Ders, 17. yüzyılın sonlarından günümüze kadar olan dönemin İngiliz Edebiyatı’nın bir araştırmasını sağlayacaktır. Dersin amacı, tarihsel ve kültürel bağlamda önemli İngiliz yazarların eserlerini incelemektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özlem Gülgün Güner, Dr. Öğr. Üyesi Farnaz Esmkhani
England in Literature - Eds, M,iller, Jones & McDonnell, 1953, 1976 Scott, Foresman & Company, USA.
ISBN: 0-673-10214-9
Norton Anthology of English Literature, 7th Edition, Vol II., Eds Abrams & Greenblatt, Norton & Company, NY,USA.
İngiliz Edebiyat Tarihi II - Prof. Dr. Mina Urgan, 1989, Cağaloğlu, İstanbul.
Diğer Kaynaklar
The Importance of Being Earnest - Oliver Parker 2002
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
2. Hafta
Restorasyon Dönemi ve 18. Yüzyıl: Genel Bilgi
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
3. Hafta
Pepys The Diary
Swift A Modest Proposal
Defoe Dissection of Beau’s Head
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
4. Hafta
Dryden, Pope
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
5. Hafta
Blake
Dr. Johnson’s dictionary and standardisation of English language
Boswell Biographer of a literary life - The Life of Samuel Johnson
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
6. Hafta
Romantik Dönem: Genel Bilgi, Wordsworth & Coleridge
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
7. Hafta
Byron, Shelley, Keats
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
8. Hafta
Vize Haftası
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
9. Hafta
Tennyson, Browning,
Late Victorian Poetry:
Hardy, Housman, Rossettis
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
10. Hafta
Arnold, Carlyle
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
11. Hafta
Oscar Wilde Adaptation:The Importance of Being Earnest - Oliver Parker 2002
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
12. Hafta
George Bernard Shaw - Androcles and the Lion
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
13. Hafta
George Bernard Shaw - Androcles and the Lion
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
14. Hafta
Early Modernists and War Poets
Yeats, Auden, Brooke, Sassoon
Okuma, Tartışma, Sözlü Sunum
15. Hafta
Çalışma Haftası
16. Hafta
Final Sınavları Haftası
17. Hafta
Final Sınavları Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
80
Derse Devam / Katılım
1
20
ÖÇ-1
İngiliz Edebiyatı'nın 17. yüzyılın sonlarından günümüze ait edebi dönemler, başlıca yazarlar, türler ve önemli metinler ile ilgili bilgi sahibi olurlar,
ÖÇ-2
edebi metinleri okuma ve değerlendirme ile ilgili beceriler kazanırlar,
ÖÇ-3
tarihsel, siyasal ve sosyal bağlamda metinleri öğrenirler,
ÖÇ-4
bu dönemde ortaya çıkan biçimlerin, türlerin ve metinlerin belirleyici özelliklerini anlayıp aralarındaki farkları belirleyebilirler,
ÖÇ-5
edebi terim ve kavramları öğrenip tanımlayabilirler,
ÖÇ-6
metinlerle ve bu metinlerin yazıldıkları dönemlerle ilgili fikirleri yazma ve sunma becerisi geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.