Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Mezuniyet Projesi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENL8004 8 Mezuniyet Projesi 0/6/0 Z İngilizce 8
Dersin Amacı
Bu ders, dersi verecek olan öğretim görevlisinin uzmanlık alanı ve öğrencilerin ilgi duyduğu alandaki konular çerçevesinde her dönem farklı bir tema üzerinde yoğunlaşarak; öğrencilerin bu konuda derinlemesine bir bilgi kazanmalarını ve akademik bir makale yazmalarını hedeflemektedir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğretim Üyesi Nilüfer Şener, Dr. Öğretim Üyesi Ayşegül Turan, Dr. Öğr. Üyesi Özlem Gülgün Güner, Prof. Dr. Işıl Baş, Dr. Öğr. Üyesi Tanguy Harma, Dr. Öğr. Üyesi Farnaz Esmkhani
Asistanlar ---
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 14:00-17:00, Çarşamba: 14:00-17:00
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 14:00-17:00, Çarşamba: 14:00-17:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Bilimsel araştırma, yazılı ve sözlü geribildirim.
Temel Kaynaklar -Araştırma ve inceleme konusuna bağlı olarak her dönem ayrı bir okuma listesi verilir. 
Diğer Kaynaklar Araştırma ve inceleme konusuna bağlı olarak her dönem ayrı bir okuma listesi verilir. 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş Mezuniyet Projesi hakkında genel bilgilendirme Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
2. Hafta Araştırmayı planlama: Araştırma alanı/konusu bulma Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
3. Hafta Araştırmayı planlama: Araştırma alanı/konusu bulma Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
4. Hafta Mezuniyet Projesi Danışman Hocası ve öğrenci Görüşmesi: Araştırma Alanı/Konusu Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
5. Hafta Araştırmayı planlama, kütüphane araştırması, not alma, Danışman-Öğrenci görüşmesi Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
6. Hafta Tez cümlesi/argüman oluşturma Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
7. Hafta Araştırma, kütüphaneden yararlanma, not alma Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
8. Hafta Mezuniyet Projesi kaba taslağının teslimi Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
9. Hafta Mezuniyet Projesi kaba taslağı hakkında geri bildirim Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
10. Hafta Çalışma haftası Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
11. Hafta Çalışma haftası Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
12. Hafta Mezuniyet Projesinin ilk taslağının teslimi Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
13. Hafta İlk taslak hakkında geri bildirim ve çalışma haftası Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
14. Hafta Çalışma Haftası Okumalar, metin inceleme, birebir görüşme, yazılı ödevler, mezuniyet projesi yazımı.
15. Hafta Mezuniyet Projesinin son halinin teslimi
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Final 1 30


ÖÇ-1Kültürel incelemelere ilişkin belirli bir konu hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2Kültürel incelemelere dahil konulara ilişkin tarihsel, toplumsal ve kültürel olay/akımların nedenlerini ve etkilerini tanımlayabilir, ayırt edebilir ve açıklayabilir.
ÖÇ-3Çeşitli biçim ve söylemlere ait edebi ve edebi olmayan metinleri anlamada, analiz etmede ve yorumlamada kültürel teori alanındaki bilgilerini kullanabilir.
ÖÇ-4Eleştirel düşünme yetilerini geliştirecek ve argümanlar üretebilmek amacıyla mantıksal düşünme ve hitabet yeteneklerini kullanabilir duruma gelir.
ÖÇ-5İlgilendikleri bir araştırma alanı edinecek, gerekli araştırma tekniklerini kullanarak ve iyi düzenlenmiş bir araştırma makalesi yazarak belirli bir konu üzerinde bilgi sahibi olur.
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5