Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Popüler Kültür

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENL2003 2 Popüler Kültür 3/0/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı
Dersin amacı günlük yaşamımızdaki kültürel etkileşimlerin ve kimliklerimizin içinde bulunduğumuz sosyal yapı tarafından nasıl şekillendirildiği ve aynı zamanda bu sosyal yapının bireyler tarafından nasıl yapılandırıldığı konusunda öğrencileri bilinçlendirmektir. Dersin ana teması  bireysel kişiliklerimizin ve toplumsal kültürümüzün çağdaş medya, teknolojiler ve popüler kültür tarafından ne şekilde etkilendiği ile ilgilidir. Aynı esnada bu ders, kültürel eleştiri yeteneklerini geliştirmek için vaka çalışmaları sağlar.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Sarper Dörter
Asistanlar N/A
Ders Gün,Saat ve Yeri Mon 9 - 12 / 13 - 16
Görüşme Saatleri ve Yeri Görüşmeden önce bana eposta atın.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Yakın okumalar, Kuram okumaları, sınıf içi tartışmalar, sunum.
Temel Kaynaklar Fiske, John. (2010) “Commodities and Culture” from Understanding Popular Culture 


Storey, John. (2018) “Marxisms” 78 -111 from Cultural Theory and Popular Culture

Storey, John. (2018) “Culturalism” – 38 - 60

Sturken & Cartwright. (2001) “Images, Power, and Politics” & “Viewers Make Meaning” from Practices of Looking: An Introduction to Visual Culture

Mulvey, Laura. (1975) "Visual Pleasure and Narrative Cinema"

Said, Edward. (1985) “Orientalism Reconsidered”

Boym, Svetlana. (2001) "Introduction". The Future of Nostalgia

Coleman, Gabriella. (2012) “Phreaks, Hackers, and Trolls”

Nixon, Rob. (2011) "Introduction". Slow Violence and the Environmentalism of the Poor

Fisher, Mark. (2009) "Chapter 1". Capitalist Realism: Is there no alternative?

Fisher, Mark. "Exiting the Vampire Castle” 
 

 
Diğer Kaynaklar - Ryan, M. (2010). Cultural Studies: A Practical introduction. Wiley-Blackwell

- Storey, J. (2015). (2018). Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction. New York: Routledge. 

- During, S. (1993) The Cultural Studies Reader. London: Routledge
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Beklentiler Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
2. Hafta Popüler Kültür Nedir? Fiske, John – “Commodities and Culture” from Understanding Popular Culture Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
3. Hafta Frankfurt Ekolü John Storey – “Marxisms” 78 -111 from Cultural Theory and Popular Culture Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
4. Hafta Birmingham Ekolü John Storey – “Culturalism” – 38 - 60 Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
5. Hafta Temsil Sturken & Cartwright – “Viewers Make Meaning” Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
6. Hafta Eril Bakışı Laura Mulvey - Visual Pleasure and Narrative Cinema Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
7. Hafta VİZELER Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
8. Hafta BAYRAM TATİLİ Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
9. Hafta Ekolojik okumalar ve 'yavaş şiddet' Slow Violence - Rob Nixon (giriş kısmı) Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
10. Hafta Svetlana Boym - Nostaljinin Geleceği Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
11. Hafta Kapitalist Gerçekçilik - Mark Fisher Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
12. Hafta Online Alt-Kültürler "Phreak'ler Hacker'lar ve Troller" - Gabriella Coleman Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
13. Hafta Öğrenci Tiyatrosu Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
14. Hafta Tekrar Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar.
15. Hafta
16. Hafta Final sınavları haftası
17. Hafta Final sınavları haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1popüler kültür ile ilgili temel kavramları ve teorileri adlandırabilir ve açıklar.
ÖÇ-2günlük yaşamdaki etkileşimler ve küresel kültür hakkında eleştrel bir bakış açısı ve farkındaliık geliştirir.
ÖÇ-3popüler kültür ürünlerinin bireylerin kimliklerini ve içinde yaşadıkları tolpumu ve dünyayı nasıl şekillendirdiği hakkında farkındalık kazanır, bu etkileşimleri değerlendirir ve yorumlayabilir.
ÖÇ-4zaman içinde değişmiş olan kültürel akımlar arasında ilişkilendirme kurabilir ve bu akımları birbirinden ayırt edebilir.
ÖÇ-5hedef dil (İngilizce) kültürü hakkında bilgi edinir.
ÖÇ-6başkalarının kültürlerine karşı daha olumlu bir tavır gösterir.
ÖÇ-7İngilizce dinleme, konuşma ve sunum becerilerini geliştirir.
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7