Bu ders öğrencilere dil, edebiyat ve kültür çalışmaları alanlarında akademik araştırma yapma tekniklerini öğretmeyi ve öğrencilerin planlama, taslak hazırlama ve düzeltme süreçlerini kullanarak ödev hazırlamaları için gereken becerileri kazanmalarını hedefler.
-Konferans, sınıf içi tartışmalar, anlatım, akademik metin inceleme, yazılı ve sözlü geribildirim.
Temel Kaynaklar
--Booth, W. C. et.al. (1995). The Craft of Research. Chicago: University of Chicago Press.
Fowler, H.R. and J. E. Aaron. (2004). The Little, Brown Handbook. US: Pearson.
Gardner, J.E. (2004). Writing about literature: a portable guide. Boston: Bedford/ St.Martin’s.
Diğer Kaynaklar
-Barnet, S. and W.E. Cain. (2006). A short guide to writing about literature. US: Pearson- Longman.
Griffith, K. (2002). Writing essays about literature: A guide and Style Sheet. Boston: Thomson.
Selected journal articles.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş
Okumalar, grup çalışması, metin inceleme, yazılı ödevler.
2. Hafta
Soru geliştirme ve araştırma konusu bulma
Okumalar, grup çalışması, metin inceleme, yazılı ödevler.
3. Hafta
Tez geliştirme
Okumalar, grup çalışması, metin inceleme, yazılı ödevler.
4. Hafta
Araştırma rasyonali geliştirme
Okumalar, grup çalışması, metin inceleme, yazılı ödevler.
5. Hafta
Plan şeması çıkarma
Okumalar, grup çalışması, metin inceleme, yazılı ödevler.
6. Hafta
Taslak oluşturma / Geriye doğru taslak oluşturma (Reverse outlining)
Okumalar, grup çalışması, metin inceleme, yazılı ödevler.
7. Hafta
Makaleler için öz yazımı
Okumalar, grup çalışması, metin inceleme, yazılı ödevler.
8. Hafta
Sınav
Okumalar, grup çalışması, metin inceleme, yazılı ödevler.
9. Hafta
Yakın okumaya giriş
Okumalar, grup çalışması, metin inceleme, yazılı ödevler.
10. Hafta
Edebiyat türleri hakkında yazma: öykü
Okumalar, grup çalışması, metin inceleme, yazılı ödevler.
11. Hafta
Edebiyat türleri hakkında yazma: şiir
Okumalar, grup çalışması, metin inceleme, yazılı ödevler.
12. Hafta
Edebiyat türleri hakkında yazma: oyun
Okumalar, grup çalışması, metin inceleme, yazılı ödevler.
13. Hafta
Sonuç - sentezleme
Okumalar, grup çalışması, metin inceleme, yazılı ödevler.
14. Hafta
Son tekrar
Okumalar, grup çalışması, metin inceleme, yazılı ödevler.
15. Hafta
Finaller
Okumalar, grup çalışması, metin inceleme, yazılı ödevler.
16. Hafta
Finaller
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
1
15
Final
1
40
ÖÇ-1
araştırma projelerini planlayabilir, organize eder ve yürütür.
ÖÇ-2
yazı yazmaya planlama, taslak hazırlama, düzeltme olarak bir süreç olarak yaklaşır.
ÖÇ-3
okudukları akademik metinlerden soru çıkarabilir ve kendi araştırma konusunu bulabilir.
ÖÇ-4
araştırmalarında ve ödevlerinde kullanmak üzere uygun olan basılı ve elektronik kaynakları bulur ve kullanır.
ÖÇ-5
araştırmaları için buldukları kaynakları uygunluk, zamanlılık, yetkili eser/yazar ve benzeri kriterler açısından değerlendirebilir.
ÖÇ-6
kendi metinlerini ve başka yazarların yazılarını değerlendirir ve üzerine düşünür.
ÖÇ-7
yazdığı ve okuduğu metinlerde akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynakları etkin bir şekilde kullanabilir.
ÖÇ-8
bu derste edindikleri metin inceleme ve araştırma becerilerini diğer bölüm derslerinin yazılı ödev hazırlama çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.