Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Sanat Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KENT KÜLTÜRÜ VE SANAT

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SYİ 0712 KENT KÜLTÜRÜ VE SANAT 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı

Mekân , kültür, sosyal kurumlar, insanlar ve doğa, kentsel deneyim, kentsel gelişim ve sürekliliğin önemli bileşenleridir.  Kent deneyiminin en temel parçası olan kültürün anlaşılması, karmaşık bir düzende işleyen birçok etki ve etkeni kavramamıza olanak sağlar.

Bu dersin amacı; kent, kentleşme ve kent kültürü ile ilişkili kavram ve yaklaşımların incelenmesi, kentlerde gerçekleşen kültür sanat faaliyetleri ve uygulamaların kentle kurduğu ilişkilerinin ele alınmasıdır. Bu bağlamda, bu derste küreselleşme sonucu ortaya çıkan değişimler ve kültür ve sanat alanında çalışan kurum ve kişilerin kentler ve kültür olgusuna etkileri, kamusal dönüşüm ile kurdukları ilişkiler irdelenecektir.

Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Eda Aylin Genç
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 13.00-14.45
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar

Ders kitabı: İstanbul Nereye? Küresel Kent, Kültür, Avrupa, Yazarlar: Deniz Göktürk, Levent Soysal, İpek Türel

 

 

Kent Tanımları ve Göç,Kentleşme:

 

Film Gösterimi: Ekümenopolis - Ucu Olmayan Şehir, İmre Azem, 2012.

 

Lewis Mumford (2007), Tarih Boyunca Kent, Ayrıntı Yay

 

“İstanbul’un Dünü ve Bugünü”, Arkitera. http://v3.arkitera.com/h47023-istanbulun-dunu-ve-bugunu.html

 

Sağlam, S. (2006). Türkiye'de iç göç olgusu ve kentleşme. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları (HÜTAD), (5), 33-44.

 

Küreselleşme, Kentler ve Kültür:

 

Geniş, Şerife. “Neo-liberal kentleşmenin mekânda yansımaları: İstanbul’da güvenlikli siteler”. 

 

Tarlabaşı : https://www.youtube.com/watch?v=1Upa7sQpEU4

 

http://sulukulegunlugu.blogspot.com.tr/ “Tarlabaşı’nda Rantsal Kuşatma”. Bianet

 

Avci, S., & Giritlioğlu, D. D. P. P. Neoliberalizm Ve Kültür Endüstrisi Ekseninde Dönüşen Bir Endüstri Mirasi: Bomonti Bira Fabrikasi.

 

Genç, E. A. Neoliberalizm Ve Şehirlerin Yeni Kültürel Koşullari. Beykoz Akademi Dergisi9(1), 89-97.

 

 

Kamusal Alan, Sanat ve Kültür Eksenli Dönüşüm:

 

Kamusal alanda sanat : Cins – Günnur Özsoy – Tuna Ortaylı Kazıcı – Evrim Altuğ (Moderatör)

 https://www.youtube.com/watch?v=7DUk_TchWbw

 

http://lebriz.com/pages/lsd.aspx?lang=TR&sectionID=6&articleID=1133&bhcp=1

 

Özpınar, C. (2011). Birey, Kent ve Kamusal Mekan Bağlamında İstanbul Bienali. Kült-Kültürel İncelemeler Dergisi, II-III (İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul), 263-283.

 

Parlakkalay, H. (2020). Kamusal Alanda Sanat ve Sanat Eserleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi22(4), 1157-1172.

 

Gökçen, Ş. (2018). Kamusal sanat ve kültür eksenli kentsel dönüşüm. Uluslararası Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Sanat3(5).

 

https://www.unlimitedrag.com/post/kamusal-alanda-sanat

 

Crossing the bridge- Sound of Istanbul, Fatih Akın

https://www.youtube.com/watch?v=p0aNQDf6iME

 

http://libidodergisi.com/sokak-sanati-ve-grafiti-arasindaki-fark/

 

https://www.unlimitedrag.com/post/kamusal-alanda-sanat

 

https://dacistanbul.com/dac-edito/christo-ve-jeanne-claudeun-hayali-larc-de-triomphe-wrapped-acildi/

 

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse Giriş ve Tanışma ve dersin tanıtımı Sözlü Anlatım
2. Hafta Dersin Temel Kavramlarının tartışılması Sözlü Anlatım
3. Hafta Dersin Temel Kavramlarının tartışılması Sözlü Anlatım
4. Hafta Küreselleşme ekseninde şehirler ve kültür alanları Sözlü Anlatım
5. Hafta Kentleşme Kuramları Sözlü Anlatım
6. Hafta Kentleşme Kuramları Sözlü Anlatım
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Soylulaşma ve Kültür Çelişkileri Sözlü Anlatım
9. Hafta Kamusal alan ve Sanat Sözlü Anlatım
10. Hafta Kültür eksenli Kentsel Dönüşümler : Beykoz Kundura, Postane, Galata Rum İlkokulu, Bilgi Üniversitesi Sözlü Anlatım
11. Hafta Kamusal alan ve Heykel Sözlü Anlatım
12. Hafta Kültür eksenli Kentsel Dönüşümler Sözlü Anlatım
13. Hafta Sunumlar (Kapalıçarşı, Kuzguncuk, Karaköy, Kurşunluhan, Narmanlıhan, Beyoğlu, Kadıköy, Galata) Sözlü Anlatım
14. Hafta Final Haftası Sözlü Anlatım
15. Hafta Final
16. Hafta Final
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Kent, kentleşme, kent kültürü, küreselleşme, kamusal alan ve kültür-sanat kavramlarının irdelenmesi
ÖÇ-2Kamusal alanlarda gerçekleşen kültür-sanat uygulamalarını kentle özdeşleştirmek, bağve ilişkilerini irdelemek
ÖÇ-3Kültür-sanat kurumları ve sanatçıların kent alanlarındaki uygulamalarının kent ve kültür olgusuna etkileri ve kamusal dönüşüm ve ilişkilerini değerlendirmek.
ÖÇ-4Küresel kent alanlarının insan hayatları üzerinde oluşturduğu kültürel-sosyal ve ekonomik etkileri anlamak.
ÖÇ-5Sanatçının ve sanatın kent kültürüne etkilerini değerlendirebilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15