Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kültürel Araştırmalar

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENL6002 6 Kültürel Araştırmalar 3/0/0 Z İngilizce 6
Dersin Amacı
 Bu derste, kültürel incelemelerde yaygın olarak görülen ana kavramlar, akımlar, yorumlama stratejileri ve kuramlar öğretilirken, kültürel süreçlerin ve eserlerin değişik yollarla nasıl üretildiği, biçimlendiği, yayıldığı, tüketildiği ve tepkiler gördüğünün keşfedilmesindeki disiplinler arası yaklaşımların da vurgulanması amaçlanır. Aynı zamanda kültürel incelemeler alanındaki önemli düşünürler ile eleştiri sistemleri/metinleri de öğretilecektir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğretim Üyesi Ayşegül Turan
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma 10:00-12:45, 3C 12 14 16
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 15:00-17:00, 3D 10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Konferans, sınıfta tartışma, gösterimler, sesli ve görsel materyal kullanımı.
Temel Kaynaklar Bkz. Haftalık ders içerikleri
Diğer Kaynaklar
Bkz. Haftatlık ders içerikleri
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş Kültürün incelenmesindeki sorunlar Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, okuma raporları
2. Hafta Hall, Stuart. “Cultural Studies and Its Theoretical Legacies” & “Encoding, Decoding” Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, okuma raporları
3. Hafta Sturken & Cartwright. “Images, Power, Politics” & Foucault (excerpt from Discipline & Punishment) Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, okuma raporları
4. Hafta Butler, Judith. “Performative Acts and Gender Constitution” Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, okuma raporları
5. Hafta De Certeau, Michel. “Walking in the City” Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, okuma raporları
6. Hafta Morris, Meaghan. “Things to Do in Shopping Centres” Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, okuma raporları
7. Hafta Vize haftası Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, okuma raporları
8. Hafta Ramazan Bayramı Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, okuma raporları
9. Hafta Bourdieu, Pierre. “How Can One be a Sports Fan?” Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, okuma raporları
10. Hafta Said, Edward. Excerpts from Orientalism Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, okuma raporları
11. Hafta Fabian, Johannes. Time and the Other (Introduction) Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, okuma raporları
12. Hafta Fanon, Franz. “Concerning Violence” Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, okuma raporları
13. Hafta Öğrenci Tiyatrosu Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, okuma raporları
14. Hafta Tekrar Sözlü sunum, kapsamlı okuma, sınıfta tartışma, okuma raporları
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 4 15
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Final 1 40


ÖÇ-1Kültürel incelemeler disiplinine ilişkin temel terimler, kavramlar, akımlar ve önemli kişiler hakkında bilgilerini geliştirir.
ÖÇ-2Karşılaştırmacı bir yaklaşım izleyerek kültürel incelemelerde görülen önemli kuramları ve görüşleri açıklayabilir.
ÖÇ-3Edebiyat kuramı üzerine önceden sahip olduğu bilgilerle kültürel incelemeler alanındaki kuramlar arasında bağlantı kurabilir; yakın okumalarda ve edebi/edebi olmayan metinlerin analizinde bu iki alan arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir.
ÖÇ-4Bireyler, topluluklar, sosyal ve kültürel kurumlar arasındaki ilişkiler hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
ÖÇ-5Eleştirel düşünme yetilerini geliştirir, aynı zamanda argümanlar ve yanıtlar üretmek üzere mantıksal düşünme ve hitabet yeteneklerini kullanabilir.
ÖÇ-6Kültürel süreçlerin ve eserlerin ortaya çıkışı, biçimlenişi, yayılışı, tüketilişi ve aldıkları tepkileri tanıma, analiz etme ve yorumlama yetisine sahip olur.
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6