Dersin amacı, dönemin Aeschylus, Sophocles ve Euripides gibi başlıca oyun yazarları tarafından yazılan metinlerini inceleyerek Yunan tiyatro ve dramasının yapısını ve önemini kavratmaktır. Ders, Yunan tiyatrosunun başlangıcı ve gelişimi hakkında bilgilendirmeyi ve klasik tragedyanın teması, karakterleri ve yapısı ile ilgili anlam sağlamayı hedeflemektedir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğretim Üyesi Ayşem Seval
Asistanlar
--
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar
Aeschylus. The Oresteian Trilogy: Agamemnon, The Choephori, The Eumenides. Trans.
Philip Vellacott. London: Penguin, 1969.
Euripides. The Bachae and Other Plays. Trans. Philip Vellacott. London: Penguin, 1973.
Sophocles. The Three Theban Plays: Antigone, Oedipus the King, Oedipus at Colonus. Trans.
Robert Fagles. London:Penguin, 1984.
Diğer Kaynaklar
Vernant, Jean-Pierre, Pierre Vidal-Naquet. Myth and Tragedy in Ancient Greece.Trans. Janet Llyod. New York: Zone Books, 1990.
A Companion to Greek Tragedy. Ed. Justina Gregory, London: Blackwell, 2006.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Trajediye giriş
Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta
Temel kavramlar: Sophocles, Oedipus the King
Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta
Sophocles, Antigone
Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta
Sophocles, Antigone
Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta
Sophocles, Antigone
Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta
Aeschylus, Agamemnon
Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta
Aeschylus, Agamemnon
Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta
Vize haftası
9. Hafta
Aeschylus, Agamemnon
Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta
Aeschylus, The Eumenides
Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta
Aeschylus, The Eumenides
Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta
Euripides, The Bacchae
Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta
Euripides, The Bacchae
Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta
Euripides, The Bacchae
15. Hafta
Final sınavları haftası
16. Hafta
Final sınavları haftası
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
40
ÖÇ-1
trajik drama alanında klasik Atina’nın tanınmasıyla birlikte kültürel tarihi öğrenir,
ÖÇ-2
klasik metinlerin ortaya çıktığı dini, kültürel, mitolojik ve sosyo kültürel içeriği tanımlayabilir,
ÖÇ-3
klasik drama yazarları tarafından yazılan oyunların başlıca özelliklerini öğrenip aralarında ayırt edebilir,
ÖÇ-4
klasik drama ile ilgili kavramları ve eleştirel terimleri tanımlayıp öğrenir,
ÖÇ-5
metin, performans ve toplum arasındaki konu ilişkilerine odaklanarak drama metinlerinin analizinde, yorumlanmasında, tanımlamasında ve derinden okunmasında eleştirel becerilerini geliştirir,
ÖÇ-6
ders için gerekli olan yazılı ödev ve sunumların planlanması ve hazırlanmasında beceri gösterir.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.