Dersin amacı; teknolojik gelişmeler ışığında temel bilgilerle Macintosh kullanımı vasıtasıyla öğrencilerin kendi tasarımlarını gerçekleştirebilecekleri yazılımları öğreterek projelerine destek vermektir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Macintosh Laboratuvarında Öğretim Üyesi bilgisayarı ve projeksiyon cihazı kullanarak ders için hazırlanan sunumlarla konular beyaz tahta kullanımıyla gerçekleşmektedir
Temel Kaynaklar
Teoman Dinçel, Bilgisayar Öğreniyorum 2008, Gökalp Baykal, Photoshop CS2, 2006 Funda Dağ & Umut Altınışık, Bilgi Teknolojileri: Office Programları ve Internet, 2008
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş: Dersin içeriği ve kapsamı
Sözlü anlatım
2. Hafta
Macintosh sistemi
Labaratuvar
3. Hafta
Macintosh kullanım bilgileri
Labaratuvar
4. Hafta
Genel bilgisayar özellikleri
Labaratuvar
5. Hafta
Microsoft Office 2011: Word Anlatımı
Labaratuvar
6. Hafta
Microsoft Office 2011: Excel Anlatımı
Labaratuvar
7. Hafta
Ara sınav
Uygulama
8. Hafta
Microsoft Office 2011: Powerpoint Anlatımı
Labaratuvar
9. Hafta
Adobe Creative Suite 5 Anlatımı
Labaratuvar
10. Hafta
Adobe Creative Suite 5: Photoshopa giriş
Labaratuvar
11. Hafta
Photoshop Arayüz Mantığı
Labaratuvar
12. Hafta
Photoshop Kartvizit Oluşturma
Labaratuvar
13. Hafta
Photoshop El İlanı Oluşturma
Labaratuvar
14. Hafta
Uygulamalı Sınav: Photoshop
Uygulama
15. Hafta
Final Projesi
Uygulama
16. Hafta
Sunum
Sözlü Anlatım
17. Hafta
Final
Uygulama
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Teknolojik gelişimler ışığında Macintosh kullanımını gerçekleştirecektir.
ÖÇ-2
Microsoft Office içinde yer alan Word, Excel, Powerpoint yazılımlarını kullanarak projeler hazırlayabilecektir.
ÖÇ-3
Uygulamalı çalışmalar yapabilecek düzeye gelecektir.
ÖÇ-4
Bir konu üzerinde taslak hazırlayarak parçaları birleştirerek değerlendirme yapabilecektir.
ÖÇ-5
Kuramsal bilgileri sayısal ortamlara aktararak uygulamalı çalışmaları öğrenecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2
Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3
Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4
Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5
Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6
Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7
Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8
İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9
Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10
Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13
Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14
Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.