Bu ders, öğrencilerin festival organizasyonlarında yönetici olabilmelerini veya festival organizasyonu alanında iş kurarak başarılı olmalarını sağlamaya yönelik olarak, festival alanında kurumsal yapılaşma, sergileme teknikleri, organizasyon, yönetim, pazarlama, yasal konular, tanıtım ve iletişim alanlarında temel bilgileri edinmelerini ve dönem içindeki fuar ve festivallerde yapılacak gözlem ve araştırmalarla bilgileri pekiştirmelerini amaçlamaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Osman Anıl Ural
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 13.00 - 14.45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 14.00 - 15.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Görsel-işitsel sunumlarla desteklenen sözlü anlatım.
- Örnek inceleme ve analiz
Temel Kaynaklar
Serhan Ada, İstanbul’un Festivalleri, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Derrett, R. (2003). Festivals & Regional Destinations: How Festivals Demonstrate a Sense of Community & Place. Rural Society, 13, 35-53.
Getz, D., & Andersson, T. (2008). Sustainable Festivals: On Becoming an Institution. Event Management, 12, 1-17.
Stadler, R, Fullagar, S & Reid, S. (2013). “The professionalization of festival organizations: A relational approach to knowledge management”. Event Management. 18(1), s. 39-52.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş. Dünyada ve Türkiye’de festivaller: Hangi amaçlarla düzenleniyor, nasıl bir ihtiyaca karşılık geliyor.
Görsel-işitsel sunumlarla desteklenen sözlü anlatım.
Örnek inceleme ve analiz
2. Hafta
Festival organizasyonunun konusu, amacı, içeriği, tarihleri ve bileşenlerinin belirlenmesi, organizasyon komitelerinin oluşumu.
Görsel-işitsel sunumlarla desteklenen sözlü anlatım.
Örnek inceleme ve analiz
3. Hafta
Festival bütçesi oluşturmak ve bütçeyi belirleyen etkenler.
Görsel-işitsel sunumlarla desteklenen sözlü anlatım.
Örnek inceleme ve analiz
4. Hafta
Festival finansmanı, sponsorluklar, fonlar vb.
Görsel-işitsel sunumlarla desteklenen sözlü anlatım.
Örnek inceleme ve analiz
5. Hafta
Basın, tanıtım ve iletişim faaliyetleri (basın tanıtım toplantıları, dijital iletişim vb).
Görsel-işitsel sunumlarla desteklenen sözlü anlatım.
Örnek inceleme ve analiz
6. Hafta
Ses, ışık düzenleri, sahne, kulis vb. teknik altyapının belirlenmesi, bütçeye etkileri
Görsel-işitsel sunumlarla desteklenen sözlü anlatım.
Örnek inceleme ve analiz
7. Hafta
Vize haftası
8. Hafta
Güvenlik ve sağlık hizmetlerinin sağlanması
Görsel-işitsel sunumlarla desteklenen sözlü anlatım.
Örnek inceleme ve analiz
9. Hafta
Festival yan etkinliklerinin belirlenmesi, satış standları, catering vb.
Basılı malzemelerin tasarımı/basımı ve merchandise
Görsel-işitsel sunumlarla desteklenen sözlü anlatım.
Örnek inceleme ve analiz
10. Hafta
Sözleşmeler, izinler ve hukuki konular.
Görsel-işitsel sunumlarla desteklenen sözlü anlatım.
Örnek inceleme ve analiz
11. Hafta
Festival gönüllülüğü, gönüllülerin organizasyonu
Görsel-işitsel sunumlarla desteklenen sözlü anlatım.
Örnek inceleme ve analiz
12. Hafta
Türkiye’de ve dünyada festival organize eden köklü kurum ve kuruluşlardan örneklerin incelenmesi.
Görsel-işitsel sunumlarla desteklenen sözlü anlatım.
Örnek inceleme ve analiz
13. Hafta
Festivallerin sürdürülebilirliği.
Görsel-işitsel sunumlarla desteklenen sözlü anlatım.
Örnek inceleme ve analiz
14. Hafta
Festivallerin ekonomik katkıları, istihdam sağlanması, yerel unsurlar ve turizme etkileri
Festivallerin sanata, sanatçılara, izleyenlere katkıları.
Görsel-işitsel sunumlarla desteklenen sözlü anlatım.
Örnek inceleme ve analiz
15. Hafta
Final haftası
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
Program Çıktıları
PÇ-1
Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2
Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3
Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4
Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5
Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6
Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7
Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8
İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9
Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10
Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13
Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14
Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.