Bu ders öğrencilerin dinleme, konuşma, tartışma ve sunum becerilerini geliştirerek ; İngilizce’yi akademik ortamlarda ve günlük dil olarak daha etkin bir şekilde kullanmalarını sağlamayı hedefler. Ayrıca dünyadaki farklı İngilizce kullanımları ve söylemleri hakkında öğrencileri bilinçlendirmek ve öğrencilerin not alma becerilerini geliştirmek de bu dersin hedefleri arasındadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Özay Şeker
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi: 09:00-12 & 13:00-16:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe : 14:00-15:00, 4A-01 Ataköy Kampüsü
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, konferans, tartışma, görsel ve işitşel materyaller.
Temel Kaynaklar
-Academic Speaking Skills by Blackswan Language Series
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
INTRODUCTION
Sözlü sunumlar, grup çalışmaları, sınıf içi aktiviteler, tartışmalar.
2. Hafta
Characteristics of a good presentation
Sözlü sunumlar, grup çalışmaları, sınıf içi aktiviteler, tartışmalar.
3. Hafta
Unit 1: All in the Mind
Listening for specific information, • Listening for the main idea, • Note-taking, • Making connections between ideas,
Sözlü sunumlar, grup çalışmaları, sınıf içi aktiviteler, tartışmalar.
4. Hafta
Unit 1: All in the Mind +Presentation
• Expressing an opinion, • Pronunciation of silent letters, • Overcoming Speech Anxiety, • Preparing Effective Note cards
Sözlü sunumlar, grup çalışmaları, sınıf içi aktiviteler, tartışmalar.
5. Hafta
Unit 2: ART + Presentation
Listening for specific information, • Listening for the main idea, • Note-taking, • Making connections between ideas, • Reflecting on an idea, • Reacting to an idea, • Synthesizing &Paraphrasing,
Sözlü sunumlar, grup çalışmaları, sınıf içi aktiviteler, tartışmalar.
6. Hafta
Unit 2: ART + Presentation
Giving an oral response& oral summary, • Identifying different opinions, • Evaluating different viewpoints, • Participating in a discussion, • Interrupting, • Expressing agreement/disagreement, • Pronunciation of the problem, sounds in English
Sözlü sunumlar, grup çalışmaları, sınıf içi aktiviteler, tartışmalar.
7. Hafta
Unit 3: Marketing + Presentation
• Listening for specific information, • Listening for the main idea, • Note-taking, • Reflecting on an idea, • Reacting to an idea, • Synthesizing &Paraphrasing, • Giving an oral synthesis
• Giving an oral response, • Identifying different opinions,
Sözlü sunumlar, grup çalışmaları, sınıf içi aktiviteler, tartışmalar.
8. Hafta
Sınav
Sözlü sunumlar, grup çalışmaları, sınıf içi aktiviteler, tartışmalar.
9. Hafta
Unit 3: Marketing + Presentation
• Evaluating different viewpoints
• Making inferences, • Participating in a panel discussion, • Interrupting, • Expressing agreement/disagreement, • Word stress in English• Signposts for parts of a presentation
• Responding to Questions, • Presenting as a team, • Signposts for team presentations
Sözlü sunumlar, grup çalışmaları, sınıf içi aktiviteler, tartışmalar.
10. Hafta
Unit 4: Technology + Presentation
• Listening for specific information, • Listening for the main idea, • Note-taking • Listening between the lines, • Reading for the main idea Reflecting on an idea,
Sözlü sunumlar, grup çalışmaları, sınıf içi aktiviteler, tartışmalar.
11. Hafta
Unit 4: Technology + Presentation
Reacting to an idea • Synthesizing &Paraphrasing, • Summarizing, • Giving an oral response, • Intonation patterns in English, • Oral Citation, • Written vs. Oral Discourse, • Integration of Literature Research
Sözlü sunumlar, grup çalışmaları, sınıf içi aktiviteler, tartışmalar.
12. Hafta
Unit 5: Science + Presentation
Listening for specific information, • Listening for the main idea, • Note-taking • Listening between the lines, • Reading for the main idea Reflecting on an idea, • Reacting to an idea
Sözlü sunumlar, grup çalışmaları, sınıf içi aktiviteler, tartışmalar.
13. Hafta
Unit 5: Science + Presentation
• Synthesizing &Paraphrasing, • Summarizing, • Giving an oral response, • Intonation patterns in English, • Oral Citation,• Written vs. Oral Discourse, • Integration of Literature Research
Sözlü sunumlar, grup çalışmaları, sınıf içi aktiviteler, tartışmalar.
14. Hafta
Revision + Presentation
Sözlü sunumlar, grup çalışmaları, sınıf içi aktiviteler, tartışmalar.
15. Hafta
Final
Sözlü sunumlar, grup çalışmaları, sınıf içi aktiviteler, tartışmalar.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
İngilizce kullanımındaki dinleme ve konuşme becerilerini geliştirir.
ÖÇ-2
diğer bölüm derslerini etkin bir şekilde takip edebilmek için gerekli yetkinlikleri geliştirir.
ÖÇ-3
edindikleri becerileri ileriki yıllarda akademik çalışmalarında ve profesyonel gelişimlerinde kullanabilir.
ÖÇ-4
konuşma İngilizce’sinin farklı bağlamlardaki özelliklerini ayırt edebilir ve hem akademik hem de uluslararası platformlarda ana dili İngilizce olan veya olmayan kişilerle etkin iletişim kurar ve tartışmalar yapabilir.
ÖÇ-5
konuşma İngilizce’sinin farklı yapılarını ve kullanımlarını ayırt edebilir ve yorumlayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.