Bu ders, dersi verecek olan öğretim görevlisinin uzmanlık alanı ve öğrencilerin ilgi duyduğu alandaki konular çerçevesinde her dönem farklı bir tema üzerinde yoğunlaşarak; öğrencilerin bu konuda derinlemesine bir bilgi kazanmalarını ve akademik bir makale yazmalarını hedeflemektedir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğretim Üyesi Nilüfer Şener, Dr. Öğretim Üyesi Ayşegül Turan, Dr. Öğr. Üyesi Özlem Gülgün Güner, Prof. Dr. Işıl Baş, Dr. Öğr. Üyesi Tanguy Harma, Dr. Öğr. Üyesi Farnaz Esmkhani
Asistanlar
---
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 14:00-17:00, Çarşamba: 14:00-17:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 14:00-17:00, Çarşamba: 14:00-17:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Bilimsel araştırma, yazılı ve sözlü geribildirim.
Temel Kaynaklar
-Araştırma ve inceleme konusuna bağlı olarak her dönem ayrı bir okuma listesi verilir.
Diğer Kaynaklar
Araştırma ve inceleme konusuna bağlı olarak her dönem ayrı bir okuma listesi verilir.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş Mezuniyet Projesi hakkında genel bilgilendirme
Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
2. Hafta
Araştırmayı planlama: Araştırma alanı/konusu bulma
Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
3. Hafta
Araştırmayı planlama: Araştırma alanı/konusu bulma
Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
4. Hafta
Mezuniyet Projesi Danışman Hocası ve öğrenci Görüşmesi: Araştırma Alanı/Konusu
Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
5. Hafta
Araştırmayı planlama, kütüphane araştırması, not alma, Danışman-Öğrenci görüşmesi
Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
6. Hafta
Tez cümlesi/argüman oluşturma
Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
7. Hafta
Araştırma, kütüphaneden yararlanma, not alma
Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
8. Hafta
Mezuniyet Projesi kaba taslağının teslimi
Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
9. Hafta
Mezuniyet Projesi kaba taslağı hakkında geri bildirim
Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
10. Hafta
Çalışma haftası
Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
11. Hafta
Çalışma haftası
Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
12. Hafta
Mezuniyet Projesinin ilk taslağının teslimi
Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
13. Hafta
İlk taslak hakkında geri bildirim ve çalışma haftası
Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
14. Hafta
Çalışma Haftası
Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
15. Hafta
Mezuniyet Projesinin son halinin teslimi
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
30
ÖÇ-1
Kültürel incelemelere ilişkin belirli bir konu hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2
Kültürel incelemelere dahil konulara ilişkin tarihsel, toplumsal ve kültürel olay/akımların nedenlerini ve etkilerini tanımlayabilir, ayırt edebilir ve açıklayabilir.
ÖÇ-3
Çeşitli biçim ve söylemlere ait edebi ve edebi olmayan metinleri anlamada, analiz etmede ve yorumlamada kültürel teori alanındaki bilgilerini kullanabilir.
ÖÇ-4
Eleştirel düşünme yetilerini geliştirecek ve argümanlar üretebilmek amacıyla mantıksal düşünme ve hitabet yeteneklerini kullanabilir duruma gelir.
ÖÇ-5
İlgilendikleri bir araştırma alanı edinecek, gerekli araştırma tekniklerini kullanarak ve iyi düzenlenmiş bir araştırma makalesi yazarak belirli bir konu üzerinde bilgi sahibi olur.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.