|
|
|
Edebiyat ve Sinema
Ders Kodu | Yarıyıl |
Ders Adı |
T/U/L |
Türü |
Öğrenim Dili |
AKTS |
ENL0501 |
|
Edebiyat ve Sinema |
3/0/0 |
SA |
İngilizce |
5 |
|
Dersin Amacı |
Dersin amacı, uyarlamayı, sürekli ilgi çekmesinin nedenlerini ve sonuçlarını araştırmaktır. |
Ön Koşullar |
Yok |
Eş Koşullar |
Yok |
Özel Koşullar |
Yok |
Öğretim Üyeleri |
Dr. Öğr. Üyesi Özlem Güner |
Asistanlar |
- |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Perşembe, 15:00-18:00, 3B12 14 16 |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Salı, 12:00-13:00 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Sözlü anlatım, tartışma, film gösterimleri |
Temel Kaynaklar |
Frankenstein, Mary Shelley
Frankenstein, James Whale
Mary Shelley's Frankenstein, Kenneth Branagh
Mrs Dalloway, Virginia Woolf
Mrs Dalloway, Maleen Gorris
The Hours, Stephen Daldry
A Passage to Indıa, E. M. Forster
A Passage to India, David Lean
|
Diğer Kaynaklar |
Robert Stam and Alessandra Raegno (Eds.) Literature and Film: A Guide to the Theory and Practice of Film Adaptation.
Linda Hutcheon, A Theory of Adaptation.
Brian McFarlane, Novel to Film: An Introduction to the Theory of Adaptation. |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Derse Giriş |
Okuma, tartışma, film izleme |
2. Hafta |
Anlatıların temel özellikleri
- sözel, görsel, işitsel anlam
- nedensellik
- zaman
- uzam
|
Okuma, tartışma, film izleme |
3. Hafta |
Konu & Öykü
- diegetik paradigma
- diegetik olmayan paradigma
- sentagma
- anlatı
- anlatıcı
- okur/izleyici
- yazar/zımni yazar |
Okuma, tartışma, film izleme |
4. Hafta |
Film dili
- Film semantiği
a. “mise-en-scene”
b. montaj
Film anlatısı ve ideoloji
- Sinema Apparatus'u
|
Okuma, tartışma, film izleme |
5. Hafta |
Mary Shelley, Frankenstein |
Okuma, tartışma, film izleme |
6. Hafta |
James Whale, Frankenstein |
Okuma, tartışma, film izleme |
7. Hafta |
Kenneth Branagh, Mary Shelley's Frankenstein |
Okuma, tartışma, film izleme |
8. Hafta |
Midterms |
Okuma, tartışma, film izleme |
9. Hafta |
Virginia Woolf, Mrs Dalloway |
Okuma, tartışma, film izleme |
10. Hafta |
Marleen Gorris, Mrs Dalloway |
Okuma, tartışma, film izleme |
11. Hafta |
Stephen Daldry, The Hours |
Okuma, tartışma, film izleme |
12. Hafta |
E. M. Forster, A Passage to India |
Okuma, tartışma, film izleme |
13. Hafta |
David Lean, A Passage to India |
Okuma, tartışma, film izleme |
14. Hafta |
Dönem Değerlendirmesi |
|
15. Hafta |
Çalışma Haftası |
|
16. Hafta |
Final Sınavları Haftası |
|
17. Hafta |
Final Sınavları Haftası |
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Ölçüt Tipleri |
Adet |
Yüzdesi(%) |
Ara sınav(lar) |
1 |
30 |
Kısa sınav(lar) |
1 |
10 |
Derse Devam / Katılım |
1 |
20 |
Final |
1 |
40 |
ÖÇ-1 | Hem edebiyattaki hem de filmdeki sanatsal seçimlerin sosyal bölünmeleri, ideolojileri ve gücü ilgilendiren sosyal konularla ilişkisini kavrarlar. | ÖÇ-2 | Uyarlamanın farklı teorilerini öğrenirler | ÖÇ-3 | Romanları ve sinemadaki uyarlamalarını karşılaştırırlar | ÖÇ-4 | Anlatımın ve gösterimin tekniklerini öğrenirler ve tanımlarlar | ÖÇ-5 | Film anlatısı ile öykü anlatısını karşılaştırırlar. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar. | PÇ-2 | edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar. | PÇ-3 | edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar. | PÇ-4 | mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar. | PÇ-5 | temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler. | PÇ-6 | dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar. | PÇ-7 | farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler. | PÇ-8 | anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler. | PÇ-9 | İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar. | PÇ-10 | çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler. | PÇ-11 | edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar. | PÇ-12 | bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar. | PÇ-13 | kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar. | PÇ-14 | sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler. | PÇ-15 | edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler. |
|
|
Alan Yeterlilikleri Matrisi |
-- |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 5 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|