, bir yandan da sevip benimsedikleri sanatın yaygınlığı ve saygınlığı için, yayın dialoglarını kurmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İhsan Dindar
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 18.00 - 19.45, İKÜ Cats Sanal Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri I. Tanımlar üzerine tartışma

2. Tartışmanın öğrenciye yayılmasını ve öğrencinin katılımcı olamsını sağlamak.

3. Düşünme ortamı yaratma ilkesi ile ders yürütme.

4. Tartışılan konu üzerinde ödev yapımı.

5. Temelde uygulama, tartışma, fikirler üzerine bir noktaya varma ve sonuca gitmek.

6. Yöntemlerin uygulama ile öğrenilmesi.
Temel Kaynaklar Sanatın gerekliliği ile ilgili sanatın tanıtımı ve sanatçının nitelik ve niceliği ile ilgili çalışmaya yönelik tüm yayınlar ele alınır.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sanat Nedir? Sanatçi kime denir? Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
2. Hafta Sanatın Evrenselliği ve Ulusallığı üzerine düşünceler Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
3. Hafta Sanatın ve Sanatçının Toplumla bütünleşmesi üzerine Düşünceler ve Tartışmalar Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
4. Hafta Kitle İletişim araçları ile bu dersi gören öğrencinin ilişki kurma yöntemleri Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
5. Hafta Gazate, radyo televizyon dergi ve internet yayıncılığında sanat haberlerinin öne çıkması için çalışma Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
6. Hafta Güncel bir serginin, bir tiyatro eserinin, bir kitabın öğrenciler tarafından izlenip okunmasının temini Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
7. Hafta Bir önceki dersin ödevleri üzerinde tartışma Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
8. Hafta Sanat haberlerinin üretilme şekli, yazım kuralları varsa resimlendirilerek derste tartışmaya açılması. Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
9. Hafta Sanat eleştirmenleri, sanat sayfaları ve programları yöneticileri ile tanışmak sureti ile destek alma yöntemler. Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
10. Hafta Özel olarak öğrencilerin ders dışı temaslara gönderilerek sanat ve sanatçı ile haber yazıp üretmelerinin temini Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
11. Hafta Dış temaslarda elde edilen bilgilerin söyleşilerin sınıfça tartışılarak başarı oranlarının tespiti. Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
12. Hafta Galerilerin, tiyatroların, sanatçıların o yıl içerisinde yapacakları faaliyetleri gerekirse broşürler halinde uygulayarak hayata geçirme yöntemleri. Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
13. Hafta Öğrencilerin hazırladıkları tantım broşürleri üzerinde tartışmak. Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
14. Hafta Daha önceki derslerde görülen kuramsal bilgilerin uygulama alanındaki başarılı ve başarısız yönlerinin ele alınarak tartışılması. Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1 Öğrenci, sanat yolu ile vereceği mesajlar bir yandan sanatçının değerini öte yandan sanatı benimseyen kitlenin bilinçlenmesini sağlayacak
ÖÇ-2Öğrenci, çok tartışılan, sanat sanat içindir sanat toplum içindir konusuna gerçekçi bir bakış açısı ile bakıp sanatçının tanınma ve yaşamak hakkına hizmet edecektir.
ÖÇ-3 Öğrenci, kitle iletişim araçları ile bu araçlarda kimler ile ilişki kurarak yayın kanallarını hizmete açılmasını sağlayacaktır.
ÖÇ-4Öğrenci, sanatçı ile yayın zincirinin oluşup gelişmesindeki temek ilkeleri ve bu ilkelerin uygulanma şekillerini öğrenir.
ÖÇ-5Öğrenci, yayın yolu ile sanatı ve sanatçıyı topluma götürecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5