Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Sanat Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SANAT ORTAMI VE PİYASA ANALİZİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SYİ0516 SANAT ORTAMI VE PİYASA ANALİZİ 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Öğrencinin Türk sanat piyasasını oluşum sürecini ve gelişimini Dünyayla eş zamanlı olarak anlamasını sağlamak. Günümüz sanat piyasasının temel dinamikleri, piyasanın başat simalarıyla tanıştırmak. 
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar -İletişim Yayınları Sanat-Hayat serisi. 34 kitap. 
Diğer Kaynaklar -e-skop internet dergisi (www.e-skop.com).                                                                    

İstanbulArtNews aylık güncel sanat dergisi.                                                                                        

Sanat Dünyamız Dergisi.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması ve sanat piyasası hakkındaki temel okumaların tanıtılması. Anlatım Tartışma
2. Hafta Tarihin başlangıcından günümüze sanat piyasasının oluşumu. Antik Çağdan Rönesansa. Anlatım Tartışma
3. Hafta Tarihin başlangıcından günümüze sanat piyasasının oluşumu. Rönesanstan 20 Yüzyıla. Anlatım Tartışma
4. Hafta Tarihin başlangıcından günümüze sanat piyasasının oluşumu. 20. Yüzyıldan günümüze. Anlatım Tartışma
5. Hafta Cumhuriyet modernleşmesi ve sanat piyasası. Anlatım Tartışma
6. Hafta 1973 İstanbul Festivali ve İstanbul'un Dünyaya açılması. Anlatım Tartışma
7. Hafta Dünyada oluşturulan sanat alanında marka kentler ve İstanbul. Anlatım Tartışma
8. Hafta Arasınav
9. Hafta İstanbul kültür başkenti (2008) hazırlık aşaması ve etkileri. Anlatım Tartışma
10. Hafta Türkiye'de sanat eseri fiyatlarının belirlenme süreci. Anlatım Tartışma
11. Hafta Sanat simsarlığı ve piyasası analizi. Anlatım Tartışma
12. Hafta Güncel Sanata yön veren uluslararası sanat organizasyonları. Anlatım Tartışma
13. Hafta Sanat eğitimi ve sanat piyasası ilişkileri. Anlatım Tartışma
14. Hafta Sanat eğitimi ve sanat piyasası ilişkileri. Anlatım Tartışma
15. Hafta Sivil toplum kuruluşları ve sanat piyasası ilişkileri. Anlatım Tartışma
16. Hafta Final
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Kültür kurumlarının ve etkinliklerinin karar mekanizmaları, finans, pazarlama, seyirci geliştirme, yerel ve uluslararası ilişkiler gibi uygulamalarını eleştirel bir şekilde analiz edebilirler
ÖÇ-2Varolan kültür kurumlarının/etkinliklerinin rollerini ve etkileşimlerini kent yaşamı bağlamında teşhis eder ve değerlendirebilirler
Program Çıktıları
PÇ-1Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2