Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Bahar, Emel (2014) Meslek Etiği. Detay Yayıncılık.
Bauman, Zygmunt (2016) Postmodern Etik. Çev. A. Türker. Ayrıntı Yayınları.
Diğer Kaynaklar
Kutlu, Hüseyin Ali (2016) Meslek Etiği. Nobel Akademik Yayıncılık.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Etik ve ahlak kavramlarını incelemek
Sözlü Anlatım, Tartışma
2. Hafta
Etik sistemlerini incelemek
Sözlü Anlatım, Tartışma
3. Hafta
Meslek etiğine giriş
Sözlü Anlatım, Tartışma
4. Hafta
Değerler ve yardım ilişkisi
Sözlü Anlatım, Tartışma
5. Hafta
Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek
Sözlü Anlatım, Tartışma
6. Hafta
Gizlilik, etik ve yasal meseleler
Sözlü Anlatım, Tartışma
7. Hafta
Vize
8. Hafta
Etik ikilemlerin tartışılması
Sözlü Anlatım, Tartışma
9. Hafta
Görevini kötüye kullanmak
Sözlü Anlatım, Tartışma
10. Hafta
Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek
Sözlü Anlatım, Tartışma
11. Hafta
Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek
Sözlü Anlatım, Tartışma
12. Hafta
Sosyal sorumluluk kavramını incelemek
Sözlü Anlatım, Tartışma
13. Hafta
Sosyal sorumluluk kavramını incelemek
Sözlü Anlatım, Tartışma
14. Hafta
Sosyal sorumluluk kavramını incelemek
Sözlü Anlatım, Tartışma
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Sanat yönetimi alanındaki temel kavram, ilke ve teknikleri tanımlar.
ÖÇ-2
Sanat yönetimi alanında çalışanlar için etik ilke ve kuralları tanımlar.
ÖÇ-3
Sanat yöneticilerinin görev ve sorumluluklarını değerlendirir.
ÖÇ-4
Sanat yönetimi mesleğinin icrasında etik ilke ve kuralları uygular.
ÖÇ-5
Sanat yönetimi mesleğinin içerdiği etik ve yasal meseleler hakkında öneriler sunar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2
Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3
Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4
Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5
Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6
Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7
Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8
İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9
Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10
Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13
Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14
Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.