Bu ders, entellektüel, sosyal, ekonomik ve politik değişimler ışığında tarih öncesi çağlardan Rönesans dönemine uzanan zaman diliminde İngiliz toplumunun kültürel yapısını incelemeyi amaçlar.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Defne Demir
Asistanlar
---
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 09:00-10:45 Çarşamba 09:00-10:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 12:00-13:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar
- Okunacak materyalleri içeren bir paket sağlanacaktır.
Diğer Kaynaklar
-Western Civilizations, eds. Judith G. Coffin, Robert C. Stacey, Robert E. Learner, Stanley Meacham, Single Volume Edition, 16th Edn. New York: W.W. Norton & Co., 2008.
- Spielvogel, Jackson J. Western Civilization. 7th Edn. Belmont: Thomson Wadsworth, 2006.
- Carter E.H., R.A.F. Mears. A History of Britain. Oxford: Clarendon Press, 1960.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta
Tarih öncesi İngiltere
Keltler ve Romalılar
Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta
Erken Ortaçağ (6-10. yy): Anglo-Saxon dönemi
Anglo-Saxon dönemi
Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta
600’lerden 800’lere Avrupa
Viking saldırıları ve Muhteşem Alfred
Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta
Yüksek Ortaçağ (11-13. yy): Norman Fethi
Feodalite (derebeylik): toprak sistemi
Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta
Toplumsal bir sistem olarak Feodalite (derebeylik)
Ortaçağ’da kentleşme
Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta
Politik değişimler: Kralların derebeylerine ve Vatikan’a rağmen merkezi otoritelerini güçlendirme çabaları
Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta
Vize Haftası
9. Hafta
Dini ve entellektüel gelişimler: eğitim, üniversiteler, Skolastik düşünce,
papa hükümdarlığı, haçlı seferleri
Geç Ortaçağ (14-15. yy): Ekonomik kriz (kıtlık, veba ve Köylü Ayaklanması)
Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta
Ekonomik kriz (kıtlık, veba ve Köylü Ayaklanması)
Politik Kriz (Yüzyıl savaşları, Çifte Gül Savaşı ve derebeylik sisteminin çöküşü)
Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta
Dini ve entellektüel değişimler: Papa hükümdarlığının zayıflaması, John Wycliffe
Dil/Edebiyat alanında ve bilimsel/teknik alanlardaki gelişmeler
Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta
Rönesans Dönemi: Entellektüel gelişimler (İtalya’da Rönesans, hümanizma ve bireyselcilik)
Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta
Entellektüel gelişimler (Kuzey Avrupa’da Rönesans/ Bilimsel ve teknik gelişimler
Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta
Dini değişimler: Avrupa ve İngiltere’de Protestan devrimi ve Reformasyon
Protestan devriminin ardından
Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta
Çalışma Haftası
16. Hafta
Çalışma Haftası
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
25
Derse Devam / Katılım
26
15
mini aktiviteler
3
40
Final
1
20
ÖÇ-1
Avrupa ve İngiliz kültürüne şekil veren önemli tarihsel olayları tanır ve açıklar
ÖÇ-2
Tarihsel dönemlerin temel terminolojilerini, kültürel ve düşünsel kavramlarını tanımlar ve kullanır
ÖÇ-3
Tarih öncesi çağlardan 16. yüzyıla uzanan zaman diliminde İngiltere'de kültür, siyaset ve ekonomi alanlarında gerçekleşen büyük değişiklikleri sırasıyla takip edebilir
ÖÇ-4
İngiliz medeniyetinin kültürel, sosyal, ekonomik ve siyasi bileşenlerinin birbirleriyle olan ilişkileri hakkında temel bilgileri edinir.
ÖÇ-5
Bu bileşenlerin nasıl edebi eserlerin yaratıldığı arka planı oluşturduklarını anlar
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.