Bu dersin amacı batı edebiyatı geleneğinin temelini oluşturan klasik mitleri incelemektir. Öğrencilere Mezopotamya, Eski Yunan ve Roma medeniyetlerindeki mitlerin değişik boyutlarıyla (kozmik mitler, tanrı/tanrıçalar, kahramanlık mitleri gibi) tanışmalarını sağlar. Homer, Virgil ve Ovid gibi ünlü ozanların eserlerini ana tema, anlatım teknikleri ve yazı dili alanlarında yoğunlaşarak incelemeği hedefler.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç.Dr. Gillian Alban
Asistanlar
--
Ders Gün,Saat ve Yeri
Sali 9-12
Görüşme Saatleri ve Yeri
Sali 12-14
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışma, sunum.
Temel Kaynaklar
Campbell, The Power of Myth
Dexter, Whence the Goddesses
Gottner-Abendroth
Hughes' Ovid, Metamorphoses
Diğer Kaynaklar
Leeming, David Adams. The World of Myth. New York: Oxford U Press, 1990.
Graves, Robert. The Greek Myths. Baltimore, 1955.
Hamilton, Edith. Mythology. Newyork, 1953.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanımı
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar ve yazılı ödev
2. Hafta
Campbell The Power of Myth
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar ve yazılı ödev
3. Hafta
Campbell THe Power of Myth
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar ve yazılı ödev
4. Hafta
Campbell The Power of Myth
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar ve yazılı ödev
5. Hafta
Dexter Whence the Goddesses
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar ve yazılı ödev
6. Hafta
Dexter Whence the Goddesses
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar ve yazılı ödev
7. Hafta
Dexter Whence the Goddesses
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar ve yazılı ödev
8. Hafta
Midterm
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar ve yazılı ödev
9. Hafta
Gottner-Abendroth
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar ve yazılı ödev
10. Hafta
Gottner Abendroth
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar ve yazılı ödev
11. Hafta
Ted Hughes, Ovid, Metamorphoses
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar ve yazılı ödev
12. Hafta
Ovid, Metamorphoses
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar ve yazılı ödev
13. Hafta
Metamorphoses
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar ve yazılı ödev
14. Hafta
Metamorphoses
Sözlü sunumlar, grup projeleri, sınıf içi tartışmalar ve yazılı ödev
15. Hafta
Değerlendirme
16. Hafta
Final Sınavı haftası
17. Hafta
Final Sınavı haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
30
Projeler
1
20
Final
1
20
ÖÇ-1
Destan geleneği kapsamında eski kültürlerde kahramanlık anlayışı ve tanrıların insanlık alemiyle olan ilişkisi üzerine edindiği bilgiyi gösterirler.
ÖÇ-2
Temel mitlerin oluşmasını neden olan kültürel, sosyal ve tarihi ortamları tanımlarlar.
ÖÇ-3
Mezopotamya, eski Yunan ve Roman kültürlerindeki inanç sistemleri ve gelenekleri tanımlar, aralarındaki belirgin farklılıkları kavrar ve değerlendirirler.
ÖÇ-4
Eski kültür geleneklerine ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
ÖÇ-5
Değişik türde klasik öykülerin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
ÖÇ-6
Sunumların, yazılı ödev ve projelerin tanımlanması ve hazırlanması süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.