Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Sanat Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KÜRATÖRLÜK I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SYİ0503 KÜRATÖRLÜK I 1/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Küratörlük: Tasarım ve Uygulama dersinin amaçları şu şekilde özetlenebilir;
 
Öğrencilere kurumsal ve bağımsız küratörlüğün altyapısını ve uygulamalarını tanıtmak;
 
Küratörlük mesleğinin ve uygulamalarının geçirdiği dönüşümü örneklerle ortaya koyarak bu bilgi birikimi ile dünya ve Türkiye’deki çeşitli küratörlük uygulamalarını incelemek;
 
Öğrencilerin günümüz uygulamalarına analitik ve eleştirel bakışlarını güçlendirmek;
 
Ve onları yaratıcı küratöryel uygulamalar için gerekli teorik ve pratik bilgi ile donatarak    teşvik etmek.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Begüm Akkoyunlu Ersöz
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 15:00 - 17.45, İKÜ Cats Sanal Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Dersler, görsel ve yazılı sunumlar eşliğinde öğrencilerin derse aktif katılımını sağlamaya yönelik yöntemlerle yürütülecektir. Bu yöntemlerden bazıları;
            - Soru-cevap
            - Yorumlama
            - Tartışma
            - Tahminde bulunma
            - Örneklendirme
 
            olarak sıralanabilir.
 
Dersler, görsel ve yazılı sunumlar üzerinden şu akış içerisinde gerçekleştirilecek;
            - Ders konusunun tanımlanması
            - Küratörlük uygulamalarını biçimlendiren dönemsel özellikler
            - Önemli karakterler
            - Dönemin küartöryel yaklaşımı
            - Dönemin küratöryel uygulamaları
            - Değerlendirme
 
Ayrıca iki haftada bir öğrencilere okuma metinleri verilecek ve dersin ilk yarım saatinde, metinle ilgili tartışma seansları düzenlenecektir.
Temel Kaynaklar  
 
ADA, Serhan; İnce, Ayça; Türkiye’de Kültür Politikalarına Giriş, 2009
ARTUN, Ali; Müze ve Moderlik, 2006
ARTUN, Ali; Müze ve Eleştirel Düşünce, 2006
KIZILYAPRAK, Zeynel Abidin (Yayına Hazırlayan); Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar; Küreselleşme ve Yerelleşme, 2000
MADRA, Beral (Yayına Hazırlayan); Küresel Etkinliklere Bakış ve Küratöryal Deneylimler; Her Şeyden Sonra, 2007
O’Doherty, Brian; Beyaz Küpün İçinde; Galeri Mekanının İdeolojisi, 2010
SCHUBERT, Karsten; Küratörün Yumurtası; Müze Kavramının Fransız İhtilalinden Günümüze Kadar Olan Evrimi, 2004
Diğer Kaynaklar  SHAW, Wendy Meryem Kural; Osmanlı Müzeciliği; Müzeler, Arkeoloji ve Tarihin Görselleştirilmesi, 2004
WU, Chin-tao; Kültürün Özelleştirilmesi, 2005
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş: Öğrencilerle tanışma, dersin içeriğini, yöntemlerini, programını tanıtma. Sözlü Anlatım
2. Hafta İskenderiye ve “Merak Kutuları”ndan Müzeye Doğru; Koleksiyonculuğun içinde gizli ilk küratörlük faaliyetleri ve müzeye uzanışı Sözlü Anlatım
3. Hafta Mesleğin Kökleri; British Museum ve Louvre’un 18.- 19. Yüzyıl Küratörlüğü Sözlü Anlatım
4. Hafta Dönüşümün Temelleri Atılıyor; 20. Yüzyılın Değişen Dengelerinde Müze, Sanat Galerisi ve Küratörlük Sözlü Anlatım
5. Hafta Türkiye’de müze konseptinde küratöryel uygulamaların doğuşu ve gelişimi Sözlü Anlatım
6. Hafta Modernleşme Sürecinde Küratörlük Yaklaşımı ve Uygulamaları Sözlü Anlatım
7. Hafta Türkiye’de güncel küratöryel yaklaşım ve uygulamalar Sözlü Anlatım
8. Hafta Küratöryel Eleştiri; Analitik ve eleştirel küratöryel değerlendirme ve yazma üzerine workshop Sözlü Anlatım
9. Hafta Kesişen Disiplinler; Müze Küratöryel Uygulamaları ve Müze Eğitimi Sözlü Anlatım
10. Hafta Farklı müze türlerinde Küratörlük Sözlü Anlatım
11. Hafta Müzeler dışında küratörlük uygulamaları: Ticari ve ticari olmayan sanat galerileri ve kurumsal olmayan küratörlük uygulamaları I Sözlü Anlatım
12. Hafta Müzeler dışında küratörlük uygulamaları: Ticari ve ticari olmayan sanat galerileri ve kurumsal olmayan küratörlük uygulamaları II Sözlü Anlatım
13. Hafta Yolun Başı: Müzelerde genç küratörler Sözlü Anlatım
14. Hafta Sınavlar öncesi genel tekrar, soruların yanıtlanması ve ara ödevlerin 10’ar dakikalık seanslar halinde her bir öğrenci ile başbaşa değerlendirilmesi Sözlü Anlatım
15. Hafta Final
16. Hafta Final
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


Program Çıktıları
PÇ-1Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15