Retorik tarihini ve retorik araçlarını öğretmek. Aynı zamanda sağlam tür tartışma ve oluşturma tekniklerini de içerir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. ipek Kotan Yiğit
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 16:00-19:00, CATS
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 16:00-19:00 CATS
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışma, sunumlar.
Temel Kaynaklar
Borchers, Timothy (2006), Rhetorical Theory: An introduction, Thomson Wadsworth, Canada
Herrick, James A. (2005) The History and Theory of Rhetoric: An Introduction, 3rd. ed. Pearson, Boston
Vesterman, W. (2005), Reading and Writing Short Arguments 5th Ed., McGraw Hill, Boston
Diğer Kaynaklar
Brummett, B. (2000), Reading Rhetorical Theory, Harcourt College Publishers, Philadelphia
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Temel öğeler: Söylem ve retorik, bilgi ve retorik,araç ve retorik tanımları
Aktif katılım, sözlü sunum, ödev yazma.
2. Hafta
Retoriğin kısa tarihçesi ve özellikleri
Aktif katılım, sözlü sunum, ödev yazma.
3. Hafta
Antik Yunan'da retoriğin özellikleri
Aktif katılım, sözlü sunum, ödev yazma.
4. Hafta
Plato-retorik üzerine - GORGIAS
Aktif katılım, sözlü sunum, ödev yazma.
5. Hafta
Retorik üçgeni: etos/patos/logos
Aktif katılım, sözlü sunum, ödev yazma.
6. Hafta
Retoriğin ölçütleri
Aktif katılım, sözlü sunum, ödev yazma.
7. Hafta
Orta Çağ'da retorik ve özellikleri
Aktif katılım, sözlü sunum, ödev yazma.
8. Hafta
Ara sınav
Aktif katılım, sözlü sunum, ödev yazma.
9. Hafta
Aydınlanma döneminde retorik ve özellikleri
Aktif katılım, sözlü sunum, ödev yazma.
10. Hafta
Retorik ve argümantasyon
Aktif katılım, sözlü sunum, ödev yazma.
11. Hafta
Çağdaş retorik ve özellikleri
Aktif katılım, sözlü sunum, ödev yazma.
12. Hafta
Retoriği postmodernizmde konumlandırmak
Aktif katılım, sözlü sunum, ödev yazma.
13. Hafta
Retorik analizi
Aktif katılım, sözlü sunum, ödev yazma.
14. Hafta
Retorik analizi
Aktif katılım, sözlü sunum, ödev yazma.
15. Hafta
Retorik yalnızca insanlara özgü müdür? Hayvan çalışmalarında retorik
Aktif katılım, sözlü sunum, ödev yazma.
16. Hafta
Final Sınavları Haftası
17. Hafta
Final Sınavları Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
10
10
CATS Forum Posts
4
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Retorik tarihi, önemli kişiler ve metinler konusunda bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2
Klasik ve çağdaş retorik karşılaştırması yapabilir.
ÖÇ-3
Temel retorik araç ve tekniklerini tanır ve kullanır.
ÖÇ-4
Sözlü ve yazılı olarak sağlam tartışmalar yapma becerisi edinir.
ÖÇ-5
Dilin stratejik ve bağlamsal kullanımını kavrar.
ÖÇ-6
Tartışmalardaki mantık hatalarını tanır ve bunları kullanmaktan kaçınır.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.