Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Postmodern Edebiyat

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENL8001 8 Postmodern Edebiyat 3/0/0 Z İngilizce 6
Dersin Amacı
Bu ders çağdaş metinler aracılığıyla postmodernizm kavramını öğrencilere tanıtmayı amaçlar. Seçilen kuramsal ve kurgusal metinler özelinde postmodern temalar ve yazım stratejileri incelenir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Defne Türker Demir
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09.00-12.00
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 15:00-17:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar

The Fal of Troy - Peter Ackroyd

 

Being John Malkovic - Spike Jonze

 

Crying of Lot 49 - Thomas Pyncheon

 

Slaughterhouse 5 - Kurt Vonnegut

Diğer Kaynaklar

BRIAN MCHALE’s The Cambridge Introduction to Postmodernism 

 

LINDA HUTCHEON’s A Poetics of Postmodernism- History Theory Fiction

 

Brian McHale’s Postmodernist Fiction


Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş - Postmodernizm nedir? Modernizmden Postmodernizme Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta Problemin doğası, Ontoloji, çoğulluk, Epistemoloji, Geç kapitalizmin mantığı olarak Postmodernism, Sebep-Sonuç ilişkisinin çöküşü Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta Uyarlama, parodi, pastiş, çağın doğası olarak Postmodernism, BRIAN MCHALE’s The Cambridge Introduction to Postmodernism (pgs1-5), LINDA HUTCHEON’s A Poetics of Postmodernism- History Theory Fiction (pls ix-x) Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta Metafiction, Metinlerarasılık ve tarih, Brian McHale’s Postmodernist Fiction Jean-François Lyotard, “Defining the Postmodern” Jean-François Lyotard, “The Postmodern Condition” Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta Peter Ackroyd - The Fall of Troy, LINDA HUTCHEON’s A Poetics of Postmodernism- History Theory Fiction (pgs 87- 92) Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta Peter Ackroyd - The Fall of Troy, LINDA HUTCHEON’s A Poetics of Postmodernism- History Theory Fiction (pgs 93-100) Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta Vize Haftası Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta Bayram Tatili
9. Hafta Being John Malkovic - Spike Jonze Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta Being John Malkovic - Spike Jonze Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta Crying of Lot 49 - Thomas Pyncheon Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta Crying of Lot 49 - Thomas Pyncheon Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta Slaughterhouse 5 - Kurt Vonnegut Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta Slaughterhouse 5 - Kurt Vonnegut Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta Çalışma Haftası
16. Hafta Çalışma Haftası
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 1 0
Final 1 45


ÖÇ-1Postmodernite ve postmodernizm arasındaki farkı ayırt eder.
ÖÇ-2Postmodernizme özgü tema ve sorunları tanır.
ÖÇ-3Elde ettikleri bilgiyi bir dizi postmodern metinin okuma ve analizinde kullanır.
ÖÇ-4Anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkına varır.
ÖÇ-5Yazın kuramı ile ilgili ön bilgilerini postmodern metinlerde kullanılan tema ve fikirlerin incelenmesinde kullanır.
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5