Marka nedir? Bir ad ve logo olmanın çok ötesinde olan marka, özel ya da tüzel kuruluşların hedef kitlelerine sadece işlevsel ürün ya da hizmeti sunması değil aynı zamanda duygusal ve toplumsal anlamda markayı doğru konumlandırılması, iletişim stratejileriyle beraber markanın simgelediği, toplum tarafından algılananları onlara tekrar vermektir.
Gelişen bilgi teknolojileriyle beraber kişinin kendisinden başlar marka olmaya... Bu ders kapsamında; Sosyolojik ve psikolojik incelenmesi gereken Marka; konumlandırma, markalama, yıldız stratejiler, farklılaşma ile beraber kullanım alanlarında örneklerle ve disiplinlerle beraber pekiştirilmesi yapılacaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
2018-2019 Eğitim Öğretim yılında ders açılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Örnek, uygulama, tartışma.
Temel Kaynaklar
-
-Aaker, David. Markalama. İstanbul:Mediacat,2001
-Lindstrom,Martin. Duyular ve Marka. İstanbul:Optimist,2007
-Knapp, E.Duane.Marka Aklı. İstanbul,2002
-Ries, Al&Laura. Marka Yaratmanın 22 Kuralı. İstanbul:Mediacat,2000
-Ries,Al&Laura. İnternet’te Marka Yaratmak. İstanbul:Mediacat,2001
-Trout,Jack. Yeni Konumlandırma. İstanbul:Profilo yayın.,1999
Diğer Kaynaklar
-Mutlu, Erol. İletişim Sözlüğü,Ankara:Sofos,2008
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, derse giriş.
Ben Markayım!
sözlü anlatım
2. Hafta
Marka Kavramı, Marka İmajı Nedir?
sözlü anlatım
3. Hafta
Yıldız Strateji nedir? İlk-En-Tek
sözlü anlatım
4. Hafta
Konumlandırma
sözlü anlatım
5. Hafta
Duyular ve Marka
sözlü anlatım
6. Hafta
Sattıran Marka Olmak
sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Marka ve Yönetim
sözlü anlatım
9. Hafta
Sanatta Marka Olmak
sözlü anlatım
10. Hafta
Sanatta Marka İletişimi
sözlü anlatım
11. Hafta
Kentsel Markalaşma
sözlü anlatım
12. Hafta
İnternette Marka Olmak
sözlü anlatım
13. Hafta
Markalama
sözlü anlatım
14. Hafta
Radar altı iletişimde marka olmak
sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Derse Devam / Katılım
14
5
Final
1
60
ÖÇ-1
Markayı bileşenleriyle çözümleyebilecek ve örneklerle uygulayabilecek.
ÖÇ-2
Markayı konumlandırmayı uygulayabilecek.
ÖÇ-3
Yeni marka tasarlayabilecek ve yaratabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2
Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3
Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4
Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5
Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6
Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7
Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8
İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9
Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10
Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13
Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14
Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.