Dersin amacı günlük yaşamımızdaki kültürel etkileşimlerin ve kimliklerimizin içinde bulunduğumuz sosyal yapı tarafından nasıl şekillendirildiği ve aynı zamanda bu sosyal yapının bireyler tarafından nasıl yapılandırıldığı konusunda öğrencileri bilinçlendirmektir. Dersin ana teması bireysel kişiliklerimizin ve toplumsal kültürümüzün çağdaş medya, teknolojiler ve popüler kültür tarafından ne şekilde etkilendiği ile ilgilidir. Aynı esnada bu ders, kültürel eleştiri yeteneklerini geliştirmek için vaka çalışmaları sağlar.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Sarper Dörter
Asistanlar
N/A
Ders Gün,Saat ve Yeri
Mon 9 - 12 / 13 - 16
Görüşme Saatleri ve Yeri
Görüşmeden önce bana eposta atın.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Yakın okumalar, Kuram okumaları, sınıf içi tartışmalar, sunum.
Temel Kaynaklar
Fiske, John. (2010) “Commodities and Culture” from Understanding Popular Culture
Storey, John. (2018) “Marxisms” 78 -111 from Cultural Theory and Popular Culture
Storey, John. (2018) “Culturalism” – 38 - 60
Sturken & Cartwright. (2001) “Images, Power, and Politics” & “Viewers Make Meaning” from Practices of Looking: An Introduction to Visual Culture
Mulvey, Laura. (1975) "Visual Pleasure and Narrative Cinema"
Said, Edward. (1985) “Orientalism Reconsidered”
Boym, Svetlana. (2001) "Introduction". The Future of Nostalgia
Coleman, Gabriella. (2012) “Phreaks, Hackers, and Trolls”
Nixon, Rob. (2011) "Introduction". Slow Violence and the Environmentalism of the Poor
Fisher, Mark. (2009) "Chapter 1". Capitalist Realism: Is there no alternative?
Fisher, Mark. "Exiting the Vampire Castle”
Diğer Kaynaklar
- Ryan, M. (2010). Cultural Studies: A Practical introduction. Wiley-Blackwell
- Storey, J. (2015). (2018). Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction. New York: Routledge.
- During, S. (1993) The Cultural Studies Reader. London: Routledge
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Beklentiler
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
2. Hafta
Popüler Kültür Nedir?
Fiske, John – “Commodities and Culture” from Understanding Popular Culture
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
3. Hafta
Frankfurt Ekolü
John Storey – “Marxisms” 78 -111 from Cultural Theory and Popular Culture
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
4. Hafta
Birmingham Ekolü
John Storey – “Culturalism” – 38 - 60
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
5. Hafta
Temsil
Sturken & Cartwright – “Viewers Make Meaning”
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
6. Hafta
Eril Bakışı
Laura Mulvey - Visual Pleasure and Narrative Cinema
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
7. Hafta
VİZELER
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
8. Hafta
BAYRAM TATİLİ
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
9. Hafta
Ekolojik okumalar ve 'yavaş şiddet'
Slow Violence - Rob Nixon (giriş kısmı)
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
10. Hafta
Svetlana Boym - Nostaljinin Geleceği
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
11. Hafta
Kapitalist Gerçekçilik - Mark Fisher
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
12. Hafta
Online Alt-Kültürler
"Phreak'ler Hacker'lar ve Troller" - Gabriella Coleman
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
13. Hafta
Öğrenci Tiyatrosu
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
14. Hafta
Tekrar
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
15. Hafta
16. Hafta
Final sınavları haftası
17. Hafta
Final sınavları haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
popüler kültür ile ilgili temel kavramları ve teorileri adlandırabilir ve açıklar.
ÖÇ-2
günlük yaşamdaki etkileşimler ve küresel kültür hakkında eleştrel bir bakış açısı ve farkındaliık geliştirir.
ÖÇ-3
popüler kültür ürünlerinin bireylerin kimliklerini ve içinde yaşadıkları tolpumu ve dünyayı nasıl şekillendirdiği hakkında farkındalık kazanır, bu etkileşimleri değerlendirir ve yorumlayabilir.
ÖÇ-4
zaman içinde değişmiş olan kültürel akımlar arasında ilişkilendirme kurabilir ve bu akımları birbirinden ayırt edebilir.
ÖÇ-5
hedef dil (İngilizce) kültürü hakkında bilgi edinir.
ÖÇ-6
başkalarının kültürlerine karşı daha olumlu bir tavır gösterir.
ÖÇ-7
İngilizce dinleme, konuşma ve sunum becerilerini geliştirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.