Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Sanat Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YARATICI DÜŞÜNCE

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SYİ 0713 YARATICI DÜŞÜNCE 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Yaratıcılığın kökenlerini araştırarak kavramaya çalışmak. İnsanda var olan yaratıcılığın ortaya çıkma ve geliştirilme koşullarına bakmak, yaratım süreçlerini incelemek. 
Ön Koşullar --
Eş Koşullar --
Özel Koşullar --
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımında görsel ve yazılı malzeme kullanımı; derste öğrencilerinin katılımına olanak sağlayacak tartışmaların gerçekleştirilmesi; yaratıcı insanları konu olan belgeseller başta olmak üzere görsel-işitsel çalışmaların izlenmesi 
Temel Kaynaklar -Rollo May, Yaratma Cesareti, Metis Yayınları, İstanbul, 2013

-Michel-Louis Rouquette, Yaratıcılık, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 2007
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin genel tanımı ve içerik ve kaynakların sunulması Sözlü anlatım
2. Hafta Yaratıcılığın doğası. Düşünce tarihinde yaratıcılık nasıl algılanmıştır? Sözlü anlatım
3. Hafta Yaratıcılığa ilişkin ne tür yaklaşımlar geliştirilmiştir? Sözlü anlatım
4. Hafta Yaratıcılığın toplumsal normlarla ilişkisi. Yaratıcılık ve cesaret Sözlü anlatım
5. Hafta Yaratıcı süreçler Sözlü anlatım
6. Hafta Bireysel ve kolektif yaratıcılıklar Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Sözlü anlatım
8. Hafta Yaratıcılık ve dünya ile kurulan ilişki Sözlü anlatım
9. Hafta Yaratıclık ve çalışmanın etkisi Sözlü anlatım, örnek inceleme
10. Hafta Yaratıcılık ve bilinçdışı Sözlü anlatım, örnek inceleme
11. Hafta Yaratıcı süreçlerde amaca ulaşabilirlik Sözlü anlatım
12. Hafta Yaratıcılıkta imgelem ve biçim Sözlü anlatım
13. Hafta Yaratıcılığın sınırları, yaratıcılığın "sınır" ile ilişkisi Sözlü anlatım
14. Hafta Genel değerlendirme Sözlü anlatım
15. Hafta Final
16. Hafta Final
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Yaratıcılığın kökenleri ile ilgili kavramsal bir çerçeve geliştirebilir.
ÖÇ-2Yaratıcılığın önemini kavrar
ÖÇ-3Yaratıcılığın koşulları ile ilgili bilgi edinir.
ÖÇ-4Yaratıcı süreçler ve bu süreçlerin yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-5Kendi yaratıcılığını geliştirme konusunda fikir edinir
ÖÇ-6Yaratıcı insanları anlaması ve onlarla çalışması kolaylaşır.
Program Çıktıları
PÇ-1Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6