Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ATA2001 2 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
Yakın Tarihimizden çıkarılan deslerle Türk Gençliği'ne ulusal (milli) ve içsel (manevi) değerlerini kazandırmak ve Türkiye coğrafyası ve Türk Yurdu'na yönelik tehditler bakımından üniversite gençliğini aydınlatmak.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Emine Eren ÇAĞLAR, Dr.Öğr. Üyesi İnci ÇAĞLAYAN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders uzaktan eğitimle yapılmaktadır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Dersin öğretim elemanı ile irtibata geçilerek belirli gün ve saatlerde görüşme talep edilebilir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.

Temel Kaynaklar Nutuk (M.Kemal Atatürk)

Türk Devrim Tarihi ve Atatürkçü Düşünce (Prof.Dr.Giritli, Yrd.Doç.Dr.Ucuzsatar)

Günümüzde Atatürkçülük (Prof.Dr.İsmet Giritli)

Türk Kurtuluş Savaşı ve Devrim Tarihi İle İlgili Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Yayınları.

Şu Çılgın Türkler (Turgut Özakman)
Diğer Kaynaklar
Genelkurmay Askeri Tarih ve Stratejik Etüd Başkanlığı'nın Türk İstiklâl Harbi Yayınları ve Belgeleri.
 
Genelkurmay Askeri Tarih ve Stratejik Etüd Başkanlığı'nın Atatürk Özel Arşivleri.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Lozan Barış Antlaşması Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
2. Hafta Türkiye’de Cumhuriyet Yönetiminin Kurulması, Cumhuriyet Kavramı ve Cumhuriyet’in İlanı Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
3. Hafta Halifeliğin Kaldırılması. Tevhid-i Tedrisat Kanunu ve 3 Mart 1924 Kanunları Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
4. Hafta Çok Partili Hayata Geçiş Süreci Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
5. Hafta Toplumsal Alanda İnkılâplar Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
6. Hafta Eğitim, Kültür ve Sanat Alanında İnkılâplar Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
7. Hafta Atatürk ve Milli Eğitim Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
8. Hafta Vize Haftası
9. Hafta Ekonomik Alanda İnkılaplar Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
10. Hafta Hukuk Alanında İnkılaplar Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
11. Hafta Türkiye Cumhuriyeti’nin Dış Politikası Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
12. Hafta Atatürk İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, İnkılâpçılık) Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
13. Hafta Atatürk İlkeleri (Halkçılık, Laiklik, Devletçilik) Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
14. Hafta Atatürk ve Fikir Hayatı Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
15. Hafta Final Haftası
16. Hafta Final Haftası
17. Hafta Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Final 1 80


ÖÇ-11. Yaşam boyunca Türk Ulusu ve Ülkesi ile ilgili karşılaşılacak olumlu ve olumsuz olaylarda doğru algılama gücü ve karar verme yeteneği.
ÖÇ-22. Dost ve düşmanı ayırd edebilme özelliği.
ÖÇ-33. Sahip olunan değerleri bilme ve koruma bilinci.
ÖÇ-44. Türk Ulusu'nun yakın geçmişi ve geleceğiyle doğrudan ilgili konularda bilgili ve kültürlü olmak.
ÖÇ-55. Türk Gençliği'ni aydınlatmak ve aydınlatıcı bir önder düzeyine ulaştırmak.
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--