Öğrencilerin;sanat, tasarım, çizgi, desen, hacim, perspektif gibi kavramları, teorik bilgiler ve uygulamalar eşliğinde özümsemeleri ve bu bağlamda sanat ve tasarım konularında eleştirisel bakış açısı yakalayabilecek ve uygulama yapabilecek düzeye erişmeleridir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Reyhan Uludağ Eraslan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 1C 7-9 15:00-16:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sanat nedir?
Tasarım nedir?
Sözlü anlatım
2. Hafta
Sanat Akımları.Akımlar arasındaki uygulama teknikleri ve farklarının örneklerle anlatılması
Sözlü anlatım
3. Hafta
Tasarım Akımları. Akımlar arasındaki uygulama teknikleri ve farklılıklarının örneklerle anlatılması
Sözlü anlatım
4. Hafta
Çizgi karakterleri, çizim teknikleri, çizgi değerlerinin anlatılması ve uygulanması
Sözlü anlatım
Uygulama
5. Hafta
Çizgi karakterleri, çizim teknikleri, çizgi değerlerinin anlatılması ve uygulanması
Sözlü anlatım
Uygulama
6. Hafta
Üçboyutlu düşünebilmek ve tasarlayabilmek , hacim ve yüzey algılarını geliştirebilmek için obje ağırlıklı çizim uygulamaları.
Uygulama
7. Hafta
Üçboyutlu düşünebilmek ve tasarlayabilmek , hacim ve yüzey algılarını geliştirebilmek için obje ağırlıklı çizim uygulamaları.
Uygulama
8. Hafta
Üçboyutlu düşünebilmek ve tasarlayabilmek , hacim ve yüzey algılarını geliştirebilmek için obje ağırlıklı çizim uygulamaları.
Uygulama
9. Hafta
Üçboyutlu düşünebilmek ve tasarlayabilmek , hacim ve yüzey algılarını geliştirebilmek için obje ağırlıklı çizim uygulamaları.
Uygulama
10. Hafta
Perspektif tekniklerinin anlatılması ve uygulanması
Uygulama
11. Hafta
Perspektif tekniklerinin anlatılması ve uygulanması
Uygulama
12. Hafta
Kompozisyon nedir? Anlatılması ve uygulanması
Sözlü anlatım
uygulama
13. Hafta
Kompozisyon uygulaması
Uygulama
14. Hafta
Kompozisyon uygulaması
Uygulama
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Öğrencilerin eğitim sırasında ve sonrasında özgün ürünler ortaya koyabilecek düzeye ulaşabilmeleri
ÖÇ-2
Uygulamalar sırasında özgün, akılcı, tasarımlar yaratabilme özelliğini kazanabilmelerini sağlamak
ÖÇ-3
Bir tasarım problemini çözerken, özgün tasarıma ulaşabilmek adına gerekli çözümlemeleri ve analizleri gerçekleştirebilecek düzeye ulaşabilmek
ÖÇ-4
Öğrencinin bir ürünü oluşturma süreci öncesindeki hazırlık döneminde mevcut ve benzer örnekleri araştırarak ve karşılaştırarak yeterli birikime sahip olabilmesi
ÖÇ-5
Öğrencilerin bir ürünün yapım ve sonuç aşamalarında, eleştirel bir gözle tartışarak, doğru eleştiriler yapabilecek düzeye gelmeleri.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2
Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3
Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4
Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5
Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6
Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7
Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8
İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9
Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10
Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13
Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14
Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.