Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Sanat Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MARKA İLETİŞİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SYİ 0319 MARKA İLETİŞİMİ 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı

Marka nedir? Bir ad ve logo olmanın çok ötesinde olan marka, özel ya da tüzel kuruluşların hedef kitlelerine sadece işlevsel ürün ya da hizmeti sunması değil aynı zamanda duygusal ve toplumsal anlamda markayı doğru konumlandırılması, iletişim stratejileriyle beraber markanın simgelediği, toplum tarafından algılananları onlara tekrar vermektir.

 Gelişen bilgi teknolojileriyle beraber kişinin kendisinden başlar marka olmaya... Bu ders kapsamında; Sosyolojik ve psikolojik incelenmesi gereken Marka; konumlandırma, markalama, yıldız stratejiler, farklılaşma ile beraber kullanım alanlarında örneklerle ve disiplinlerle beraber pekiştirilmesi  yapılacaktır.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri 2018-2019 Eğitim Öğretim yılında ders açılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -

Örnek, uygulama, tartışma.

Temel Kaynaklar -

-Aaker, David. Markalama. İstanbul:Mediacat,2001

-Lindstrom,Martin. Duyular ve Marka. İstanbul:Optimist,2007

-Knapp, E.Duane.Marka Aklı. İstanbul,2002

-Ries, Al&Laura. Marka Yaratmanın 22 Kuralı. İstanbul:Mediacat,2000

-Ries,Al&Laura. İnternet’te Marka Yaratmak. İstanbul:Mediacat,2001

-Trout,Jack. Yeni Konumlandırma. İstanbul:Profilo yayın.,1999

 

Diğer Kaynaklar -Mutlu, Erol. İletişim Sözlüğü,Ankara:Sofos,2008
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, derse giriş. Ben Markayım! sözlü anlatım
2. Hafta Marka Kavramı, Marka İmajı Nedir? sözlü anlatım
3. Hafta Yıldız Strateji nedir? İlk-En-Tek sözlü anlatım
4. Hafta Konumlandırma sözlü anlatım
5. Hafta Duyular ve Marka sözlü anlatım
6. Hafta Sattıran Marka Olmak sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Marka ve Yönetim sözlü anlatım
9. Hafta Sanatta Marka Olmak sözlü anlatım
10. Hafta Sanatta Marka İletişimi sözlü anlatım
11. Hafta Kentsel Markalaşma sözlü anlatım
12. Hafta İnternette Marka Olmak sözlü anlatım
13. Hafta Markalama sözlü anlatım
14. Hafta Radar altı iletişimde marka olmak sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Derse Devam / Katılım 14 5
Final 1 60


ÖÇ-1Markayı bileşenleriyle çözümleyebilecek ve örneklerle uygulayabilecek.
ÖÇ-2Markayı konumlandırmayı uygulayabilecek.
ÖÇ-3Yeni marka tasarlayabilecek ve yaratabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3