İnsanca yaşamak ..barış içinde yaşamak..özgür ve bağımsız yaşamak..suyu, ekmeği, havayı kardeşce bölüşmek..ulusal ve evrensel kültürle kucaklaşmak ve bütünleşmek için yeryüzündeki tek umut sanattır. Bu sanatın çağdaş yayın yolları ile tüketiciye ulaştırılması ise insani bir görevdir. Bu görevi yayıncılık üstlenir. Kitle iletişim araçlarının tümü böyle bir görev için en önde gelendir. Kitaplar, gazeteler, dergiler, radyolar, televizyonlar, internet bu görevi üstlenir. Bunun içinde sanatı öğrenmiş benimsemiş elemanların bilinçli ve kültürlü yetişmeleri gerekmektedir. Bu dersin amacı bir yandan gençliğe sanatı sevdirmek, bir yandan da sevip benimsedikleri sanatın yaygınlığı ve saygınlığı için, yayın dialoglarını kurmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. İhsan Dindar
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 18.00 - 19.45, İKÜ Cats Sanal Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
I. Tanımlar üzerine tartışma
2. Tartışmanın öğrenciye yayılmasını ve öğrencinin katılımcı olamsını sağlamak.
3. Düşünme ortamı yaratma ilkesi ile ders yürütme.
4. Tartışılan konu üzerinde ödev yapımı.
5. Temelde uygulama, tartışma, fikirler üzerine bir noktaya varma ve sonuca gitmek.
6. Yöntemlerin uygulama ile öğrenilmesi.
Temel Kaynaklar
Sanatın gerekliliği ile ilgili sanatın tanıtımı ve sanatçının nitelik ve niceliği ile ilgili çalışmaya yönelik tüm yayınlar ele alınır.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sanat Nedir? Sanatçi kime denir?
Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
2. Hafta
Sanatın Evrenselliği ve Ulusallığı üzerine düşünceler
Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
3. Hafta
Sanatın ve Sanatçının Toplumla bütünleşmesi üzerine Düşünceler ve Tartışmalar
Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
4. Hafta
Kitle İletişim araçları ile bu dersi gören öğrencinin ilişki kurma yöntemleri
Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
5. Hafta
Gazate, radyo televizyon dergi ve internet yayıncılığında sanat haberlerinin öne çıkması için çalışma
Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
6. Hafta
Güncel bir serginin, bir tiyatro eserinin, bir kitabın öğrenciler tarafından izlenip okunmasının temini
Sanat eleştirmenleri, sanat sayfaları ve programları yöneticileri ile tanışmak sureti ile destek alma yöntemler.
Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
10. Hafta
Özel olarak öğrencilerin ders dışı temaslara gönderilerek sanat ve sanatçı ile haber yazıp üretmelerinin temini
Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
11. Hafta
Dış temaslarda elde edilen bilgilerin söyleşilerin sınıfça tartışılarak başarı oranlarının tespiti.
Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
12. Hafta
Galerilerin, tiyatroların, sanatçıların o yıl içerisinde yapacakları faaliyetleri gerekirse broşürler halinde uygulayarak hayata geçirme yöntemleri.
Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
13. Hafta
Öğrencilerin hazırladıkları tantım broşürleri üzerinde tartışmak.
Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
14. Hafta
Daha önceki derslerde görülen kuramsal bilgilerin uygulama alanındaki başarılı ve başarısız yönlerinin ele alınarak tartışılması.
Labaratuvar Çalışması, Uygulama ve Tartışma
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenci, sanat yolu ile vereceği mesajlar bir yandan sanatçının değerini öte yandan sanatı benimseyen kitlenin bilinçlenmesini sağlayacak
ÖÇ-2
Öğrenci, çok tartışılan, sanat sanat içindir sanat toplum içindir konusuna gerçekçi bir bakış açısı ile bakıp sanatçının tanınma ve yaşamak hakkına hizmet edecektir.
ÖÇ-3
Öğrenci, kitle iletişim araçları ile bu araçlarda kimler ile ilişki kurarak yayın kanallarını hizmete açılmasını sağlayacaktır.
ÖÇ-4
Öğrenci, sanatçı ile yayın zincirinin oluşup gelişmesindeki temek ilkeleri ve bu ilkelerin uygulanma şekillerini öğrenir.
ÖÇ-5
Öğrenci, yayın yolu ile sanatı ve sanatçıyı topluma götürecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2
Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3
Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4
Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5
Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6
Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7
Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8
İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9
Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10
Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13
Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14
Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.