Öğrencilerin; sanat, tasarım, renk, kompozisyon, hacim, ışık gibi kavramları teorik bilgiler ve uygulamalar eşliğinde özümsemeleri ve bu bağlamda sanat ve tasarım konularında eleştirisel bakış açıları yakalayabilecek düzeyde gelişmeleridir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Reyhan Uludağ Eraslan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 15:00-16:45 1C 11-13
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ana renkler ve ara renklerin anlatılması , uygulama yapılması
Sözlü anlatım, uygulama
2. Hafta
Sıcak renkler, soğuk renkler, zıt renklerin anlatılması ve uygulanması
Sözlü anlatım, uygulama
3. Hafta
Mat ve parlak renklerin anlatılması ve uygulanması
Sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta
Boşluk-doluluk, espas, kontras kavramlarının açıklanması ve uygulanması
Sözlü anlatım, uygulama
5. Hafta
ışık - gölgenin anlatılması ve uygulama yapılması
Sözlü anlatım, uygulama
6. Hafta
renk, ışık, gölge içeren obje kompozisyonları çalışmaları
uygulama
7. Hafta
Tarama tekniklerinin anlatılması ve uygulanması
Sözlü anlatım, uygulama
8. Hafta
Doku çalışması
uygulama
9. Hafta
Doku, renk, ışık, gölge içeren obje kompozisyonları çalışmaları
uygulama
10. Hafta
Doku, renk, ışık, gölge içeren obje kompozisyonları çalışmaları
uygulama
11. Hafta
Doku, renk, ışık, gölge içeren obje kompozisyonları çalışmaları
uygulama
12. Hafta
Suluboya tekniklerinin anlatılması ve uygulanması
Sözlü anlatım, uygulama
13. Hafta
Suluboya tekniklerinin anlatılması ve uygulanması
Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta
Suluboya uygulamaları
uygulama
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Öğrencilerin tamamen kendi zihinlerinin ürünü olan tasarımlar ortaya çıkarabilecek seviyeye ulaşmalarını sağlamak
ÖÇ-2
Öğrencilerineğitim sırasında ve sonrasında özgün tasarımlar üretebilecekleri zihinsel alt yapıyı oluşturabilmek
ÖÇ-3
Özgün ve doğru tasarımlar üretebilmeleri için öğrencilere çözümleme alışkanlığını kazandırmak
ÖÇ-4
Öğrencilerin sürekli kendilerini yenileyip geliştirmelerini sağlayabilmek için ortaya koydukları ya da koyacakları ürünü benzerleri ve türevleri ile karşılaştırılması alışkanlığının edindirilmesi
ÖÇ-5
Öğrencilerin, kendilerini ve tasarımlarını daha doğru ve daha gelişmiş bir hale getirebilmek için yapıcı, akılcı eleştiri ve tartışma alışkanlıklarının verilmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2
Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3
Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4
Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5
Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6
Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7
Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8
İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9
Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10
Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13
Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14
Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.