Bu ders, entellektüel, sosyal, ekonomik ve politik değişimler ışığında 17.yydan 20.yyın ilk yarısına dönemine uzanan zaman diliminde İngiliz toplumunun kültürel yapısını incelemeyi amaçlar.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğretim Üyesi Defne Demir
Asistanlar
---
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 13.00-15.00 & Çarşamba 13.00-15.00/ Section B
Perşembe 13.00-15.00 &Cuma 10.00-12.00 / Section A
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 15.00-17.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar
David McDowall - AN ILLUSTRATED HISTORY OF BRITAINLongman Group Ltd, 2006
Peter Ackroyd- THE HISTORY OF ENGLAND, VOLUMEs III, IV, V, VI, 2014, 2016, 2018, 2021, MacMillan.
Diğer Kaynaklar
William E. Burns- A Brief History of Great Britain, 2010, Infobase Publishing.
RICHARD DARGIE - A HISTORY OF BRITAIN, THE KEY EVENTS THAT HAVE SHAPED BRITAIN FROM NEOLITHIC TIMES TO THE 21ST CENTURY, 2007 Arcturus Publishing Limited.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş- Tudor Dönemi (tekrar), İngiltere’de mutlaki monarşinin yükselişi
İngiltere’de mutlaki monarşinin yükselişi ve çöküşü (Mutlakiyet Dönemi): I.Charles ve İç Savaş
Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta
İç savaş ve teokratik devlet
Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta
II. Charles ve Restorasyon, II. James ve kansız devrim, William ve Mary ve meşruti monarşi
Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta
Ticari Devrim: Ekonomik gelişmeler (Feodalizmden kapitalizme geçiş) Ticari Devrim: Tarım ve sanayi
Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta
Ticari Devrim: Merkantilizm ve kolonyalizm
Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta
18. yüzyıl’da toplumsal değişimler (Orta sınıfın ekonomik yükselişi), 3. George ve Amerikan kolonilerinin kaybı
Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta
Vize Haftası
Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta
Bayram Haftası
9. Hafta
Bilimsel değişimler: Kopernik, Kepler, Galileo ve güneş-merkezli evren teorisi, Temel bilimlerdeki ilerlemeler(Harvey ve Newton), Bacon (Empirik düşünce), Descartes, Locke
Viktorya Dönemi: Sanayi Devrimi, sosyal ve politik etkileri
Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta
Viktorya Dönemi: İngiliz İmparatorluğu ve Sömürgeler
Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta
1. Dünya Savaşı
Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta
2. Dünya savaşı
Sözlü anlatım ve tartışma
16. Hafta
Çalışma Haftası
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
45
ÖÇ-1
Avrupa ve İngiliz kültürüne şekil veren önemli tarihsel olayları tanır ve açıklar
ÖÇ-2
Tarihsel dönemlerin temel terminolojilerini, kültürel ve düşünsel kavramlarını tanımlar ve kullanır
ÖÇ-3
17. yüzyıldan Viktorya dönemine uzanan zaman diliminde İngiltere'de kültür, siyaset ve ekonomi alanlarında gerçekleşen büyük değişiklikleri sırasıyla takip edebilir
ÖÇ-4
İngiliz medeniyetinin kültürel, sosyal, ekonomik ve siyasi bileşenlerinin birbirleriyle olan ilişkileri hakkında yorum yapar
ÖÇ-5
Bu bileşenlerin nasıl edebi eserlerin yaratıldığı arka planı oluşturduklarını anlar
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.