Anlatıbilimin temel kavramlarını ve uygulamalarını seçilen roman ve film incelemeleri aracılığıyla öğretmek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özlem Güner
Asistanlar
---
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 12:00-15:00, 3C 12 14 16
Görüşme Saatleri ve Yeri
3D 8, Pazartesi 11:00-12:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışma, film izleme.
Temel Kaynaklar
E. M. Forster, A Passage to India (And the film version)
Virginia Woolf, Between the Acts
Citizen Kane
Adams Aebler (Film)
Memento (Film)
Diğer Kaynaklar
“The elements of film” from Elements of Literature.
Seymour Chatman, Story and Discourse: Narrative Structure in Fiction and Film
Mieke Bal, Narratology: Introduction to the Theory of Narrative.
Jacob Lothe. Narrative in Fiction and Film: An Introduction
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Konuya giriş
Aktif katılım, ev ödevi, sınıf içi ödevler.
2. Hafta
Analtıların temel özellikleri:
- sözel, görsel, işitsel anlam
- nedensellik
- zaman
- uzam
Aktif katılım, ev ödevi, sınıf içi ödevler.
3. Hafta
Konu & öykü
- diegetik paradigma
- diegetik olmayan paradigma
- sentagma
- anlatı
- anlatıcı
- okur/izleyici
- yazar/zımni yazar
Aktif katılım, ev ödevi, sınıf içi ödevler.
4. Hafta
Film dili:
- Film semantiği
a. “mise-en-scene”
b. Editleme
Film anlatısı ve ideoloji
- Sinema Apparatusu
Aktif katılım, ev ödevi, sınıf içi ödevler.
5. Hafta
Yurttaş Kane, Orson Welles
Aktif katılım, ev ödevi, sınıf içi ödevler.
6. Hafta
Yurttaş Kane, Orson Welles
Aktif katılım, ev ödevi, sınıf içi ödevler.
7. Hafta
Yurttaş Kane, Orson Welles
Aktif katılım, ev ödevi, sınıf içi ödevler.
8. Hafta
Uyarlamalar
- Pride and Prejudice, Jane Eyre
Aktif katılım, ev ödevi, sınıf içi ödevler.
9. Hafta
Uyarlamalar
Pride and Prejudice, Joe Wright
Aktif katılım, ev ödevi, sınıf içi ödevler.
10. Hafta
Uyarlamalar
Pride and Prejudice, Joe Wright
Aktif katılım, ev ödevi, sınıf içi ödevler.
11. Hafta
Farklı anlatılar
Memento, Christopher Nolan
Aktif katılım, ev ödevi, sınıf içi ödevler.
12. Hafta
Farklı anlatılar
Memento, Christopher Nolan
Aktif katılım, ev ödevi, sınıf içi ödevler.
13. Hafta
Yerel anlatılar
Bir zamanlar Anadolu'da, Nuri Bilge Ceylan
Aktif katılım, ev ödevi, sınıf içi ödevler.
14. Hafta
Yerel anlatılar
Bir zamanlar Anadolu'da, Nuri Bilge Ceylan
15. Hafta
Çalışma Haftası
16. Hafta
Final Sınavı Haftası
17. Hafta
Final Sınavı Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
80
1
0
ÖÇ-1
Film dilini öğrenir.
ÖÇ-2
Edebi anlatı ile film anlatısının benzer ve farklı yönlerini kavrar.
ÖÇ-3
Temel anlatıbilim kavramlarını öğrenir.
ÖÇ-4
Anlatıbilim ışığında metin okuyup inceleme uygulamaları yapar.
ÖÇ-5
Dilsel ve sinemasal temsilin güçlü ve zayıf yanlarını keşfeder.
ÖÇ-6
Dilsel ve görsel anlatımları birbirine çevirme uygulamaları yapar.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.