Konferans, tartışma, anlatım, yazılı ve sözlü geribildirim, görsel ve işitsel materyallerin kullanımı.
Temel Kaynaklar
Ders materyalleri için CATS Kaynaklar sekmesini düzenli olarak takip ediniz.
Barnet, Sylvain, et al. Critical Thinking, Reading, and Writing: A Brief Guide to Argument. Bedford- St. Martin's. 2017.
Zemach, D. E., & Rumisek, L. A. Academic writing: From paragraph to essay. Macmillan. 2019.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş
Tartışma, grup çalışması, okuma, ödev.
2. Hafta
Paragrafın Yapısı - Paragrafı Oluşturan Öğeler
Tartışma, grup çalışması, okuma, ödev.
3. Hafta
Metinde birlik ve tutarlık.
Tartışma, grup çalışması, okuma, ödev.
4. Hafta
Akademik makaleyi/ yazıyı oluşturan öğeler: ana fikir, destekleyici fikirler ve sonuç bölümleri
Tartışma, grup çalışması, okuma, ödev.
5. Hafta
Akademik makaleyi/ yazıyı oluşturan öğeler
Makalenin ana fikirini belirten önerme cümlesini yazma
Yazılacak metin için konu başlıklarıyla taslak oluşturma
Tartışma, grup çalışması, okuma, ödev.
6. Hafta
İntihal hakkında bilgilendirme , çeşitli kaynaklara atıf yapma, metin içinde kaynaklardan alıntı yaparak kaynağa atıf yapma yöntemleri
Tartışma, grup çalışması, okuma, ödev.
7. Hafta
Akademik bir kaynağı özetleme, yeniden ifade etme
Tartışma, grup çalışması, okuma, ödev.
8. Hafta
Vize sınavı
Vize sınavı
9. Hafta
Akademik metinde dil kullanımı
Tartışma, grup çalışması, okuma, ödev.
10. Hafta
Metin türleri - Argumentative Essay
Tartışma, grup çalışması, okuma, ödev.
11. Hafta
Metin türleri - Argumentative Essay
Tartışma, grup çalışması, okuma, ödev.
12. Hafta
Metin türleri - Cause and Effect Essay – Comparison and Contrast Writing
Tartışma, grup çalışması, okuma, ödev.
13. Hafta
Metin türleri - Cause and Effect Essay – Comparison and Contrast Writing
Tartışma, grup çalışması, okuma, ödev.
14. Hafta
Metin türleri - Response Paper / Reaction Paper
Tartışma, grup çalışması, okuma, ödev.
15. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
akademik okuma ve yazmanin temel bilgilerini edinir.
ÖÇ-2
akademik okuma ve yazmada edindiği beceri ve stratejileri metin anlama ve üretmede kullanır.
ÖÇ-3
herhangi bir okuma metninde ana fikri saptar ve açıklar; burada kullandıkları stratejileri kendi metinlerini yazarken argüman oluşturmada kullanır.
ÖÇ-4
okuduğu metinde ana fikri destekleyen detayları saptar ve tanımlar, ve metni özetleyip yeniden ifade edebilir.
ÖÇ-5
dilin anlam oluşturmadaki ana rolünü tanımlayabilir ve yorumlar.
ÖÇ-6
ileri seviyedeki dilbilgisini geliştirir ve bu ileri seviyedeki yapıları kendi metinlerini oluştururken doğru bir şekilde kullanır.
ÖÇ-7
İngilizce’nin yazılı ve sözlü anlatımında ileri seviyede yeterlilik gösterir.
ÖÇ-8
eleştirel bakış açılarını ve muhakeme becerilerini geliştirerek kendi metinlerini oluştururken etkili argümanlar yapabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.