Bu ders, öğrencilerin fuar ve festival organizasyonlarında yönetici olabilmelerini veya fuar-festival organizasyonu alanında iş kurarak başarılı olmalarını sağlamaya yönelik olarak, fuar ve festival alanında kurumsal yapılaşma, sergileme teknikleri, organizasyon, yönetim, pazarlama, yasal konular, tanıtım ve iletişim alanlarında temel bilgileri edinmelerini ve dönem içindeki fuar ve festivallerde yapılacak gözlem ve araştırmalarla bilgileri pekiştirmelerini amaçlamaktadır.
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-- Projeksiyonla yansıtılan görüntüler eşliğinde sözlü anlatım.
- Başarılı yerli ve yabancı fuar ve festivalleri düzenleyen şirketlerin, organizasyon yapıları, tanıtım ve iletişim yöntemleri, sergileme ve gösteri yöntemleri ve teknolojik uygulamalar açılarından incelenmesi ve karşılaştırmalı analizi.
- Öğrencilerin 4-5 kişilik gruplara ayrılarak, ders döneminde kentte açılan fuar ve festivalleri incelemeleri. Yöneticilerle, fuar ve festivallerde sergileme/gösteri yapan alan şirketler, sanatçılar ve ziyaretçilerle konuşarak, başarıları ve eksiklikleri saptamaları.(Grup ödevi).
- Grupların sınıfa sunum yapmaları; eleştiri ve soruları ekip olarak yanıtlamaları.
- Orijinal festival fikirlerinin sınıfa getirilmesi, sınıfta tartışılması ve geliştirilmesi.
Temel Kaynaklar
-- Profit from Exhibitions and Trade Fairs: A Complete Guide, Alan Taylor, ISBN: 9781852522001
- http://www.expo-guide.com, http://www.fairguide.com, turyap.com ve benzer web sitelerinin, uluslararası ölçekte popüler, başarılı fuar/festival şirketlerinin web sitelerinin incelenmesi
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dünyada ve Türkiye’de fuarcılık: Fuarcılığın tarihçesi. Fuarcılık sektörünün gelişmesi.
Sözlü anlatım. Okuma parçaları.
2. Hafta
Dünyada ve Türkiye’de sanat ve kültür fuarları: Konu-tema, organizasyon, pazarlama. Sanata, kültüre ve sanatçıya katkıları.Sanat konulu fuar ve festivallerin özellikleri. Önemli sanat fuarlarından örnekler.
Sözlü anlatım. Okuma parçaları.
3. Hafta
Fuar çeşitleri. Uluslararası büyük fuarlar: Alan, tesis, ciro, organizasyon özellikleri. Türkiye’de fuar işletmeleri.
Sözlü anlatım. Okuma parçaları.
4. Hafta
Fuarcılık şirketlerinde organizasyon yapısı ve insan kaynakları. Yatırım, finansman, fon yaratma, teşvikler
Sözlü anlatım. Okuma parçaları.
5. Hafta
Fuarlarda satış, pazarlama ve pazarlama iletişimi stratejileri. İnternet yöntemleri. Tanıtım, Medya iletişimi. Halkla İlişkiler.
Sözlü anlatım. Okuma parçaları.
6. Hafta
Fuarlarda alt yapı,teknik araç-gereç. Güvenlik. Ses, ışık düzenleri. Fuarcılıkta teknoloji kullanımı, yeni teknikler.
Sözlü anlatım. Okuma parçaları.
7. Hafta
Festivaller: Festivallerin tarihi ve gelişimi. Dünyada ilgi ve turist çeken festivaller
Sözlü anlatım. Okuma parçaları.
8. Hafta
Festival organizasyonu: Konu, tema, yer, tarih, boyut, içerik belirlemek.Tema, konu ve içerikte farklılaşma. Yerel unsurların kullanılması. Turizm sektörüyle işbirliği.
Sözlü anlatım. Okuma parçaları.
9. Hafta
Zaman ve hareket planları;bütçeleme.
Sözlü anlatım. Okuma parçaları.
10. Hafta
Festivallerde gösteri grupları seçimi. Satış ve sergileme alanlarının düzenlenmesi. Fiyatlandırma. Sözleşmeler. Tanıtım ve reklam. Web sitesi. Halkla ilişkiler çalışmaları.
Sözlü anlatım. Okuma parçaları.
11. Hafta
Fuar ve festivallede alt yapı,ulaşım, otopark, aydınlatma, ses düzenleri, güvenlik. Teknik ve yasal gereklilikler. İzinler.
Sözlü anlatım. Okuma parçaları.
12. Hafta
Fon yaratma. Sponsor temini. Sponsor dosyası hazırlamak.
Sözlü anlatım. Okuma parçaları.
13. Hafta
Sanat ve kültür festivalleri. Dünyadan ve Türkiye’den örnekler. Sanata ve topluma katkısı.
Sözlü anlatım. Okuma parçaları.
14. Hafta
Grup ödevinin sunumu ve tartışılması (1)
Sözlü anlatım. Okuma parçaları.
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Fuarcılık hakkında bilgi kazanır
ÖÇ-2
Dünyada ve Türkiye'de düzenlenen sanat fuarlarının organizasyon yapısını anlar
Program Çıktıları
PÇ-1
Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2
Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3
Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4
Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5
Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6
Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7
Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8
İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9
Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10
Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12
Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13
Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14
Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.