Farklı açılardan tek bir metin ve tek bir açıdan birçok farklı metin okuyarak eleştirel düşünme ve araştırma becerilerini geliştirmek. Ders aynı zamanda kuramların uygulanmasını içerir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Defne Demir
Asistanlar
--
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma 13:00-16:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 16:00-17:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
Shakespeare, Hamlet (Folger Edition)
Diğer Kaynaklar
Peter Barry, Beginning Theory
Raman Selden, Practicing Literary Theory and Reading Literature.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Konuya giriş
Metin okuma, tartışma.
2. Hafta
Hamlet'e giriş.
T.S. Eliot from The Sacred Wood
Metin okuma, tartışma.
3. Hafta
Hamlet close textual reading (Act I - Act II)
Metin okuma, tartışma.
4. Hafta
Hamlet close textual reading (Act II, Scene 1- Act III, Scene II)
Metin okuma, tartışma.
5. Hafta
Hamlet close textual reading (Act II, Scene 1- Act III, Scene II)
Metin okuma, tartışma.
6. Hafta
Hamlet (devam)
Metin okuma, tartışma.
7. Hafta
Hamlet (devam)
Metin okuma, tartışma.
8. Hafta
Vize sınav haftası
Sınav
9. Hafta
Historicist Readings
Roland Mushat Frye “The Deliberate Prince” , from The Renaissance Hamlet : Issues and Responses in 1600
Johann Wolfgang von Goethe from Wilhelm Meister’s Apprenticeship.
A.C. Bradley from Shakespearean Tragedy
Metin okuma, tartışma.
10. Hafta
A New Historicist Reading
Peter Barry - Beginning Theory p. 166 - 184
Stephan Greenblatt , Chapter 5 from Hamlet in Purgatory
Metin okuma, tartışma.
11. Hafta
Psychoanalytic Readings
Sigmund Freud “The Material and Sources of Dreams” From The Interpretation of Dreams
Edgar Irving from The Psychoanalytic Approach to Shakespeare's Hamlet
Paul A. Jorgensen "Hamlet's Therapy"in The Huntington Library Quarterly
Metin okuma, tartışma.
12. Hafta
Feminist Readings
Carolyn Heilbrun “The Character of Hamlet's Mother”
Metin okuma, tartışma.
13. Hafta
Magda Romanska “ Ontology and Eroticism: Two Bodies of Ophelia”
Elaine Showalter “Representing Ophelia: Women, Madness, and the Responsibilities of Feminist Criticism”
Metin okuma, tartışma.
14. Hafta
A Queer Reading
Thys Heydenrych “To tell our Storie”: Reflections on a Queer Adaptation of Hamlet in Twenty-First Century South Africa
Metin okuma, tartışma.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
45
ÖÇ-1
Edebiyat ve eleştiri metinlerine kişisel bakış açısı geliştirir.
ÖÇ-2
Dönem ödevi ve sınıf içi yorumlar aracılığıyla farklı kuramları edebiyata uygulamayı
öğrenir.
ÖÇ-3
Metinlerin çoğul yapısını ve farklı açılardan bakıldığında anlamlarının nasıl
değişebildiğini kavrar.
ÖÇ-4
Metinleri farklı kuramsal açılardan görerek daha iyi anlar.
ÖÇ-5
Uygulamalı eleştiride kullanılan ana terimleri ve kavramları öğrenir.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.