|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Giriş - Postmodernizm nedir? Modernizmden Postmodernizme |
Sözlü anlatım ve tartışma |
2. Hafta |
Problemin doğası, Ontoloji, çoğulluk, Epistemoloji, Geç kapitalizmin mantığı olarak Postmodernism, Sebep-Sonuç ilişkisinin çöküşü |
Sözlü anlatım ve tartışma |
3. Hafta |
Uyarlama, parodi, pastiş, çağın doğası olarak Postmodernism, BRIAN MCHALE’s The Cambridge Introduction to Postmodernism (pgs1-5), LINDA HUTCHEON’s A Poetics of Postmodernism- History Theory Fiction (pls ix-x) |
Sözlü anlatım ve tartışma |
4. Hafta |
Metafiction, Metinlerarasılık ve tarih, Brian McHale’s Postmodernist Fiction
Jean-François Lyotard, “Defining the Postmodern”
Jean-François Lyotard, “The Postmodern Condition”
|
Sözlü anlatım ve tartışma |
5. Hafta |
Peter Ackroyd - The Fall of Troy, LINDA HUTCHEON’s A Poetics of Postmodernism- History Theory Fiction (pgs 87- 92)
|
Sözlü anlatım ve tartışma |
6. Hafta |
Peter Ackroyd - The Fall of Troy, LINDA HUTCHEON’s A Poetics of Postmodernism- History Theory Fiction (pgs 93-100) |
Sözlü anlatım ve tartışma |
7. Hafta |
Vize Haftası |
Sözlü anlatım ve tartışma |
8. Hafta |
Bayram Tatili |
|
9. Hafta |
Being John Malkovic - Spike Jonze |
Sözlü anlatım ve tartışma |
10. Hafta |
Being John Malkovic - Spike Jonze |
Sözlü anlatım ve tartışma |
11. Hafta |
Crying of Lot 49 - Thomas Pyncheon |
Sözlü anlatım ve tartışma |
12. Hafta |
Crying of Lot 49 - Thomas Pyncheon |
Sözlü anlatım ve tartışma |
13. Hafta |
Slaughterhouse 5 - Kurt Vonnegut |
Sözlü anlatım ve tartışma |
14. Hafta |
Slaughterhouse 5 - Kurt Vonnegut |
Sözlü anlatım ve tartışma |
15. Hafta |
Çalışma Haftası |
|
16. Hafta |
Çalışma Haftası |
|
17. Hafta |
Final Sınavı |
|
ÖÇ-1 | Postmodernite ve postmodernizm arasındaki farkı ayırt eder. | ÖÇ-2 | Postmodernizme özgü tema ve sorunları tanır. | ÖÇ-3 | Elde ettikleri bilgiyi bir dizi postmodern metinin okuma ve analizinde kullanır. | ÖÇ-4 | Anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkına varır. | ÖÇ-5 | Yazın kuramı ile ilgili ön bilgilerini postmodern metinlerde kullanılan tema ve fikirlerin incelenmesinde kullanır. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar. | PÇ-2 | edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar. | PÇ-3 | edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar. | PÇ-4 | mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar. | PÇ-5 | temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler. | PÇ-6 | dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar. | PÇ-7 | farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler. | PÇ-8 | anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler. | PÇ-9 | İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar. | PÇ-10 | çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler. | PÇ-11 | edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar. | PÇ-12 | bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar. | PÇ-13 | kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar. | PÇ-14 | sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler. | PÇ-15 | edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler. |
|