Sanat yönetimi, çağdaş bir yaklaşımla performans sanatları alanında kuramsal eğitim ve uygulama (atölye) çalışmalarını bir alanda birleştirilmelidir. Yakın bir geçmişe kadar sahne sanatları eğitim alanı sadece sanatçı yetiştirmekte özdeş bir hale gelmişti. Oysaki günümüzde ortaya çıkan gerçek sadece sanatçı değil, sanat adamı ya da sahne adamı yetiştirmenin önemi tartışılmaz bir hale gelmiştir. Sanat yönetiminin alaylı ellerden alınarak akademik yüklemesi yapılmış profesyonellere aktarılmalıdır. Sanat yönetiminde çeşitli alanlarda tam bir eğitim ve birikim edinen öğrencilerimizden aynı zamanda estetik, eleştiri ve disiplinler ötesi bir ilişkiyi de kurmaları beklenmelidir.
Bu nedenle;
1. Sanatsal uygulama ve yaratıcılık
2. Performans kuramları ve analizi
3. Estetik görüş ve eleştiri
4. Teknikler ve teknolojilerin kullanılması
5. Organizasyon ve uygulama alanlarında profesyonelleşmeleri sağlanacaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Nazlı Miraç Ümit
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 11.00-14.00 4B 03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 11.00-12.00 1 a 09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Müfredata ek olarak öğrencilerimize sahne sanatlarının farklı alanlarında yoğun olarak çalışıp, uygulama yapabilmeleri için her dönem yoğun atölye çalışması yaptırılacaktır.
Temel Kaynaklar
1) Say, Ahmet, Müzik Tarihi, Say Yayınları, Ankara, 1999
2) Brockett, Oscar Gross, Tiyatro Tarihi, Dost Kitabevi, 2000
3) Hançerlioğlu, Orhan, Düşünce Tarihi Remzi Kitabevi, 2008
4) Moran, Berna, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İletişim Yayınları, 2004
5) San, İnci, Sanat Eğitimi Kuramları, Ütopya Yayınları, 2000
6) Şener, Sevda, Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi, Dost Yayınları, 2008
7) Brook, Peter, Açık Kapı, Yapı Kredi Yayınları, 2008
8) Ertürk, İsmail, Perde'li Düşünceler, Yapı Kredi Yaynları, 2008
9) Nutku, Özdemir, Dünya Tiyatrosu Tarihi, Remzi Kitabevi, 2000
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sahne sanatlarında karşı gerçekçi eğilimler Karşı gerçekçi eğilimlerin ortak görüşler Sahne sanatlarında güzellik kaygısı ve estetikçilik
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Gizli gerçeğin ifadesi ve simgecilik Yeni bir yanılsama anlayışı Sanatın uyumunu yönetmen sağlar
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Yirminci yüzyılda öncü akımlar Sahne sanatlarında gerçeklik (füturizm) Sahne sanatlarında gerçeküstücülük (sürrealizm) Sahne sanatlarında dışavurumculuk (ekspestyalizm)
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Sanat bir araçtır Görüntüsel iletişim kurma Mekan mekanizmalarının önemi
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Epik ve diyalektik Geleneksel eleştiri Tavır kavramı
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Aristotalesci olmayan dram Sahne müziği Işıklama Dekor ve teknik donanım
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Genel bir değerlendirme
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Sahne sanatlarında absürt Politik sanat ve piscator Gerçeğe ayna değil prizma tutmak Sahnenin somut görüntü dili
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Sahne sanatlarında grotesk Sanatlı uyumsuzluk Bütünsel eylem Bütüncül eylem
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Sanatla yüzleşmek Peter Brook ve boşalan Açık kapı Perdeli düşünceler Sanat Sanat bilimi Sanat kuramı Sanatın dili İnsan ve estetik Sanatta öznellik ve nesnellik Sanat üretimi ve düşünce Yeni eleştiri Yapısal eleştiri Arketipçi eleştiri Duygusal etki kuramı Estetik yaşantı Alılmama estetiği Feminist eleştiri kuramı İzlemci eleştiri İnanç sorunu Nesnelci görüş Çözüme doğru Sonuç
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Atölye çalışması (tasarım ve uygulama)
Uygulama
13. Hafta
Atölye çalışması (tasarım ve uygulama)
Uygulama
14. Hafta
Atölye çalışması (tasarım ve uygulama)
Uygulama
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Program Çıktıları
PÇ-1
Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2
Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3
Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4
Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5
Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6
Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7
Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8
İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9
Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10
Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13
Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14
Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.