Bu ders, modern dünya edebiyatının önemli yazarları ile kanona dahil olmuş edebi eserlerini gözden geçirerek öğrencilerde döneme dair eleştirel bir farkındalık geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
---
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. ipek Kotan Yiğit
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 09:00 - 12:00
3B121416
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 12:00-13:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Konferans, tartışma, eleştiri
Temel Kaynaklar
Ezra Pound, Selected Poems
W. B. Yeats, Selected Poems
W.H. Auden, Selected Poems
T.S. Eliot, Selected Poems
Baudelaire, from Flowers of Evil
from Avand Garde Manifestos
Virginia Woolf, Mrs Dalloway
Samuel Beckett, Waiting for Godot
Diğer Kaynaklar
Malcolm Brabdury, Modernism
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
IDerse Giriş
Konferans, tartışma, eleştiri
2. Hafta
Modern, Modernite, Modernizm: temel kavramlar ve bağlamlar
Konferans, tartışma, eleştiri
3. Hafta
Realizme başkaldırı: Sembolizm ve Estetisizm
Konferans, tartışma, eleştiri
4. Hafta
Ulurlararası Avant-Garde (seçilmiş manifestolar)
Konferans, tartışma, eleştiri
5. Hafta
Modernizme genel bir bakış: seçimiş metinler
Konferans, tartışma, eleştiri
6. Hafta
Modern Şiir (1): Pound, Yeats, Auden, Stevens
Konferans, tartışma, eleştiri
7. Hafta
Modern Şiir (2): T. S. Eliot,
Konferans, tartışma, eleştiri
8. Hafta
Vize Haftası
---
9. Hafta
Modern Kurgu: Virginia Woolf, Mrs Dalloway
Konferans, tartışma, eleştiri
10. Hafta
Virginia Woolf, Mrs Dalloway
Konferans, tartışma, eleştiri
11. Hafta
Virginia Woolf, Mrs Dalloway
Konferans, tartışma, eleştiri
12. Hafta
Modern Tiyatro: Samuel Beckett, Waiting for Godot
Konferans, tartışma, eleştiri
13. Hafta
Samuel Beckett, Waiting for Godot
Konferans, tartışma, eleştiri
14. Hafta
Tekrar
Konferans, tartışma, eleştiri
15. Hafta
Final Sınavları Haftası
---
16. Hafta
Final Sınavları Haftası
---
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
10
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
LO 1. Hem uluslararası modernizm ve avangard (sembolizm, ekspresyonizm, dada ve gerçeküstücülük gibi) ile ilişkilendirilen edebi ve sanatsal akımlar hakkında, hem de temsilen seçilmiş modernist edebi eserler hakkında bilgi sahibi olacak;
ÖÇ-2
LO 2. Bu eserleri, özellikle iki dünya savaşı döneminde ortaya çıkmış olan geniş entelektüel, kültürel, toplumsal ve tarihsel bağlamları göz önünde bulundurarak tespit edip inceleyecek;
ÖÇ-3
LO 3. Modernitenin sorunları ve bu sorunların modernist şairlerde, oyun ve kurmaca yazarlarında uyandırdığı tepkileri kavramış olacak;
ÖÇ-4
LO 4. Modernist edebiyat eserlerini tanımlama, ayırt etme ve değerlendirmede, edindiği eleştirel kelime dağarcığını uygun bir şekilde kullanabilecek;
ÖÇ-5
LO 5. Bu ders, modernist metinleri, sahip oldukları özgün dil kullanımına dikkat çekerek yakın okumaya olanak tanıyacak;
ÖÇ-6
LO 6. Edebiyat üretiminde dilin önceliği hakkında artan bir anlayış geliştirecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.