Dersin amacı; sanat eserinin alıcısıyla buluşması sürecinin tasarlanması, eserin tüketim alışkanlıkları paralelinde incelenmesi ve bu çalışmaların tekniklerini değerlendirmektir. Ders kapsamında, sanatın farklı ortamlarda farklı iletişim araçlarından yararlanılarak sergilenmesi, anlam yaratma, fiziksel koşullar, seyirci ile iletişim konuları ele alınmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Begüm Akkoyunlu Ersöz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 15.00 - 17.45, İKÜ Cats Sanal Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Konular, görsel ve yazılı sunum olanakları kullanılarak incelenmekte ve aktarılmaktadır.
Konu BaşlığıKonu ile İlgili TerimlerDönemlendirme ve Tarihsel SüreçDönemin Sanatı ve Sergileme YöntemleriKonuyla İlgili Seçilmiş Kaynakça
Ayrıca konuyla ilgili okumalar ve sınıf dışı etkinlik olarak müze ve sergi ziyaretleriyle yerinde inceleme yapılmaktadır.
Temel Kaynaklar
* Atagök, Tomur. Çağdaş Müzeciliğin Anlamı; Müze ve İlişkileri. Yeniden Müzeciliği Düşünmek. der. Tomur Atagök. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi. 1999.
* Connor, Steven. Post-Modernist Kültür. çev. Doğan Şahiner. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. 2001.
Diğer Kaynaklar
* Reiss, Julie H. From Margin to Center - The Space of Installation Art. Cambrid, Londra: The MIT Press. 2001.
* O’Doherty, Brian. Beyaz Küpün İçinde: Galeri Mekanının İdeolojisi.. Ed. Tomur Atagök. çev. Ahu Antmen. İstanbul: Sel Yayınları. 2010.
* Paul, Christiane. Challenges for a Ubiquitous Museum: Interfacing New Media From the White Cube to the Black Box and Beyond. New Media in the White Cube and Beyond: Curatorial Models for Digital Art. University of California Press. Berkeley, USA. 2008.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
“Nadire Kabineleri”nden “Siyah Küp”e sanat sergilerinin tarihi
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Çağdaş Sanat Sergilerinin tarihi
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Çeşitli çağdaş sanat pratikleri ve sergi mekanıyla ilişkileri
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Sergi düzenleme ve sergi mekanları
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Çağdaş Sanat ve farklı sergileme modelleri
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Sergilerde tasarım-izleyici ilişkisi ve iletişim
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Sanat – Mekan ilişkisi
Sözlü Anlatım
8. Hafta
İstanbul Arkeoloji Müzesi Gezisi
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Sergi politikalarının oluşturulması
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Sergileme Tasarımı ve planlama
Sözlü Anlatım
11. Hafta
İstanbul Modern Sanat Müzesi Gezisi
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Bir Sergi inşa etmek
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Bir Sergi inşa etmek
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Bir Sergi inşa etmek
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
1. Bir sanat eserinin malzeme ve teknik özelliklerini tanımak
ÖÇ-2
2. Sanat eserinin izleyiciye sunulması sürecini yapılandırmak
ÖÇ-3
3. Sergi tasarımlarında algının düzenlenmesi ve mekanın dönüştürülmesi aşamalarını çözümlemek
ÖÇ-4
4. Sanat sergilemelerini, amaçları, sergileme farklılıkları ve hedefleri üzerinden yorumlamak
ÖÇ-5
5. Sanat sergilerini, sergileme teknikleri perspektifinden güncel bir bakış açısıyla pratik etmek
ÖÇ-6
6. Sanat sergisinde yapıt-üretim-tasarım-mekan ilişkisini değerlendirmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2
Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3
Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4
Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5
Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6
Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7
Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8
İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9
Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10
Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13
Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14
Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.